"Det här köpte jag idag!"-tråden

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Karlstad
Hoj
Xsr900 (såld)
Siddu, sånna ville jag ha, men "gick inte att få tag på" i min storlek just den dagen. :/

Liten besvikelse med Tourance tror jag, men hojen är på gatan åtminstone.

Nej det verkar va lite svårt att få fram vissa storlekar. Fanns inte mitas e07+ till min men tänkte testa e10 och se va länge de håller


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Skåne
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
Det finns tusen skäl för att bokfört lager kan misstämma med verkligt lager, men framför allt har ju handlarna knappt några lager längre utan bara en uppkoppling till grossistens eventuella lager.
Ja men eftersom jag jobbar delvis med just sånt där irriterar jag mig på när man inte löser problemen, det finns bra system och det finns sätt att få de dåliga att fungera hyfsat.

Handhavandet av ärendet sa mig att inget av det var ett prioriterat problem ur deras synvinkel och det stör iaf mig.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ja men eftersom jag jobbar delvis med just sånt där irriterar jag mig på när man inte löser problemen, det finns bra system och det finns sätt att få de dåliga att fungera hyfsat.

Handhavandet av ärendet sa mig att inget av det var ett prioriterat problem ur deras synvinkel och det stör iaf mig.
Troligen var du en gnällig sjävberättigad kund, och därmed inte prioriterad.
:duckar
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Grus och markarbete.
Vad gör man inte för att motorcyklarna ska få bo representativt...


20220621_214045.jpg

20220621_214150.jpg


20220621_214634.jpg
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Skåpa iväg för en ny hårtrimmer efter att ha gett upp proffssegmentet som typ inte går att få tag på av en eller annan anledning. Oster ska väl ändå duga och läste från någon som utgav sig vara frisör och nöjd med denna. Väl framme hos Media Markthelvetet hittade jag bara en uppsliten kartong kvar på hyllan.. Kula! Jag är fan sämst att handla i butik, alltid något strul. Stövla fram till säljaren som ville vara väldigt tillmötesgående innan jag knappt hunnit ur rulltrappan.

-Ja det där är demokartongen men jag ska titta i datorn.
Kartongen hade förutom att vara uppriven några röda klibbor på sig som tydligen betydde demo.
1; Varför öppnad med våld? (kan såklart vara efterföljande klåpare men var inte på det humöret)
2; Varför ligger den öppnade kvar på hyllan när resten är buntbandade och/eller larmade?
-Eh.. står här att vi ska ha totalt 3st men jag går o kollar och ska fråga han som ansvarar för den här avdelningen.
-Ok.
-Nej det är saldofel och jag pratade med ansvarig men, ja jag kan inte ens förklara vad han menade.. riktigt.
-Kanon! Kan du se dom andra butikernas saldo mer specifikt än hemsidan?
-Javisst, ska bara knappa lite här.. City 3st, öst 6st och syd 5st med en reserverad.

Någon tyckte det var viktigt att besöka Ikea när vi ändå var i krokarna. Blev 15min parkeringen och blixtvisit för en vara som blev två, ni vet.. Jag kontrade även med gubbdagis för ett par sågskyddshandskar, klass 0 kändes inte helt trovärdigt men efter att ha kontrollerat 2 andra modeller så verkar det vara, så.

Drottninggatan var närmast och även om saldo enl. datorn inte varit så mycket värt hittills chansade jag på detta och var bra lugnt i trafiken o butiker så alltid något. Olof Palmes gata har man skrapat av asfalt på och tejpat över skyltar hej vilt. Enda vettiga som gick att utläsa var att man inte fick parkera på natten då dom gissningsvis väsnar vidare med asfalten. Men men inte ens betalt ville dom ha i.o.m. att även dom skyltarna var täckta så jag kunde nästan fulparkera på Drottninggatan.

Där var allt folk dock till höger o vänster, väl i butiken hitta jag först inte hårhyvlaren men tillslut så. Två kartonger fanns det i denna butik, den ena var det ett jack i och skramla satan när jag skaka om den lite lätt som den Ove jag blivit. Mm den andra var käft så jag blev nöjd, slanta, ingen p-bot o körde hem.. bara 5 viCktiga stopp till röstades fram =/

oster-c200-ion-professional-cord-cordless-hair-clipper.jpg


Tydligen något viktigt här i. Batteriet var helt urladdat men så är modellen inte särskilt ny heller, i marknadsföringen anges 1 timmes laddning för 2 timmars drift. Från helt urladdad står det dock 2 timmars laddning (?) i instruktionerna vilket stämde rätt bra + annan humbug om att batteriets fulla kapacitet fås efter ca 5 cykler.

Jaja får provköra under midsommar, tyst o fint går den i.a.f. :smasha

20220623-224322.jpg
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Oster klipper man får med.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
En gräsklippare.

Ungefär vart 10'e år dyker det upp ett järnrör, en sten eller som i år en rot ur min gräsmatta som jag kör på och kör veven krogig på.
Jag börjar tro att direktdrivning av kniven med motoraxeln är en dålig idé?
 
Last edited:
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top