---->Den stora filmrecensionstråden<----

Hade höga förväntningar på S. Holmes men usch vad dålig den var.
Sen var det tvärtom med D9 (antar det är District 9?) där det tog 1 månad innan jag till slut såg den. Trodde den skulle vara en riktig dålig film med dessa aliens. Blev dock riktigt överraskad hur bra den var. :tummenupp

Sherlock räddades av Robban. Han är topp 5 i min lista. Men elegansen som man förväntat sig uteblev ju tyvärr. Holmes blev en actionhjälte, vilket känns jävligt fel.
Dock var det helt ok att slänga iväg ett par timmar på den filmen.

Sen var det tvärtom med D9 (antar det är District 9?) där det tog 1 månad innan jag till slut såg den. Trodde den skulle vara en riktig dålig film med dessa aliens. Blev dock riktigt överraskad hur bra den var. :tummenupp

Hade samma slags förväntningar på S holmes men där blev man ju besviken, den var riktigt kass.

Och med D9 (district 9 yes) så hade jag inte så höga men blev imponerad =)

Sherlock räddades av Robban. Han är topp 5 i min lista. Men elegansen som man förväntat sig uteblev ju tyvärr. Holmes blev en actionhjälte, vilket känns jävligt fel.
Dock var det helt ok att slänga iväg ett par timmar på den filmen.

Jag trodde det skulle handla om myten Sherlock holmes, om legenden. Hur han blev Sherlock holmes.
Hur han och watson blev kollegor etc.

Nej den får minus på min lista.

Last edited:
Doomsday 2008
Regi: Neil Marshall ( The Descent, Dog Soldiers)
http://www.imdb.com/title/tt0483607/

Ännu en virusfilm, där halva Storbritanien stängs av á la Flykten från New York.
Känns ganska mycket som den filmen faktiskt, på ett bra sätt.
Hade hoppat över denna film när den kom men såg den häromdagen & blev positivt överraskad, ni som gillade 28 dagar senare, 28 veckor senare kommer gilla denna! :tummenupp
Mycket inälvor & blod bitvis.

7/10

Last edited:

Sherlock tyckte jag var sämre än The Wolfman. Smaken är som :arsele

Jag hade också höga förväntningar på Holmes men har man sett trailern har man sett i stort dett allt som är bra i filmen. Den var rätt långtråkig och seg. När tvåan kommer lär jag inte se den på bio iallafall.

Som vampyrfilm står de sig inte en minut mot Interview with the vampire, en bortglömd gigant i genren. Inga varulvar i den, dock. Nuförtiden är vampyrer ett skämt mot vad de var förr. Nu är det den tvålfagre, unga fotbollskillen som anammat en stil av kvasi-emo och huggtänder. Pinsamt.
Jag gillar Underworld ändå. Hur är trean?

[YOUTUBE-ID]YGkBMe3j-Sk[YOUTUBE-ID]

Önsketänkande:
tumblr_kxp7w5Hjy01qb4amlo1_500.jpg

:yoparty

Film: Det sjunde inseglet
Genre: Drama/Fantasy
Trailerlänk: Nej
IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0050976/
Mitt betyg: Jag hoppas att människor fortfarande är öppna för gammal film. Det här är sann cinematisk opus. Det sjunde inseglet är för filmen vad Principia Mathematica var och är för fysiken.
Jag såg inte den här filmen förrän nu i vuxen ålder och jag är glad att jag gjorde det nu, mer belevad och öppen i relation till yngre dagar.
Den här filmen innehåller dialog och ett framförande så brilljant att det inte känns som av denna värld. Folk har ältat Bergmans skicklighet i alla år och nu förstår jag slutgiltligen varför. Mannen var en klass för sig. Om 1000 år kommer den här filmen stå sig lika bra som den gjort sedan dagen den visades första gången.
10 av 10 poäng.

Last edited:
Klart man diggar den gamla filmen. Och jag kan hålla med om att 2000-talets vampyr- och varulvs-filmer inte är samma sak. Dock är Underworld undantag då jag tycker de är bra. Trean har jag sett en gång och gillade inte att Kate Beckinsale inte var med, dessutom var filmen i sig inte alls lika bra som ettan och tvåan.

Jag såg den inatt och håller inte alls med. Jag förväntade mig förvisso något apdåligt. Tänkte att de inte kunde mjölka varumärket mer med värdighet. Hollywood har ju som vi alla vet en tendens att mjölka kassakossan kanske lite mer än brukligt.
Men vad jag fick var faktiskt en i genren bra rulle med högt produktionsvärde. Beckinsale kunde ju inte vara med, den här utspelade sig innan hennes tid. Filmen knöt ihop väl med de andra två. Ofta i tredje installationer av en filmserie såhär så brukar det märkas att de inte riktigt orkar. I synnerhet vad gäller animationer. Man kunde ana halvdant renderade varulvar då och då, men annars var jag nöjd.
Bill Nighy är den som axlar hela serien. Han är extremt duktig i rollen som Viktor. Ett bra exempel på väl genomtänkt casting. :tummenupp

Angående Blade-serien, á propos bilden som postades tidigare:
Tankade trilogin och satte mig ner för att se vad spektaklet hade att komma med. Nu när jag sett alla tre så förstår jag ju att folk skojade när de talade om filmerna som om de vore någonting bra. Eller så gillade folk dem för att de var kitschiga.
Så måste det väl vara? De är ju så dåliga att det inte kan vara på allvar.
Det känns som Snipes har betalat för och producerat filmerna personligen, enbart för att han ska kunna sitta hemma och onanera till bilden av sig själv på vita duken. Karln är pinsam.

