"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Five5 RFX1 Women's, köpt igen, förhoppningsvis av någon som faktiskt kan leverera, till skillnad från Lelles.

Det slank med ett par RST Tractech Evo 4 till mig själv med.

Bifogat

• Five_Rfx1_120_ml.jpg
    Five_Rfx1_120_ml.jpg
    37.2 KB · Visningar: 16
  • 102666-rst-tractech-evo-4-ce-mens-glove-black-right-left.png
    102666-rst-tractech-evo-4-ce-mens-glove-black-right-left.png
    64.8 KB · Visningar: 16
Fick en orderbekräftelse på mail direkt efter ordern lagts med innehållet att det kommer ett nytt mail när vi packat ordern.

Efter 4 dagars väntan på mailet ringde jag och frågade vad som händer.

"Nej den hade vi tydligen inte var svaret"
Har ni någon motsvarande ni kan skicka istället? frågade jag.

Ja du kan få (insert valfri touringvante med halvpissiga skydd) för 50% mer än du betalade. blev svaret.
Eller så får du pengarna tillbaka.

Återkommande kund, not so much.

Gnäll slut.

Vad är du missnöjd med? Att näthandlare mitt under extrem högsäsong inte hinner betjäna dig på 4 dagar? Eller att denne erbjuder dig pengarna tillbaka för en vara som inte fanns kvar i lager?

Orderbekräftelser är ju automatgenererade och jag skulle gissa att handlaren har skrivit in i sina leveransvillkor både hur lång tid för leverans samt nåt om varor som inte finns i lager. Men jag gissar att du inte läst leveransvillkoren innan du klickade på köp och ändå är det handlarens fel trots att han troligen håller sig inom de villkor han lovat.

Vad är du missnöjd med? Att näthandlare mitt under extrem högsäsong inte hinner betjäna dig på 4 dagar? Eller att denne erbjuder dig pengarna tillbaka för en vara som inte fanns kvar i lager?

Orderbekräftelser är ju automatgenererade och jag skulle gissa att handlaren har skrivit in i sina leveransvillkor både hur lång tid för leverans samt nåt om varor som inte finns i lager. Men jag gissar att du inte läst leveransvillkoren innan du klickade på köp och ändå är det handlarens fel trots att han troligen håller sig inom de villkor han lovat.
Mest att lagersaldon inte är uppdaterat/stämmer, produkten fanns kvar på hemsidan rätt många dagar efter att de konstaterat att den inte fanns.

Ingen information delgavs heller utan att man själv kontaktade dem, enligt mig borde det ganska direkt i deras system flaggas för att produkten inte finns så att kunden kan meddelas.

En stor del av irritationen förstärktes betydligt av attityden man upplevde i telefon där man fick känslan av whatever fuck you.

Mest att lagersaldon inte är uppdaterat/stämmer, produkten fanns kvar på hemsidan rätt många dagar efter att de konstaterat att den inte fanns.

Ingen information delgavs heller utan att man själv kontaktade dem, enligt mig borde det ganska direkt i deras system flaggas för att produkten inte finns så att kunden kan meddelas.

En stor del av irritationen förstärktes betydligt av attityden man upplevde i telefon där man fick känslan av whatever fuck you.

Det finns tusen skäl för att bokfört lager kan misstämma med verkligt lager, men framför allt har ju handlarna knappt några lager längre utan bara en uppkoppling till grossistens eventuella lager.

Siddu, sånna ville jag ha, men "gick inte att få tag på" i min storlek just den dagen. :/

Liten besvikelse med Tourance tror jag, men hojen är på gatan åtminstone.

Nej det verkar va lite svårt att få fram vissa storlekar. Fanns inte mitas e07+ till min men tänkte testa e10 och se va länge de håller

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Det finns tusen skäl för att bokfört lager kan misstämma med verkligt lager, men framför allt har ju handlarna knappt några lager längre utan bara en uppkoppling till grossistens eventuella lager.
Ja men eftersom jag jobbar delvis med just sånt där irriterar jag mig på när man inte löser problemen, det finns bra system och det finns sätt att få de dåliga att fungera hyfsat.

