Diskutera Digital Fotografering här

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
Jag lägger upp några bilder, ingen är direkt kanon, men det är vad som fanns i kameran nu när jag fått igång nya datorn.
Schysta bilder. Gillar framför allt andra bilden. :tummenupp

Men jag gillar inte riktigt sista bilden. Det blå på himlen stör mig lite. Kanske den hade funkat bättre för mig om det var lite blåare och inte bara var en svag nyans av blått. :va

Jag förstår precis vad du menar.
Får se om jag ska ta en sväng till med den så pöjken blir nöjd ;)

Äh,,Helios,,du e ju en canon kille...verkar dyrt o byta hela maskinparken,,

Stämmer, är en canon-kille för jag har hittills tyckt Canon ger bäst kvalite på bilderna.

Men jag är inte sämre än att jag byter om jag upplever att Nikon kommer med bättre grejer som levererar bättre kvalitet.

D700 skulle issåfall vara den jag är nyfiken på, men är även sugen på att se hur 5D mkII levererar. Nackdelen med 5D är låg FPS.

Jag lägger upp några bilder...

:tummenupp

Last edited:
D700 skulle issåfall vara den jag är nyfiken på, men är även sugen på att se hur 5D mkII levererar. Nackdelen med 5D är låg FPS.
Skillnaden mellan 5DmkII och D700 är ju inte direkt gigantisk. 3.9 mot "upp till 5 bilder/sek". Om du inte har batterigrepp på D700. Och ett pack med batterigrepp, batteri, batterifackslock och laddare går loss på ca 5000kr...

Skillnaden mellan 5DmkII och D700 är ju inte direkt gigantisk. 3.9 mot "upp till 5 bilder/sek". Om du inte har batterigrepp på D700. Och ett pack med batterigrepp, batteri, batterifackslock och laddare går loss på ca 5000kr...

Hade fått för mig D700 levererade 8fps out of the box...

Där ser man.
Då steg ju 5D mkII i graderna direkt !

Esq:
IMG_5398.jpg

Sen har jag lekt i HDR idag oxå... Tror jag fick HDR sjukan. :wiggle

Matsen.jpg

HDR1.jpg

Roy.jpg

Jag blev nöjd med det här porträttet av min kära sambo. Taget under en gatulampa nyss.
Eva-under-lampa.jpg

för Esquire:
Eva-under-lampa2.jpg

Jag slänger upp en bild som är färdig. Tagen idag när jag, Oas, Dede och Busberra drack kaffe, smaskade på muffins och kanelfläta! :D

smoke_bugg_800.jpg

Tusan JKAY..den där tekniken kommer ta död på dig med all rökning...men vad gör man inte för konsten :)

Tusan JKAY..den där tekniken kommer ta död på dig med all rökning...men vad gör man inte för konsten :)

Hahahahahaha!! ja, nu är det iofs inte jag som har rökproblemet i min lgh! Dede kommer att få dofta citronellarök när han kommer hem från sitt partajande i natt! :D

Men skön teknik är det i alla fall!

Nästa!
Vad föreställer den?

smoke_heart_human_800.jpg

Last edited:
JKay, den första ser jag jävulen i, eller hans avkomma. ;)

Den andra är väl ett sånt där fruntimmer då?

Rullo, den var fin.

Snyggt att kroppen "försvann". Har du sett "Scrubs"?
Headless doctor? :D

Last edited:
Ibland tänker jag på mina medmänniskor.:P

Ibland tänker jag på mina medmänniskor.:P
Nu var det ju RoLLER jag sa det där till. :tungan
Men det var bra att du fick bort det blåa. Antar att du låg sömnlös efter min kommentar och inte kunde gå och lägga dig innan det var åtgärdat? :rolleyes:

Här kommer en till bild från mig. Det var från början tänkt som en rolig grej men jag gillar den verkligen nu! Kanske är jag skadad?
Höstspöket
2957900364_1259ca9b32.jpg

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka