Domen föll! 1 månads fängelse!!!

för att återgå till ursprungsämnet....

Citat från bike.se: (http://www.bike.se/forum/thread.php?t=11407)

"Så här ligger det till med allt det här. Killen som åkt dit heter ** ** och jobbar på BIKE trollhättan - motorcykelaffären No. 1. Hojen han körde stod registrerad på Bike Trollhättan och var en Suzuki GSX-R 1000. Han körde faktiskt i ungefär 280 och han körde om flera bilar på insidan och han körde på bakjhulet i riktigt höga farter (!). Han hade inget mörkt visir på sig och polisen på polismotorcykel såg vid flertalet tillfällen mannen i frågas ögon och näsa. Han såg honom speciellt tydlig innan en rondell när de körde i ungefär 50 km/h så kunde han se honom lite snett framifrån. När polisen kom tillbaka till stationen så gjorde han en beskrivning över mannens ögon och näsa som hade ett ganska säreget utseende. Beskrivning stämmer överens med hans utseende. Några dagar efter så gick polisen till Bike Trollhättan i civila kläder och låtsades vara intresserad av motorcykeln. Mannen sa då att " detta är en hoj man kan ha riktigt kul med". Mannen sa då att han hade kört hojen. När polisen som mannen inte visste var polis frågade om han kört den i helgen så blev han lite konstig.

När man tog in honom till stationen och frågade honom vad han gjorde den aktuella dagen så svarade han (enligt polisen) i ren panik att han var hos en kompis. Senare ändrade han det till att han var ensam hemma.

...."

heliac skrev:
Ok..jag ger mig. Nr:18 kör säkert med ett helt igensatt rör som har ännu lägre judnivå än orginal. Alltså laglig ljudnivå. Varför kommer jag här och misstror nån om att köra lagligt...förlåt dumt av mig.

Är du trög eller??

Han kör inte på allmän väg öht med mc, han kör Roadracing på banor och tävlar i rookie 1000. :hördu

eLMacKo skrev:
för att återgå till ursprungsämnet....

Citat från bike.se: (http://www.bike.se/forum/thread.php?t=11407)

"Så här ligger det till med allt det här. Killen som åkt dit heter ** ** och jobbar på BIKE trollhättan - motorcykelaffären No. 1. Hojen han körde stod registrerad på Bike Trollhättan och var en Suzuki GSX-R 1000. Han körde faktiskt i ungefär 280 och han körde om flera bilar på insidan och han körde på bakjhulet i riktigt höga farter (!). Han hade inget mörkt visir på sig och polisen på polismotorcykel såg vid flertalet tillfällen mannen i frågas ögon och näsa. Han såg honom speciellt tydlig innan en rondell när de körde i ungefär 50 km/h så kunde han se honom lite snett framifrån. När polisen kom tillbaka till stationen så gjorde han en beskrivning över mannens ögon och näsa som hade ett ganska säreget utseende. Beskrivning stämmer överens med hans utseende. Några dagar efter så gick polisen till Bike Trollhättan i civila kläder och låtsades vara intresserad av motorcykeln. Mannen sa då att " detta är en hoj man kan ha riktigt kul med". Mannen sa då att han hade kört hojen. När polisen som mannen inte visste var polis frågade om han kört den i helgen så blev han lite konstig.

När man tog in honom till stationen och frågade honom vad han gjorde den aktuella dagen så svarade han (enligt polisen) i ren panik att han var hos en kompis. Senare ändrade han det till att han var ensam hemma.

...."
Finns inte mer än så här så har tingsrätten inte haft särskilt höga beviskrav.

MrGooFy skrev:
Om man börjar på mogonen och slutar på kvällen så har man olagligt färdskrivarblad redan där. :fakta

OK, om jag börjar kl 05:00 och slutar 18:00 så har jag jobbat 13 timmar vilket är lagligt om jag har stått stilla/haft rast i fyra timmar under dagen vilket inte är speciellt otroligt. Kan tillochmed räcka med tre timmars rast/vila om jag kompenserar för det dagen efteråt.

Varför inte läsa domen och få fakta på bordet innan ni idiotförklarar rättsväsendet.
Bingo, du vet bättre! :fatta!
:hej

Men jag måste bekänna en sak.....svårt att snacka om. Men ni alla laglösa förstår nog.

Jag har ett olagligt slipon på, hur mycket tid tror ni det blir i fängelse?

Tror ni polisen kan spåra ens dator?, jag använder handskar är jag skriver det här så det ska nog inte bli några atryck iaf.

Ankan skrev:
Varför inte läsa domen och få fakta på bordet innan ni idiotförklarar rättsväsendet.
Bingo, du vet bättre! :fatta!
:hej
Öh, jag säger ju bara att om det inte finns mer... Säger inget om skuld respektive oskuld annars. :confused: Klart man måste läsa hela domen för att uttala sig med någon säkerhet.

Jag utvecklade saken igår men när jag skulle skicka inlägget hade Swedie stängt butiken. Orkar inte skriva det igen.

Bingo skrev:
Öh, jag säger ju bara att om det inte finns mer... Säger inget om skuld respektive oskuld annars. :confused: Klart man måste läsa hela domen för att uttala sig med någon säkerhet.

Jag utvecklade saken igår men när jag skulle skicka inlägget hade Swedie stängt butiken. Orkar inte skriva det igen.

Tycker det har varit mycket orättfärdig kritik mot domstolen i den här tråden från diverse individer som inte har närmare koll på läget. Kritiken således icke endast riktad mot dig, Bingo. Dock har du ju flera inlägg i tråden som går i ungefär samma anda. Möjligen övertolkar jag dina uttalanden en aning.
Peace brother. :)

Ankan skrev:
Tycker det har varit mycket orättfärdig kritik mot domstolen i den här tråden från diverse individer som inte har närmare koll på läget. Kritiken således icke endast riktad mot dig, Bingo. Dock har du ju flera inlägg i tråden som går i ungefär samma anda. Möjligen övertolkar jag dina uttalanden en aning.
Peace brother. :)
Eller så har jag varit otydlig. Peace :hej

Blue skrev:
OK, om jag börjar kl 05:00 och slutar 18:00 så har jag jobbat 13 timmar vilket är lagligt om jag har stått stilla/haft rast i fyra timmar under dagen vilket inte är speciellt otroligt. Kan tillochmed räcka med tre timmars rast/vila om jag kompenserar för det dagen efteråt.

Jag tror inte det är speciellt många som tar mer rast än dom behöver om dom inte har något speciellt stopp.

Om man börjar kl 5 på morgonen så får man köra till kl 16:30 om man tar precis den rasten man behöver.

Trög?

MrGooFy skrev:
Är du trög eller??

Han kör inte på allmän väg öht med mc, han kör Roadracing på banor och tävlar i rookie 1000. :hördu

Fattar nog inte sämre än nån annan. Men tråden handlar väl om att nån torskat dit på allmän väg?? Å på allmän väg tror jag inte det finns nån R-åkare som aldrig kört olagligt....

heliac skrev:
Fattar nog inte sämre än nån annan. Men tråden handlar väl om att nån torskat dit på allmän väg?? Å på allmän väg tror jag inte det finns nån R-åkare som aldrig kört olagligt....

Ok, då är jag med och det stämmer säker ganska bra.
Men en ljuddämpare behöver inte vara olaglig för att det inte är orginal, jag har en acra-dämpare på min hoj och den ska vara fullt laglig.

Nån som vet när det ska upp i hovrätten? Eller?

Nån som vet hur det gick för "Janne"? Kanske vet var man får tag på domslutet från tingsrätten. Kan ju finnas både det ena och andra att lära av den tragiska historien.

ja vi bor ju i Sverige så vad kan man förvänta sig?! Staten är bara nöjd om dom får fast alla motorcyklister, sen vem det var som satt på hojen eller vad som egentligen hände det bryr dom sig inte ett skit om! :mad:

Någon som vet om han verkligen fick krypa in eller bara fick fotboja?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT