Triggerhappy
Måste man tvätta den?
Innan ni börjar "skälla", jämför t.ex. hur många korsformade af punkter som är aktiva med >f/2.8 mellan den sjukt gamla D700 och MKIV.
Hej, jag har ju ca 40'000 bilder tagna med Nikons CAM3500 af system fördelat mellan D300 och D700, så jag har hyggligt bra koll på vad de presterar. Å de presterar! Rätt inställd så missar de sällan ens de jäkligaste förlopp.
Canon 1D mkIV har ett par ess i rockärmen som jag gillar...delvis en del crop samt bra Iso, 10fps, 100% sökare samt byggd som en stridsvagn. Oki lite mer pixlar men...mnjae, bra iofs om man behöver croppa lite på filerna. Var inne på D3s men för samma effektiv bildvinkel blir glasen sinnesdyra.
Vad det gäller AI Servo på 1d mk Iv så har jag insett att det är lite lurigare, canon har skickat med fler inställningar som jag inte hunnit testa igenom....så jag är lite bortskämd med ett system jag kan och som verkligen är bra, till ett system som borde funka bättre än vad jag hunnit upptäcka än så länge. Mmm vi får se...testade singel af punkt idag under ai servo och den missade inte en mm....MEN bilen (brorsan) körde knappast fort heller så...mnja...skall testa vidare.