Det är VERKLIGHET

Polisens övningsbana....Snart kommer dom nog på att banan är DERAS O INGEN ANNAN FÅR LEKA DÄR!

Men det var på tiden att ni fick en bana däruppe! GRATTIS STHLM

"Grattis" "Jippie" "wooow" bla bla bla......:va För vad??:va

Att det tillkommit en "bana" som ingen någonsin kommer att få tillgång till för att bara så där få gasa av sig på??:va

Om "de", allså ägarna, inte tillåter vem som helst att hyra anläggningen så är det inte mycket värt.
Att endast få köra där med smc eller sin arbetsgivare om man råkar vara ambulansförare/pois/osv ger inte mig någon glädjefrossa.

Hur många kör en typisk bandag på tex Gotland? 100 st? . Säg 500:-/st. 10ggr/år = 500K
Skulle de ha råd att tacka nej till dom inkomsterna då banan inte används till polisutbildning. Hoppas dom behöver inkomster. :)

Jag tror han var ironisk...
möjligt... dock finns det folk som tror att det skulle bli så. Se även vad som hände med barkarbydagarna, då ALLA inte slutade busa på onsdagar valde polisen att dra sig ur eftersom allt bus på gara inte försvann när man fick köra på Barkarby... att det minskade räknades inte.

Om "de", allså ägarna, inte tillåter vem som helst att hyra anläggningen så är det inte mycket värt.
Att endast få köra där med smc eller sin arbetsgivare om man råkar vara ambulansförare/pois/osv ger inte mig någon glädjefrossa.

Det gäller ju att SMC agerar smart och bokar massor av dagar med hänvisning "att få ner antalet olyckor i trafiken"

För det är ju både polis och räddningstjänst intresserade av.

Dom är nog däremot inte intresserade av att använda banan på helgerna och betala sin personal dubbel lön för att fisa runt banan med tjänstefordonen.

Men bilklubbar kan vara intresserad av att boka helgerna, så tidigt ute med bra motivering!

Jag var där idag & kollade och jag tycker det ser lovande ut.
Ca 2,3 km varvet runt med mycket kurvor och 700 meter raka.
Har en gps-fil (.gpx) som visar var banan är, som med fördel kan öppnas i exempelvis Goolgle Earth, men det går tyvärr inte att ladda upp den här, bjuder på en bild i alla fall. :tummenupp

Bifogat

• Arlandabanan1.jpg
    Arlandabanan1.jpg
    239.1 KB · Visningar: 318
Jag var där idag & kollade och jag tycker det ser lovande ut.
Ca 2,3 km varvet runt med mycket kurvor och 700 meter raka.
Har en gps-fil (.gpx) som visar var banan är, som med fördel kan öppnas i exempelvis Goolgle Earth, men det går tyvärr inte att ladda upp den här, bjuder på en bild i alla fall. :tummenupp

Coolt!

Ifall du lägger på filändelsen .txt borde den gå att ladda upp, ifall den inte är för stor. För större filer finns t.ex www.megaupload.com och liknande sidor.

:va:va:va:va:va:va:va:va:va

Har jag missat något.

Den där banan är för att träna säkerhet, miljö och eccodriving, typ vänstersvängar, rondellkörning och köra mjukt ock miljövänligt för yrkesförare osv.

Skulle någon damma på i över 70 km/h så lär det bli ramaskri.

Vem här på sporthoj tänker åka dit och lära sig vänstersvängar, rondellkörning och att pysa runt i jämt tempo 65 km/h på 6an för att klara ta sig fram på 0,25 l/m i eccodriving med sin R1a eller gixxer

:va:va:va:va:va:va:va

Hoppas banan blir bra. Vi behöver alla banor vi kan få även om det inte blir en bana öppen för "alla" som vill gasa med öppen depå. Hoppas givetvis att vi får se en bana lämpad för race/träning i stockholm/närområde.

Meeeen, ordna så den blir klassad som tävlingsbana och fixa lite tävlingar/riktiga träningar på den då. Jävla testbana för gatmuppar, herregud så meningslöst. Grr.

Meeeen, ordna så den blir klassad som tävlingsbana och fixa lite tävlingar/riktiga träningar på den då. Jävla testbana för gatmuppar, herregud så meningslöst. Grr.

Man hade säkert inte fått bygglov om man ens hade funderat på någon typ av race.

Den är väl klassat som en säkerhets/miljö/ecco/yrkes anlägning.... att ens drömma m några sporthojjar som gasar på är ju utopi :huvet

Huuuh! Jag skulle INTE vilja gå av i den kurvan, men det hoppas jag de fixar till innan banan öppnar.

Bifogat

• Arlandabanan1.jpg
    Arlandabanan1.jpg
    239.1 KB · Visningar: 245
tror den gruppen kallas för fjortisar......el folk som aldrig vill växa upp. :)

När skall dom som tror att en bana skulle råda bot på buskörningen på gatorna vakna??:va

Det kommer aldrig att ske då det alltid kommer att finnas en grupp, en grupp som är stor som ALLTID kommer att vilja busa runt på gator runt om i detta avlånga land, en grupp som vars förebilder i årtionden levt ett sk "rebell" liv genom att köra fortare än vad vägskyltarna tillåter, genomfört illegala streetrace mm!!:glömdet

Jag personligen önskar att så var fallet då det skulle glädja många föräldrar, familjemedlemmar samt vänner (även boende på utsatta vägar & myndigheter) men verkligheten är en annan!!:krama

Tycker det är lite mycket negativt i den här tråden :va

Att den här banan inte skulle bli öppen för "race" har väl varit känt sen den presenterades? Visst ser jag också behovet av en "riktig" bana i närheten av Stockholm, men man måste ju se det här som riktigt positivt att SMC lyckats få in en fot att köra sina utbildningsdagar där (hoppas för er skull att "testkörningarna" faller väl ut så ni får boka på dagar där till nästa år).

Vem vet, det kanske leder till något bra för mc-kollektivet på sikt, förutom att vi "vanliga" åkare i Stockholm får nära till annat än gokartbanor :)

Back