Handhavandet av ärendet sa mig att inget av det var ett prioriterat problem ur deras synvinkel och det stör iaf mig.

Ja men eftersom jag jobbar delvis med just sånt där irriterar jag mig på när man inte löser problemen, det finns bra system och det finns sätt att få de dåliga att fungera hyfsat.

Handhavandet av ärendet sa mig att inget av det var ett prioriterat problem ur deras synvinkel och det stör iaf mig.
Troligen var du en gnällig sjävberättigad kund, och därmed inte prioriterad.
:duckar

Grus och markarbete.
Vad gör man inte för att motorcyklarna ska få bo representativt...

20220621_214045.jpg

20220621_214150.jpg

20220621_214634.jpg

Skåpa iväg för en ny hårtrimmer efter att ha gett upp proffssegmentet som typ inte går att få tag på av en eller annan anledning. Oster ska väl ändå duga och läste från någon som utgav sig vara frisör och nöjd med denna. Väl framme hos Media Markthelvetet hittade jag bara en uppsliten kartong kvar på hyllan.. Kula! Jag är fan sämst att handla i butik, alltid något strul. Stövla fram till säljaren som ville vara väldigt tillmötesgående innan jag knappt hunnit ur rulltrappan.

-Ja det där är demokartongen men jag ska titta i datorn.
Kartongen hade förutom att vara uppriven några röda klibbor på sig som tydligen betydde demo.
1; Varför öppnad med våld? (kan såklart vara efterföljande klåpare men var inte på det humöret)
2; Varför ligger den öppnade kvar på hyllan när resten är buntbandade och/eller larmade?
-Eh.. står här att vi ska ha totalt 3st men jag går o kollar och ska fråga han som ansvarar för den här avdelningen.
-Ok.
-Nej det är saldofel och jag pratade med ansvarig men, ja jag kan inte ens förklara vad han menade.. riktigt.
-Kanon! Kan du se dom andra butikernas saldo mer specifikt än hemsidan?
-Javisst, ska bara knappa lite här.. City 3st, öst 6st och syd 5st med en reserverad.

Någon tyckte det var viktigt att besöka Ikea när vi ändå var i krokarna. Blev 15min parkeringen och blixtvisit för en vara som blev två, ni vet.. Jag kontrade även med gubbdagis för ett par sågskyddshandskar, klass 0 kändes inte helt trovärdigt men efter att ha kontrollerat 2 andra modeller så verkar det vara, så.

Drottninggatan var närmast och även om saldo enl. datorn inte varit så mycket värt hittills chansade jag på detta och var bra lugnt i trafiken o butiker så alltid något. Olof Palmes gata har man skrapat av asfalt på och tejpat över skyltar hej vilt. Enda vettiga som gick att utläsa var att man inte fick parkera på natten då dom gissningsvis väsnar vidare med asfalten. Men men inte ens betalt ville dom ha i.o.m. att även dom skyltarna var täckta så jag kunde nästan fulparkera på Drottninggatan.

Där var allt folk dock till höger o vänster, väl i butiken hitta jag först inte hårhyvlaren men tillslut så. Två kartonger fanns det i denna butik, den ena var det ett jack i och skramla satan när jag skaka om den lite lätt som den Ove jag blivit. Mm den andra var käft så jag blev nöjd, slanta, ingen p-bot o körde hem.. bara 5 viCktiga stopp till röstades fram =/

oster-c200-ion-professional-cord-cordless-hair-clipper.jpg

Tydligen något viktigt här i. Batteriet var helt urladdat men så är modellen inte särskilt ny heller, i marknadsföringen anges 1 timmes laddning för 2 timmars drift. Från helt urladdad står det dock 2 timmars laddning (?) i instruktionerna vilket stämde rätt bra + annan humbug om att batteriets fulla kapacitet fås efter ca 5 cykler.

Jaja får provköra under midsommar, tyst o fint går den i.a.f. :smasha

20220623-224322.jpg

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back