Det är VERKLIGHET

Tänk om någon kör fel i "rondellen" och börjar köra åt motsatt håll :näsblod

Julklappen kom tidigt i år!

Hoppas bara innerligt att det kommer bli allmänhetenskörning också!

Jag tror han var ironisk...

Visst va ha det för min personliga teori är att många som övar upp sina färdigheter på bana sedan använder dem för att öka farten på landsvägen.

Alla individer är inte så kloka o eftertänksamma.

Banor är bara lösningen för vissa o kommer inte dra ner hastigheten på vägarna i stort. En idiot är alltid en idiot

Edit: Nu var ja dum för tråden handlade inte om detta ju. Grattis till den nya anläggningen den är toppen!

Det låter ju kanon!

Jag hoppas innerligt att man tänker över avåkningszonerna då jag gissar att det är lika farligt för en polis att åka av som för oss vanliga dödliga.

Känns som de kvittar faktiskt, så länge de inte är en bana där folk får gasa av sig utan enbart köra i stil med gokartbana/smc kurs så kommer de nog bli så att många fortsätter bomba bulten, bogan osv osv.

Men ja kan ju ha fel:brinnerup

Låter och ser mkt bra ut och vad gäller avåkningszoner så är de säkert bättre än de på bulten...

Dock så väntar jag med att göra vågen tills jag får veta i vilken omfattning jag får åka!

Gör de en bra sak av detta så kommer mitt gatåkande/buskörande minimeras!

Ett steg i rätt riktning!
Men jag kan ändå inte låta bli att vara pesemistisk, om jag ändå inte kommer få nyttja banan så gynnar den ju inte mig?

Då kan jag avslöja en hemlighet till.
Sturup Airport ska flyttas och ny flygplats ska byggas i anslutning till brofästet. Sturup raceway kommer därmed att byggas ut och omfatta stora delar av flygplatsens område med där tillhörande start och landningsbanor, in alles en bana på ca 12 km. Sug på DEN 08:or :arsele

Och avundsjuk är jag INTE :tungan

Det var en jävligt stor bomb du släppte, intressant med tanke på att man inte hört en enda diskussion om det hela. Låter ganska otroligt om du frågar mig. Flytta en redan liten flygplats närmre Kastrup till en förmodligen sinnessjuk kostnad. Var tycker du att dom ska bygga den? Finns ju inte ens plats.

Mannen myten legenden...

Ska bli kul att se om, och hur mycket almänheten kan använda banan.
Vore mycket trevligt!!

http://www.motortown.se/nyhetsbilder/Pressmeddelande_Testtrack.pdf

Pressmeddelande
Den 18 december 2009
Arlandastad Holding AB
En del av Stockholm Airport City
Stockholmspolisen satsar på säker körning
......

Jag antar att det är sådär man måste formulera sig för att inte problem med miljötalibanerna. Vad banan kommer att användas till när den väl är byggd, tja det är en annan sak. ;)

Coolt, nu kommer ingen någonsin bomba Bulten igen för nu finns det ingen anledning!

nä de gör ju inte det, men de är många som inte vågar åka bana för de visar sig oftast då att dem inte kan köra, å avslöja sig genom att åka till Arlanda komme ju inte ske ;P

Nu är min dag räddad! när kan man boka första kursen? är redan så jävla sugen.

:tummenupp Sporthoj.com inofficiell bokningslista till höstens bandagar på Arlandabanan:

1. PSXCARE
2.
3.
4.

:yoparty:yoparty

Då kan jag avslöja en hemlighet till.
Sturup Airport ska flyttas och ny flygplats ska byggas i anslutning till brofästet. Sturup raceway kommer därmed att byggas ut och omfatta stora delar av flygplatsens område med där tillhörande start och landningsbanor, in alles en bana på ca 12 km. Sug på DEN 08:or :arsele

Och avundsjuk är jag INTE :tungan

Är det en vision?
Jag jobbar i arlanda flygledartorn och har inte hört något om detta så upplys mig är du vänlig :)

Det är så jävla kunligt så jag vet knappt vart jag ska ta vägen! Eller jo, grillfest ikväll, kommer bli en jäkla massa extra öl för att fira detta!

Tur att banan vi får i Fällfors (Västerbotten) är fullgod för race. :P

Härligt om det kan bli aktuellt med kurs- och bandagar på denna bana.
Hoppas även att närheten till Arlanda gör att det blir sansade bullerkrav

:tummenupp Sporthoj.com inofficiell bokningslista till höstens bandagar på Arlandabanan:

1. PSXCARE
2. Bully :banana
3.
4.

Sporthoj.com inofficiell bokningslista till höstens bandagar på Arlandabanan:

1. PSXCARE
2. Bully :banana
3. Lantis
4.
5.