Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nu när du brukat den ett tag. Är den bra? Är ute efter en ny tvätt och efter att mina senaste två nilfisk bara gått sönder så vägrar jag köpa en 3e av ddeInte inköpt idag, men precis hämtad och ihopmonterad:
View attachment 463530
AVA är ett norskt och relativt nytt märke, men de har fått väldigt bra recensioner och har klättrat snabbt i rankerna och placerar sig nu i topp i många tester. Måste säga att denna imponerade stort, den var billigare än många av de mer erkända kvalitetsmärkenas jämförbara maskiner men levererar högre tryck, mer vatten, längre slang (20m!!), fler tillbehör, smidiga hållare för munstycken och lans, slangupprullare, sladdupprullare... Och 20 års garanti ifall man registrerar sin produkt och servar den var 5e år. Känns som en fullträff helt klart![]()
Jag är väldigt nöjd såhär långtNu när du brukat den ett tag. Är den bra? Är ute efter en ny tvätt och efter att mina senaste två nilfisk bara gått sönder så vägrar jag köpa en 3e av dde
Köpt var?? Måste fan skaffa åt tjejens dotter!Köpte ett par tishor med enhörningar på.
Tråkigt att de inte fanns i barnstorlek till ungarna, bara.

rekyl.orgKöpt var?? Måste fan skaffa åt tjejens dotter!![]()

Lustig sak men rent värdelös att klyva med. Har själv eldat med ved o handkluvit ca 20-25m3 om året i många år och då också testat många olika yxor.View attachment 465196View attachment 465197View attachment 465198
Ropade hem en klyvyxa ifrån 70-talets Amerika. Finurlig pryl, den har mekaniska tänder som drivs utåt av att yxan klyver genom vedträt vilket (teoretiskt sett) skjuter isär trähalvorna eller åtminstone hindrar yxan från att fastna. Hur effektivt det egentligen är låter jag vara osagt, jag har inte tänkt använda den då det är ett äldre exemplar och den ser i princip oanvänd ut så jag köpte den mest som en kul pryl till min samling av övrigt vintage/kuriosa
Det roliga är att de faktiskt tillverkas än idag och det finns folk som använder dem så konceptet verkar ju fungera hyggligt åtminstone:
Inte än. Och det ska banne mig inte göra det i framtiden hellerRasslar det?![]()

En hasplåt skulle vara välkommen.Hääärligt
Fina maskiner det där. Farsan har en exakt likadan som köpt. Hans är rätt kittad dock.
Tror han kan ha en massa delar extra om du skulle behöva, nån motor, ligger nått gött supertrapp osv.![]()
Lite lätt "feel good" litteratur ser jag.

Vill du ha något annat att bita i, kika på Richard Feynman's föreläsningar "Messenger Lectures" som spelades in på Cornell University USA 1964, allt annat i universum känns lite betydelselöst efteråt...Några böcker.
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!