Moist Orchidee
Grattis, kul![]()
Tackar!

F*n Roller grattis, he he om jag kanske kan få din autograf så vet man aldrig hur mkt den är värd om 10 år!![]()
Tack Gnutten...!

Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Moist Orchidee
Grattis, kul![]()
F*n Roller grattis, he he om jag kanske kan få din autograf så vet man aldrig hur mkt den är värd om 10 år!![]()
Eftersom att jag egentligen borde göra annat så konverterade jag din bild till svart/vit och pillade lite med den.Jag har skittråkigt, så jag lägger upp en kastrull med nykokt ris.
Det kanske man borde. Synd bara att man bor i en av Sveriges tråkigaste städer.Nån som ska anmäla sig till Global Photo Challange - Urban Jungle?
Japp, grattis till Råller!Wåw, grattis krullo. Coolt.
Du är ju som kändis nu då liksom, har aftonbladet varit hem till dig än?
Papparazzis?![]()
Eftersom att jag egentligen borde göra annat så konverterade jag din bild till svart/vit och pillade lite med den.
Det kanske man borde. Synd bara att man bor i en av Sveriges tråkigaste städer.![]()
Japp, grattis till Råller!
Du får skaffa dig ett 70-200/2.8 L snart så kan vi campa i gubbens trädgård. Han kanske känner sig lite viktigare om vi står där och svingar våra vita objektiv än att vi bara berömmer honom här i tråden.
Tackar. Ingen Wacom här inte. Bara en av de billigaste optiska råttorna som fanns på Clas Ohlson.Snygg konvertering. Kör du med en Wacom-bräda? (inget gnäll om att du inte har råd nu)
Att konvertera till svart/vitt med att köra justeringslager för både Hue/Saturation och Gradient Map är min nya favoritmetod. Det blir lite annat tryck i bilden då jämfört med om man bara kör med den ena metoden. Men justeringslagret för Gradient Map måste ligga ovanför justeringslagret för Hue/Saturation, annars så går effekten förlorad.
Eftersom att jag egentligen borde göra annat så konverterade jag din bild till svart/vit och pillade lite med den.
Gissa om jag höll på att trilla av kontorsstolen när jag såg att ett av mina foton kommer att ställas ut. Det e väl inte så märkvärdigt kanske men för mig var det tjockt kul!![]()
Det var väl egentligen bara en tidsfråga. Du tar ju feta bilder med bra skärpa, sånt skall belönas !
hehe.. kommer du att stå där och peka och visa din bild och berätta ?
Måste nästan gå dit och lyssna vad du har att säga...![]()
Använder mest Porta med simpleviewer. Går snabbt och man kan vattenstämpla bilderna på några sekunder. Dock brukar jag köra ner bilderna i 800pxl i PS innan.Jag har reggat en url nu som jag ska ha som portfolio-sajt för mina bilder.
www.suckmesideways.se
Nån som har några tips om hur man bygger den enklast för bildvisning? Jag har sett i förbifarten att det finns nån funktion i PS.
Hur har ni andra gjort?
Lekte lite med produkfoto idag...
D80, 50/1.8, SB-800 och lite småjox man hade i hemmet
Lekte lite med produkfoto idag...
D80, 50/1.8, SB-800 och lite småjox man hade i hemmet
Roller,,nu när du ska bli stjärna på mässan så kan du väl sponsra mig med din gamla 300:a..(om det är den du har kvar)Du kan omöjligt stå där me en 300:a o skämmas![]()
Snyggt! Bra ljussättning.
Tips är att försöka få bort allt damm och smuts. Antingen är man väldigt noga med borste/trasa innan man tar fotot eller så klonar man bort det i ps, så ser det riktigt seriöst ut![]()
Supersnyggt!Men jag kan hålla med om att viss smuts borde klonas bort.
Är det min gamla glugg du använder föressten?
Ny kamera från Nikon om 5 dagar ?
http://www.fotoguiden.se/nyheter/ny_kamera_fran_nikon_den_22_oktober-0810151025260850.html
Edit: Nähä.... det e tydligen skjutet på framtiden.
http://www.fotoguiden.se/nyheter/nikon_flyttar_sin_pressvisning-0810151346450317.html
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |