Tjena!
Har tänkt att slå mig in på den fotografiska banan, och har köpt en systemkamera. Har alltid funnit foto intressant, och tänker väl mest fota lite bilder på natur och onatur. MC tänker jag försöka specialisera mig på.
Jag har köpt följande utrustning:
Nikon D80 med batterigrepp
Sigma DC 18-200 mm
Nikon DX 18-135mm
Nikon 52 "diameter" (kan inte ens få till symbolen för diameter, hur fan ska det då gå att fota?)
Nikon Speedlight SB-600
Och så något extra "förlängningsrör till objektiven, samt tre batteripack, och lite trams, väskor etc.
Detta kompletterade jag med ett snabbt 8 gigs minneskort.
Jag är som sagt helt nollställd på detta i nuläget, och ska försöka lära mig på egen hand. Men, självklart emottages tips och tricks för att få det perfekta fotot. Så har du några enkla tips, så dela gärna med dig. Själva kameran kanske inte är så lätt att "tipsa" om, men gärna hur och var man ska placera blixten och så, till exempel. Jag har som målsättning att hjälpligt kunna hantera kameran hyfsat till våren, så att jag kan ta ut hojen och börja på allvar.
Har nyss lärt mig att använda blixten med fjärrstyrningen, och det var häftigt.
Ha en bra återstående "vinter", och ett förbaskat Gott Nytt År!
Mvh Tompten