"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Antingen missförstår jag dig eller också klarar allt utom flip-flops grundkravet.
Skulle ha skrivit svikta istället för vika sig. Alltså du står på en sula som är 90 grader vinklad mot golvet. Stöveln har vält, om du förstår.

Grundkrav, som sagt, sen tillkommer ju styvhet och skydd på andra ställen i en stövel. Naturligtvis i kompromiss med rörlighet och komfort exempelvis.

Mina första stövlar var allt annat än stabila när jag ställde mig på en av dem.

Klokt köp.

Efter att två ggr glidit med fot mellan asfalt och hoj fortsätter jag använda bra skodon. Sist blev jag litet blå i hålfoten efter att fotpinne naglat sig fast, men inte värre än så.

Sneakers får andra använda.
Köper man sneakers som mc utrustning är man förmodligen lite snål........

Fick bli en packväska till pakethållaren idag, som ska testas nästa vecka när det bär av till Norge!

C5DD50DC-17C0-4120-900E-AE6968A75C8F_1_105_c.jpeg

Fick 3 st RAM-fästen från amazon.se i dag. Det intressanta var att jag betalade 19.90 st för dom, och inte +200 kr/styck, vilket brukar vara den normala nivån. Dom är märkta "RAM", men njaäee - knappast till det priset :lol. Men dom kommer att göra jobbet.

IMG_20210714_143939-01.jpeg

Käk till nästa veckas asfaltscamping på Gelleråsen. Då jag sover i släpet och lagar mat under fältmässiga förhållanden och inte ämnar lämna förläggningen blev det frystorkat. Däribland frystorkad glass. Det här blir intressant...

Snygg i formen, påminner lite om JET som fanns på 80 talet.
Enormt bekväm och tyst o inte minst lätt.. Sedan kostar ett komplett inredde bara en 5 hunka att byta när det är dags att tvätta.
Dubbla wisir ingick och pinlock i köpet.

Uppdatering. Kusligt okänslig oavsett hastighet känns det som man står på hallgolvet och tittar.

Sedan är det något med visiret det går sakta känns det som har kommit på att jag har ca 20 km högre fart i kurvorna och det är helt odramatiskt..

KANSKE en kombination av hjälm o dom nya metzeler roadtech 01 SE
(Sport Edition)

D

Last edited:
Två fåtöljer, strulet var att saldo fanns bara 12.5 mil bort så det var bara att förbeställa innan vi vråla dit.

Modärnt, smidigt faktiskt - Ankomsta sig online, vänta 3 min, blippa en QR, klart.

20210801-111831.jpg

20210801-111756.jpg

Kompletteringsbild då, nöjd faktiskt även om det ska trasslas med kuddar o krams men jag föredrar nog en fåtölj tom i.a.f.. Var bara benen som behövde monteras vilket var en positiv överraskning.
Nu ska jag provköra datorn i den, chefen på semester ett par veckor det svinet så jag ska leda dagisarbetet under tiden =/ Hatar personal precis som vilken normalt funtad som helst så det brukar bli ganska bra.

20210801-192642.jpg

Sopslut med framdäck i Gävleområdet - utom ett jämra Pirelli Diablo Fantizzimo SuperDuper Corsa V3 fan och hans moster för hutlösa pengar - nu sitter det på en av Banditerna och lär väl inte räcka mer än veckan som kommer - tills Delticom hunnit leverera Pilot Road 2 för 1/3 av pengarna.

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back