"Det här köpte jag idag!"-tråden

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Inte inköpt idag, men precis hämtad och ihopmonterad:
AVA-evolution-p60-x-best-i-test___media_library_original_1200_1200.jpg

AVA är ett norskt och relativt nytt märke, men de har fått väldigt bra recensioner och har klättrat snabbt i rankerna och placerar sig nu i topp i många tester. Måste säga att denna imponerade stort, den var billigare än många av de mer erkända kvalitetsmärkenas jämförbara maskiner men levererar högre tryck, mer vatten, längre slang (20m!!), fler tillbehör, smidiga hållare för munstycken och lans, slangupprullare, sladdupprullare... Och 20 års garanti ifall man registrerar sin produkt och servar den var 5e år. Känns som en fullträff helt klart :tummenupp
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Inte inköpt idag, men precis hämtad och ihopmonterad:
View attachment 463530

AVA är ett norskt och relativt nytt märke, men de har fått väldigt bra recensioner och har klättrat snabbt i rankerna och placerar sig nu i topp i många tester. Måste säga att denna imponerade stort, den var billigare än många av de mer erkända kvalitetsmärkenas jämförbara maskiner men levererar högre tryck, mer vatten, längre slang (20m!!), fler tillbehör, smidiga hållare för munstycken och lans, slangupprullare, sladdupprullare... Och 20 års garanti ifall man registrerar sin produkt. Känns som en fullträff helt klart :tummenupp
Ser snabb ut. :D
Var det bingolotto eller triss du vann på förresten. ;)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ser snabb ut. :D
Var det bingolotto eller triss du vann på förresten. ;)
Känns snabb :yoparty
Haha, relationslotteriet ;) Men ja jo, blivit en del dyra inköp på sistone... :gnissla Inte överdrivet mycket kvar av besparingarna nu... :hihi Både min sambo och jag har levt ganska "provisoriskt" eller vad man ska kalla det de senaste åren, men nu har vi äntligen slagit oss ner i ett hem vi kan kalla vårt eget där vi förhoppningsvis ska spendera resten av livet. Och då resonerade vi som så att det är lika bra att investera i att göra det bekvämt för sig här och unna sig lite kvalitet/nöjen för en gångs skull :) Men visst svider det i plånkan vissa månader, helt klart... :näsblod
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Känns snabb :yoparty
Haha, relationslotteriet ;) Men ja jo, blivit en del dyra inköp på sistone... :gnissla Inte överdrivet mycket kvar av besparingarna nu... :hihi Både min sambo och jag har levt ganska "provisoriskt" eller vad man ska kalla det de senaste åren, men nu har vi äntligen slagit oss ner i ett hem vi kan kalla vårt eget där vi förhoppningsvis ska spendera resten av livet. Och då resonerade vi som så att det är lika bra att investera i att göra det bekvämt för sig här och unna sig lite kvalitet/nöjen för en gångs skull :) Men visst svider det i plånkan vissa månader, helt klart... :näsblod
Bara att gratulera till vinsten i relationslotteriet och att ni hittat er plats på jorden! :tummenupp
Buy quality, cry once osv... ;)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Bara att gratulera till vinsten i relationslotteriet och att ni hittat er plats på jorden! :tummenupp
Buy quality, cry once osv... ;)
Tackar! :tummenupp
Så är det ja, även om man vill gråta blod ibland... Gräsklipparen kostade sina fina slantar... :gnissla Högtryckstvätten nöp vi dock på 20% rea så den var inte så farligt dyr ;)
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Tackar! :tummenupp
Så är det ja, även om man vill gråta blod ibland... Gräsklipparen kostade sina fina slantar... :gnissla Högtryckstvätten nöp vi dock på 20% rea så den var inte så farligt dyr ;)

Jag behöver en ny högtryckstvätt. Var köpte du den?
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Idag blev det en sån här:
View attachment 463510

Stiga Park 220. Smidig sak, elektrisk inkoppling av klippdäcket, elektrisk höj och sänk av detsamma, fram och bak på fotpedalen (fett mycket bättre än min gamla där man skötte det med en spak vid sidan) och hela klippdäcket går att vinkla upp för renspolning utan att lossa drivremmar och annat bök. Grymt bra vändradie jämfört med min gamla trädgårdstraktor med hängbuksklippdäck också. Nöjd! :)
Du e lurad.
Jag iprincip gav bort min välservade stiga park president med snöslunga, en sådan fruktansvärd skit maskin om man gämför med husqwarna rader eller vad som helst.
Har aldrig varit med om något som krånglat så fruktansvärt allt inklusive motorn o hydrostatbakaxel rasade. 6 eller 7 år blev den innan jag gav upp..

Men din behöver ju inte vara byggd i Rumänien eller var det var min kom från..

God luck
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Du e lurad.
Jag iprincip gav bort min välservade stiga park president med snöslunga, en sådan fruktansvärd skit maskin om man gämför med husqwarna rader eller vad som helst.
Har aldrig varit med om något som krånglat så fruktansvärt allt inklusive motorn o hydrostatbakaxel rasade. 6 eller 7 år blev den innan jag gav upp..

Men din behöver ju inte vara byggd i Rumänien eller var det var min kom från..

God luck
Är benägen att hålla med, sånär som på att rekommendera Husqvarna.
Har en Stiga Tornado själv och den verkar ju inte byggd för att varken hålla eller fungera egentligen. Mest är det väl de satans remmarna som är ett gissel.
De gör mycket reklam om "Hydrostatdrift", men sen är det rem både till klippbordet och till bakaxeln.
Vill ju ha en hydraulpump på motorn och mekaniskt ventilbord till både drivning och klippning...
Orginaldäcken är bra nära simringar i sin konstruktion, så punktering av rosentaggar och liknande är vardagsmat.
B&S motorns splash-smörjning är bra nära total loss också.

Däremot är min erfarenhet av Husqvarnaprodukter, av olika varumärken, att det är om möjligt ännu värre skit. Har ingen erfarenhet av just riders, men det mesta annat från motorsågar och röjare till robotklippare, och det är helt otroligt hur en firma med det kvalitets- och servicetänket kan ha så pass gott rykte ändå.
80-talsmaskinerna är än idag ganska svårdödade, men allt från det senaste decenniet eller så verkar vara alldeles underbart dåligt. Dyrt också.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Du e lurad.
Jag iprincip gav bort min välservade stiga park president med snöslunga, en sådan fruktansvärd skit maskin om man gämför med husqwarna rader eller vad som helst.
Har aldrig varit med om något som krånglat så fruktansvärt allt inklusive motorn o hydrostatbakaxel rasade. 6 eller 7 år blev den innan jag gav upp..

Men din behöver ju inte vara byggd i Rumänien eller var det var min kom från..

God luck
Ajfan :gnissla Jaja, jag får hoppas och be för att min är ordentligt byggd då :hihi Det är iallafall en Briggsmotor på min, dem har jag bra erfarenhet av rent generellt så jag hoppas att den ska funka ordentligt åtminstone. Och det är ju en ny maskin, så jag har ju garanti. Krånglar den alltför jävligt de första två åren får det väl bli reklamation och återlämning. Men än så länge funkar den bra iallafall :)
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Ny fåtölj.
Klassisk form blir aldrig omodern.
a08dc7dd78d47dd487929ea47e93ca98.jpg
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Beställde en tv på elgiganten.
Helgpris + klubpris gör att summan sjunker en del.

1630681632587.png
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Skulle egentligen in på HiFiklubben i ett annat ärende. Det blev även ett par nya lurar.
Makalöst nöjd. Äntligen ett par lurar som sitter riktigt bra, låter riktigt bra, har riktigt bra brusreducering och inte sticker ut som bred last.
999ef9547e7c2d1c91f59e596b9a3ede.jpg
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top