"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Så kör man 300 mil om året behöver man inte smörja kedjan och bara byta kedja vart femte år! :tummenupp
Enligt biluppgifter.se har jag bara kört 1300 mil (300 i år) sen köpet förra året. Svårt att ha i minnet när det finns två andra Banditer att köra. Bra förslag, byta drivpaket i samma intervall som olja/filter! Bytte från 15/45 till 17/43.

Dagens fynd.

HJCn som är favoriten bland mina hjälmar är runt 8 år gammal, så det kändes som att det var dags för pension av den nu.

IMG_20210701_182457-01.jpeg

Nya jobbillor:

online-png-3613190000711-angle-01-dbyd-dyh15-eyewear-silver.jpg

Tjöpt själv:

online-png-8056597374279-angle-03-prada-linea-rossa-0ps-04nv-eyewear-black-rubber.jpg

När jag såg en gammal väns fot som var mellan hojen motor o en bilfront så köpte jag nya level 2 stövlar.

Samtliga tår krossade
Hela hälen loss sliten o bara hängande i skinn.
Smalben/skenben brutna på 2 ställen var.
Och 5 revben.

Lätt värt att skaffa bättre skodon, nu åkte han i godkända MC sneaker o den skiten tålde absolut ingenting.
IMG_20210707_212258.jpg

När jag såg en gammal väns fot som var mellan hojen motor o en bilfront så köpte jag nya level 2 stövlar.

Samtliga tår krossade
Hela hälen loss sliten o bara hängande i skinn.
Smalben/skenben brutna på 2 ställen var.
Och 5 revben.

Lätt värt att skaffa bättre skodon, nu åkte han i godkända MC sneaker o den skiten tålde absolut ingenting.
View attachment 462138
Klokt köp.

Efter att två ggr glidit med fot mellan asfalt och hoj fortsätter jag använda bra skodon. Sist blev jag litet blå i hålfoten efter att fotpinne naglat sig fast, men inte värre än så.

Sneakers får andra använda.

Är dom gjorda i titan då dom skall hålla om dom kommer i kläm mellan hojen och en bilfront
Handlar ju om hastighet och mothåll. Helt skadefri överallt är svårt att uppnå vid kollision.

Tumregeln jag lärt mig gällande stövlar är att man ska kunna stå på sulan när stöveln ligger på golvet utan att den viker sig. Det är grundkravet.

Handlar ju om hastighet och mothåll. Helt skadefri överallt är svårt att uppnå vid kollision.

Tumregeln jag lärt mig gällande stövlar är att man ska kunna stå på sulan när stöveln ligger på golvet utan att den viker sig. Det är grundkravet.
Antingen missförstår jag dig eller också klarar allt utom flip-flops grundkravet.

Antingen missförstår jag dig eller också klarar allt utom flip-flops grundkravet.
Skulle ha skrivit svikta istället för vika sig. Alltså du står på en sula som är 90 grader vinklad mot golvet. Stöveln har vält, om du förstår.

Grundkrav, som sagt, sen tillkommer ju styvhet och skydd på andra ställen i en stövel. Naturligtvis i kompromiss med rörlighet och komfort exempelvis.

Mina första stövlar var allt annat än stabila när jag ställde mig på en av dem.

Klokt köp.

Efter att två ggr glidit med fot mellan asfalt och hoj fortsätter jag använda bra skodon. Sist blev jag litet blå i hålfoten efter att fotpinne naglat sig fast, men inte värre än så.

Sneakers får andra använda.
Köper man sneakers som mc utrustning är man förmodligen lite snål........

Fick bli en packväska till pakethållaren idag, som ska testas nästa vecka när det bär av till Norge!

C5DD50DC-17C0-4120-900E-AE6968A75C8F_1_105_c.jpeg

Fick 3 st RAM-fästen från amazon.se i dag. Det intressanta var att jag betalade 19.90 st för dom, och inte +200 kr/styck, vilket brukar vara den normala nivån. Dom är märkta "RAM", men njaäee - knappast till det priset :lol. Men dom kommer att göra jobbet.

IMG_20210714_143939-01.jpeg

Käk till nästa veckas asfaltscamping på Gelleråsen. Då jag sover i släpet och lagar mat under fältmässiga förhållanden och inte ämnar lämna förläggningen blev det frystorkat. Däribland frystorkad glass. Det här blir intressant...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT