"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Lovade mig själv sist jag satt o jucka boogie med domkraft att komma på något bättre, la en beställning på ett par av dessa. Fanns som originaltillbehör till trailern för endast 2271 pengar = nej tack, skulle inte förvåna mig om det var per st men minns inte det helt noga.

699:- för 2st inkl. frakt, hoppas dom dyker upp :gnissla

5c32830337fac.jpg

5c327e3630ac6.jpg

God för 4 ton st utlovas det...

5c327e2f85026.png

Hittade billigt på ebay, blir spännande att se om man kan göra något med det. Hade tänkt ta växellådan och se om det går att modda in den i GP motorn.
s-l1600 (1).jpgs-l1600.jpg

Vill du ha något annat att bita i, kika på Richard Feynman's föreläsningar "Messenger Lectures" som spelades in på Cornell University USA 1964, allt annat i universum känns lite betydelselöst efteråt...

Det är sju stycken föreläsningar à 60-minuter. Något att kika på en tråkig arbetsdag.
Har redan gjort det, han är en av personerna jag hemskt gärna fått träffa och prata med, men det är ju lite svårt.
Läst den här med. https://www.goodreads.com/book/show/10260.The_Pleasure_of_Finding_Things_Out

Blev en tidigarelagd julklapp till frun. Den är grym att hitta hundhår på mattor när det är roterande borste.
Var nersatt dryga tusingen på Elgiganten nu under helgen så då slog jag till.
Är löstagbart batteri som passar till andra maskiner fast det har jag inte så stor nytta av då jag kör DeWalt på garageverktygen.
IMG_20211106_092932.jpg

Ett par tofflor nu till vintern. Så, nu blir det varmare om fötterna så att man kan sänka termostaten på värmen i huset. Likt en äkta klichébild av snåla gubben. ?

Ska bara få till ett badförbud också, att fylla ett badkar kostar ju massor och flyttar bara skiten från röven till halsen. Man måste ju då iaf duscha av sig efteråt.

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back