Last edited:
Film: Law Abiding Citizen
Genre: crime/drama/thriller
Trailerlänk: http://www.youtube.com/watch?v=rA10RDU9quU
IMDB: http://www.imdb.com/title/tt1197624/
Mitt betyg: Blev ganska överraskad hur bra filmen var.
Kan ha att göra med att jag har sett så mycket dåliga filmer på sistonde att kraven inte är så höga längre..:D
Satt intresserad hela filmen vilket nästan aldrig sker.
7/10

Såg den igår också.
Önskar nästan jag inte gjort det. Action från Hollywood KAN vara bra, men när det blir så jäkla mycket ologiska tabbar och luckor i en film så lackar jag ur.

utan att spoilera filmen något nämnvärt så kan jag ju nämna ett sådant exempel; Han får en hel stad nedlåst (lockdown), men kommer ändå in i stadshuset med hjälp av att ha en blåtira, en mössa och lösmustasch (a'la minimal, saddam-stil) på sig... hur fan kan vakterna plus ett gäng FBI-agenterna INTE känna igen honom!? :confused: :näsblod :va

Film: Beck, I stormens öga
Genre: Kriminaldrama
Trailerlänk
IMDB
Mitt betyg: Beck 25(!), när man sett denna känns det som de gjort minst 20 för många. Hur -70 tal känns inte kärnkraftsaktivister? Smaka på det här Gunvaldcitatet. "Jag föll som en sten, hon var så vacker, vi åkte till Zanzibar och levde som barfotabarn i två månader". Har inte regisören sett de tidigare 24 filmerna? Skulle Gunvald säga så? Fifan för att förstöra en gammal polishjältes image på det sättet! :mad: NaKcskoTT! Det finns inte mycket jag inte störde mig på i denna Beckfilm.
(:arsele:arsele:arsele av 10)

Vet att denna varit upp och att det inte är en film, utan en serie, men eftersom jag är krasslig som fan och försöker hålla mig stilla och bara kika på film/serier, och tycker den är sevärd så:

Serie: Californication
Genre: Killdrama
IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0904208/

Kommentar: Killarnas "Sex and the City". I början trodde jag att det bara skulle vara ett halvdant försök att få visa lite mer naket än vanligt i TV och dessutom låta sexmissbrukaren Duchovny få sitt lysmäte tillgodosett.
Efter några avsnitt började jag ta till mig karaktärerna och humorn, som ibland överträffar det mesta jag sett. En bitvis mkt vemodig serie med massor av bra musik och lysande skådespeleri. Även en hel del T 'n A. :)
Jag har totalt omvärderat Duchovny, han har gått från en oengagerad koma-patient (Arkiv X) till en jävligt skönt depraverad halvmissbrukare med ett gentlemannahjärta. Lite Bukowski.
Dialogen är oftast strålande. En del one-liners kommer att gå till historien.
Exempel:
-"Yes! Fuck me like I'm Al-Quaïda!"
-"I'm declaring Jihad in your pussy!"
Reflektion 1: Showtime och HBO har de bästa amerikanska serierna just nu, inte så jävla polerat jämt.
Reflektion 2: Toyota Prius är antingen stora investerare, sponsorer eller delägare i vissa serier, det är inte lika tydlig produktplacering här som i Weeds eller i Dexter, men de är inte allt för diskreta.

Betyg: 8,5/10

Last edited:
Önsketänkande:
tumblr_kxp7w5Hjy01qb4amlo1_500.jpg

:yoparty

AAHAHHAHAHHA!! :D

/Martein som hattar gayfullmoonfilmer

Fattar vidare inte hur ni kunde ha förhoppningar på Shörlock. Syntes ju direkt på affisherna att det skulle vara kalkonbajsmacka. S.Holmes som actionhjälte liksom, får mig att tänka på:
[YOUTUBE-ID]SCVc5TaPpe8[/YOUTUBE-ID]
DEN skulle jag villja se! "Not to be.." :yoparty

Behöver jag påpeka att jag började se på SH-the movie fast bestämde mig för att jag kunde drömma bättra under vilken sömnsession som helst och därmed avbröt en kvart-halvtimma in i smörjan utan någon som helst avsikt att se klart den? :cuttingmylosses

Jag har totalt omvärderat Duchovny, han har gått från en oengagerad koma-patient (Arkiv X) till en jävligt skönt depraverad halvmissbrukare med ett gentlemannahjärta. Lite Bukowski.

Om du kikar i hans biografi så ser du ganska snabbt att han mer eller mindre är Hank moody privat. :hihi

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra