Donkenfunderingar

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ännu en arbetsdag avklarad och ännu en dag närmare döden,stack lite tidigare idag och missade därför att käka innan jag åkte så jag drog till donken på hemvägen nu.

Mmmm,en QP,smaskigt på nattkvisten.

Efter dom slutade med det suveräna vaxade pappret runt burgaren och började med dessa jäla kartonger så blir det ju ganska kladdigt att smocka i sig en sådan bakom ratten så jag la ner den i ett par servetter och började tugga,precis vad jag behövde,smaskens.

När jag ska ta den tredje tuggan kollar jag ner mot burgaren och ser i instrumentbelysningsskenet att de 2 första tuggorna hade jag tagit med en munfull servett som jag bitit av tillsammans med allt annat utan att märka något konstigt och nu kommer funderingarna...

Säger detta något om..
1. Mina smaklökar?
2. Vad jag förväntar mig att det ska smaka?
3. Vad det faktiskt smakar på donken?

Eller föder det bara tankar om att leta upp tillverkaren av donkenservetter och bunkra upp för att ha billigt käk när försäkringspremien ska betalas?

Dom verkar ju inte sabba en måltid där så dom kanske till och med bär sig själva....

Ja ja,vart säkert mer fibrer i dom än resten iaf. så det var nog bara nyttigt.

Henrik

Var glad att de har slutat med det vaxade pappret, det var ingen höjdare och betydligt mer svårsmält.

lyckats få ner lite donken servetter jag med. numera käkar jag aldrig på donken och kommer aldrig i hela livet heller att göra det då det smakar skit. det enda som duger där är glass, kaffe, chokladmuffins.

MAX is king!!! burgerking går också ner men fy fan för donken *blää*

Jag gillade de där frigolitkartongerna de hade för 15 år sen eller så. Vad hände med dom?? :va

Dessutom tycker jag att donkens burgare smakade bättre på den tiden, men det kanske bara är så att man förfinat smaken lite...?

lyckats få ner lite donken servetter jag med. numera käkar jag aldrig på donken och kommer aldrig i hela livet heller att göra det då det smakar skit. det enda som duger där är glass, kaffe, chokladmuffins.

MAX is king!!! burgerking går också ner men fy fan för donken *blää*

Känns konstigt att säga men max, till skillnad från McD, har jag nog förätit mig på(Blev en del under en period där.. ) även fast jag gissningsvis och rimligtvis har käkat mer på donken.
Kan ju iof vara så att donken är någon sista utväg utan några andra förväntningar än att bli mätt oxo medans man vill ha ut mer nån annan stans.

Edit: On topic så har även jag råkat svälja några donkenservetter, skyller på att de inte smakar nånting.

Det är ett förbannat tjat om MAX hela tiden.

Riktigt gatukök, riktiga hamburgare.

Donken, BK och MAX går bort om gatukök finns som alternativ. Och det gör det.

Det är ett förbannat tjat om MAX hela tiden.

Riktigt gatukök, riktiga hamburgare.

Donken, BK och MAX går bort om gatukök finns som alternativ. Och det gör det.

Problemet med gatuköken är ju att det är så varierande kvalité på dem :( Men annars håller jag med dig, en Jumbo star med extra rå lök slår de flesta burgarna på valfritt hamburgerhak.

Men för de som känner till gamla Corner i Eskilstuna så vet de att det är världens bästa hamburger-ställe utan konkurrens! Numera heter det väl Anderssons eller nåt sånt och gamla ägaren Måns eller vad han hette har jag inte sett på säkert 10 år.
Fan också, nu måste jag åka 10 mil tur och retur på lunchen för att köpa burgare:mad:

Problemet med gatuköken är ju att det är så varierande kvalité på dem :( Men annars håller jag med dig, en Jumbo star med extra rå lök slår de flesta burgarna på valfritt hamburgerhak.

Men för de som känner till gamla Corner i Eskilstuna så vet de att det är världens bästa hamburger-ställe utan konkurrens! Numera heter det väl Anderssons eller nåt sånt och gamla ägaren Måns eller vad han hette har jag inte sett på säkert 10 år.
Fan också, nu måste jag åka 10 mil tur och retur på lunchen för att köpa burgare:mad:
Egon för bövelen.

Synd bara att vissa andra problem har hindrat Corner/Ericsson från att utvecklas. :(

MAX suger, McD suger lite mindre, Burger King suger minst.

