Diskutera Digital Fotografering här

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
Vad har du kört med för glugg, bländare 22 kanske inte är optimalt för den gluggen.

Jag körde med Sigma 70 mm Macro.

Nä såhär i efterhand borde jag förstås dragit ner styrkan på ljuset ist för att förminska bländaren. :huvet

Jag bytte glugg sen och körde med 70-200 VR gluggen ist..... men den e jobbig att jobba på högkant med pga det blev för tungt och den "föll ner" från stativplattan. Eller alltså böjde sig... Jag ska nog testa 50 mm 1,4 ist.

Inser att sändaren troligen är bortom möjlighet att byta batterier på. Eller jag har sett fel? :va Hittar ingen batterilucka nämligen.

Den tar inte ström ifrån kameran då?

Den tar inte ström ifrån kameran då?

Nä, det bör den inte göra med tanke på att jag kan hålla sändaren i handen och trigga blixten. Infobladet säjer att sändaren går på 12V och 23A! :va ca 20000 avfyrningar ska accumolatorn hålla för. Mottagaren har 2 st AAA batterier så där är det grönt.

Infobladet säjer att sändaren går på 12V och 23A! :va
Det låter ju lite konstigt ja. 12V och 23Ah är ett ganska stort mc-batteri. Antar att sändaren inte väger sisådär 9-10kg?

Annars finns det ett batteri som heter V23GA, GP23A eller något liknande beroende på fabrikat. Det är ett 12V batteri som är ungefär stort ett halvt AAA. Finns även en modell med en diameter som är ett par millimeter tunnare. Dessa batterier kan man hitta hos t.ex. Clas Ohlson eller Teknikmagasinet.

Jag fick en avi idag, så jag ska hämta sen så ska jag lösa farbrors problem sen. ;)

Det låter ju lite konstigt ja. 12V och 23Ah är ett ganska stort mc-batteri. Antar att sändaren inte väger sisådär 9-10kg?

Annars finns det ett batteri som heter V23GA, GP23A eller något liknande beroende på fabrikat. Det är ett 12V batteri som är ungefär stort ett halvt AAA. Finns även en modell med en diameter som är ett par millimeter tunnare. Dessa batterier kan man hitta hos t.ex. Clas Ohlson eller Teknikmagasinet.

Coolers! Ja, det kan kanske vara ett sådant som du menar. Jag pillar inte i det förrän batteriet väl har dött. Men känns ju så där att behöva mecka så när det trots allt är en fullt fungerande produkt i övrigt.

Jag fick en avi idag, så jag ska hämta sen så ska jag lösa farbrors problem sen. ;)

Ja, jag kan vara farbror om du löser problemet. :hihi

Last edited:
Hittade en skruv på undersidan av sändaren så jag antar att det går att dela. Det får bli när det är dax att byta. :)

Kaffebrus har sådana batterier såg jag nu. :)
http://www.kaffebrus.com/batteri-till-radiosandare-602.html

Jag har skittråkigt, så jag lägger upp en kastrull med nykokt ris.

Kan tillägga att jag inte åt något speciellt till.

20tfnn6.jpg

Jag fick också min sändare idag. :tummenupp

Nu e man helt threadless tack vare min hempojke från södern Slick Rick!

Ett stort pow-wow går ner till dig!

Jag skickade in ett bidrag till en "tävling" på d70sverige.se Dom 20 bästa bilderna ska hängas upp för beundran på Fotomässan i Älvsjö (Stockholmsmässan) Nu den 14-16 November.

Gissa om jag höll på att trilla av kontorsstolen när jag såg att ett av mina foton kommer att ställas ut. Det e väl inte så märkvärdigt kanske men för mig var det tjockt kul! :D

De 20 "vinnarbilderna" hittar du här.

Länk till Fotomässans bildutställning hittar du här.

Notera att dom skriver:
Under Fotomässan 2008, precis som Fotomässan 2007, är ribban högt lagd när det gäller vilka bildutställningar som kommer att visas

*host*host* :yoparty

Edit: November. Inte Oktober.

Last edited:
Wåw, grattis krullo. Coolt.

Du är ju som kändis nu då liksom, har aftonbladet varit hem till dig än?
Papparazzis? :D

Nädå, det var bra gjort. :)

Jag skickade in ett bidrag till en "tävling" på d70sverige.se Dom 20 bästa bilderna ska hängas upp för beundran på Fotomässan i Älvsjö (Stockholmsmässan) Nu den 14-16 November.

Gissa om jag höll på att trilla av kontorsstolen när jag såg att ett av mina foton kommer att ställas ut. Det e väl inte så märkvärdigt kanske men för mig var det tjockt kul! :D

De 20 "vinnarbilderna" hittar du här.

Länk till Fotomässans bildutställning hittar du här.

Notera att dom skriver:
Under Fotomässan 2008, precis som Fotomässan 2007, är ribban högt lagd när det gäller vilka bildutställningar som kommer att visas

*host*host* :yoparty

Edit: November. Inte Oktober.

Moist Orchidee
Grattis, kul:tummenupp

F*n Roller grattis, he he om jag kanske kan få din autograf så vet man aldrig hur mkt den är värd om 10 år! :)

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...