Nisse Järnet skrev:Jaha så du vet att det var han som körde? Jojo... :kocko
Btw så kör alla olagligt. Och ja, jag tycker synd om killen!! Även om det var han som körde.
Hahah klart som fan att det är han som gjort det. Det anar väl du med..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nisse Järnet skrev:Jaha så du vet att det var han som körde? Jojo... :kocko
Btw så kör alla olagligt. Och ja, jag tycker synd om killen!! Även om det var han som körde.
håkan skrev:Mmm... kan nån berätta varför? jag menar folk som kör ratfulla & kör ihjäl folk får bara böter och kanske av med körkortet...
Sveriges regler är snett.... 300kr om man kör utan hjälm, 600kr om man kör utan bilbälte och 600kr om man kör utan lysen på trampcykeln en mörk kväll.
jaaa... de kan verkligen sitt jobb....
Polisen är bra till mycket men svenska trafikpolisen ger jag inte fem röda ören för, när jag själv behövt för att reda ut tvist när man krockat kommer de fan inte ens, förbannade )#=(¤="
Ravetrancer skrev:LOkke: ta inte i nu så mycket. Du har rätt att uttala dig när du alltid följer hastighetsbegränsningarna. Ocjh om det är nu så att du redan alltid lyder hastighetsbergänsningarna, ja då tycker jag du skall sluta åka hoj
Om inte hovrätten friar så är dom helt slut alltså....
//R
Ravetrancer skrev:LOkke: ta inte i nu så mycket. Du har rätt att uttala dig när du alltid följer hastighetsbegränsningarna. Ocjh om det är nu så att du redan alltid lyder hastighetsbergänsningarna, ja då tycker jag du skall sluta åka hoj
//R
Det är skillnad på lynchjustis där pöblens ylande om att "klart som fan att det var han som gjorde det" räcker för en fällande dom och svensk rättskipning, där man måste bevisa bortom rimligt tvivel. Det anar väl du med.eisbaer skrev:Hahah klart som fan att det är han som gjort det. Det anar väl du med..
Dessutom tycks det som om många förväxlar det med att utan kommentarer acceptera valfri påföljd - vilket bara är samma sak som att säga att man förstår väldigt lite av hur världen är beskaffad. För mig betyder att stå för det man gör att man återställer den skada som man orsakat. Om jag pangar grannens ruta går medger jag utan omsvep ansvar och står därefter för alla reparationskostnader. För dig verkar det betyda "gnäll inte" och då kan du lika gärna skriva det.Lokke skrev:"Att stå för det man gör" tycks va ett främmande begrepp för alltför många här...
Gillar ditt inläggMackeNo1 skrev:Men kan han inte skylla på att han är psykiskt sjuk då? Att han är livrädd för poliser och så fort som han ser en så hör han en massa röster som säger åt honom att wheela därifrån allt vad tygen håller....
Verkar ju onekligen funka alldeles utmärkt för alla störda jävlar som hugger ner småbarn, slår ihjäl gamla gubbar med järnrör osv....
Lokke skrev:Jag anser att jag har 'rätt' att uttala mig...QUOTE]
Lokke, du missar det intressanta med just detta mål som är underlaget för den fällande domen.
Att "folk" bör ta sitt straff osv kan man ju alltid tycka men när man väl själv befinner sig där så tror jag väldigt få undgår att göra vad som är möjligt för att inom lagens ramar minimera den egna skadan. Hur mycket uppskattning får i övrigt en brottsling för att han snällt kryper in i cellen??![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |