"Det här köpte jag idag!"-tråden

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Där ser man. En yngre släkting till rockkatten. Grattis!

Ses vi på Gröndal till våren då?
Ja efter att ha provat Daytona, kawasaki och kört lite Aprilia så är det fortfarande Rockkatten som vart helt klart bäst. Det minuset 1250 hade var vikten, tror det var typ 260 kg och det blev lite vingligt vid parkeringar o dra runt i garaget o så. Den här är 50/55 kg lättare iom att jag dessutom på katten monterat stålbåge för topbox. Så jag provade hojkläderna, de satt utan problem o det tog jag som ett tecken på att det är rätt.

Ja jag tänker väl köra gröndal, gelleråsen, sviestad, mantorp och sen är det väl nån knix här i Norrköping med vill jag minnas (har ju flyttat). Vill gärna bli lite mer engagerad i o hjälpa till på kurser o bandagar med, har allt för mycket tid när barnen flyttat hemifrån. Så får väl ta ett snack inför säsong, hur man gör ? och ja planen är några varv på Nurburgring till, jag är inte klar där än.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ja efter att ha provat Daytona, kawasaki och kört lite Aprilia så är det fortfarande Rockkatten som vart helt klart bäst. Det minuset 1250 hade var vikten, tror det var typ 260 kg och det blev lite vingligt vid parkeringar o dra runt i garaget o så. Den här är 50/55 kg lättare iom att jag dessutom på katten monterat stålbåge för topbox. Så jag provade hojkläderna, de satt utan problem o det tog jag som ett tecken på att det är rätt.

Ja jag tänker väl köra gröndal, gelleråsen, sviestad, mantorp och sen är det väl nån knix här i Norrköping med vill jag minnas (har ju flyttat). Vill gärna bli lite mer engagerad i o hjälpa till på kurser o bandagar med, har allt för mycket tid när barnen flyttat hemifrån. Så får väl ta ett snack inför säsong, hur man gör ? och ja planen är några varv på Nurburgring till, jag är inte klar där än.
Just det. Norr- inte Enköping var det ju.

Då siktar vi på Sviestad tycker jag. Alltför mycket tid, vilket lyxproblem kan jag med småbarn tycka. ?
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Köpte en extra uppblåsbar säng då en flock barnbarn med föräldrar kommer på besök o hela huset blir fullt i folk.

Förvånansvärt bekväm för en tusing
Med inbyggt pump/vacum sug.
IMG-20211006-WA0002.jpeg
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Efter mycket om o men dök bakfälgen upp från en Mt09 till acen, 1300 inklusive frakt från italien för en jättefin komplett fälg.

Nu väntar jag bara på framfälgen o lite tid i vinter med att sko om thunderacen.
IMG_20211007_190536.jpg
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Topp! Har också en i plast. Men var uttråkad härom dagen. Och då blev det köp.
Titan har två nackdelar.
- Äter du riktigt varm mat så blir de jäkligt varma.
- Äter du kalla saker, glass t ex så blir de jäkligt kalla.

En fördel, det är fränt med titan.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
"En fördel, det är fränt med titan"

Var bara därför jag köpte dom ;)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Last edited:
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top