Däremot mina hemlagade kycklingburgare med grillad kycklingfilé det är grejer de. Mhmmm mhmmmm. Mums. :)

McFlurry Oreo är dock en riktig goding.

Vad är det som gör att själva hamburgaren hos alla gatukök smakar exakt lika?! Om man jämför med de man gör själv så smakar faktiskt McDs burgare mer äkta än Sibylla/Frasse/etc variant.

Ärligt talat förstår jag inte hur man kan föredra mcdonalds och bk före Max? Det känns som det måste vara någon slags hjärnskada eller nån konstig kink som att bli bajsad på under sex. Det är sån skillnad på kvaliteten så det liknar ingenting. Tack gud för att Max snart öppnar på ullevi.

Ärligt talat förstår jag inte hur man kan föredra mcdonalds och bk före Max? Det känns som det måste vara någon slags hjärnskada eller nån konstig kink som att bli bajsad på under sex. Det är sån skillnad på kvaliteten så det liknar ingenting. Tack gud för att Max snart öppnar på ullevi.
:fakta

Max har absolut bäst kvalite och är överlägset fräschast. Oginalmålet smakar precis som gatukök.
Sen har BK ett par, tex. whopperpepper som smakar bra, men inte lika fräscht.
Sen McD, de e fan bara föda. Slabbigt, sliskigt och allmänt ofräscht. Men deras pommes och glass är ju iaf goda :tummenupp

Bra då vet vi att du prövat på att bli bajsad på under sex. ;)

Du har bott för länge i norrland. MAX är den mest överskattade snabbmatskedjan vi har i Sverige... T om Clock var bättre när det fanns. :glömdet

Måste ju erkänna att jag gillar donken bättre än max och sibylla men så käkar jag ju servett oxå utan att märka att något är fel så det kanske förklarar saken.... ;)

Henrik

Går helst inte in på donken, Max nje, BK funkar bra...
Växjö - Oxgrillen, Linköping - Stångebro gatukök :D de bästa hamburgarna jag nånsin käkat, ska man mäta dem mot varandra så vinner nog Stångebro, där snackar vi riktiga hamburgare!

Tunnbrödsrullarna på stångebro, fyfan så fina =)
Annars föredrar jag BK.. godast pommes och dom brukar alltid ha starka burgare.
Max tvåa.
Det enda som är gott på McD är big mac, men dom verkar krympa för varje år.

Vad är det för fel på BK? PÅ MAX kokar de ju fasiken köttet! Det måste de göra för att få till den gråa texturen:mad:

En rolig grej Jag och min polare brukade göra när vi var vilsna teens var att sitta och analysera donkengäster. De flesta följer samma mönster.:

Först sätter De sig ner, arrangerar brickan så att saker och ting ligger i en kombination av symetri och åtkomlighet. Någonstans i det frenetiska plocket uppnås dillfredställelse vilket man ser då all focus plötsligt riktar sig mot burgaren. Ivriga fingrar prasslar fram gobiten för det förväntansfulla ansiktet men än blir det inte äta av.. Först ska rätt angreppssida på burgaren hittas. händerna vrider runt den för att exponera dess mest inbjudande sida, vilken består av perfekt avägan mellan utstickande legymer samt läge på hamburgerköttet i förhållande till bröd.
När man funnit rätt sida så skjuter ansiktet fram mot burgaren som när någon skriker VASSEGO! till en hungrande hund samtidigt som ögonen viks rakt upp som att skydda dessa mot utstickande lök eller motsvarande, precis som en vithaj gör vid angepp.

efter första tuggan dämpat abstinensen kan malandet fortgå i en klart lugnare takt.

Testa. det är fanimej en konstant.

Du har bott för länge i norrland. MAX är den mest överskattade snabbmatskedjan vi har i Sverige... T om Clock var bättre när det fanns. :glömdet

Är inte Clock MAX? Samma micromatskänsla på köttet i alla fall. MAX är hamburgeresturangernas svar på Linux eller Firefox (Som Jag själv kör med :näsblod )

När någon frågar vad som är godast, McD eller BK så hör man en mörk och bestämd stämma bakom en uppvikt tidning MAX! och samtliga blir satta på plats.

Tunnbrödsrullarna på stångebro, fyfan så fina =)

Vad har doktorn sagt till dig ang potatismos? :ajjabajja

Last edited:
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back