---->Den stora filmrecensionstråden<----

Som vampyrfilm står de sig inte en minut mot Interview with the vampire, en bortglömd gigant i genren. Inga varulvar i den, dock. Nuförtiden är vampyrer ett skämt mot vad de var förr. Nu är det den tvålfagre, unga fotbollskillen som anammat en stil av kvasi-emo och huggtänder. Pinsamt.
Jag gillar Underworld ändå. Hur är trean?
Klart man diggar den gamla filmen. Och jag kan hålla med om att 2000-talets vampyr- och varulvs-filmer inte är samma sak. Dock är Underworld undantag då jag tycker de är bra. Trean har jag sett en gång och gillade inte att Kate Beckinsale inte var med, dessutom var filmen i sig inte alls lika bra som ettan och tvåan.

The Road (2009)
The-Road-movie-03.jpg

Genre: Drama/Thriller
Trailerlänk: http://www.youtube.com/watch?v=c-wjqsD4Aew
IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0898367/
Mitt betyg: Författaren till No Country for Old Men har även skrivit The Road och nu har vi fått ännu en lyckad filmatisering.
Mina tankar hittar man på min blogg

Jag passar på att pimpa mina favoritfilmer från 2009.

Klart man diggar den gamla filmen. Och jag kan hålla med om att 2000-talets vampyr- och varulvs-filmer inte är samma sak. Dock är Underworld undantag då jag tycker de är bra. Trean har jag sett en gång och gillade inte att Kate Beckinsale inte var med, dessutom var filmen i sig inte alls lika bra som ettan och tvåan.

Håller med! Ettan och tvåan rockade! :yoparty Trean var lite sisådär.

Såg Wolfman i förrgår.

Den var sjukt dålig. Ruttet gjort, dålig handling, omotiverade scener. De hade till och med dataanimerat en hjort i stället för att bara ha en riktig hjort. hur svårt kan det va?

Filmen får faktiskt 0 nyckelbensfrakturer av 5.

Så dålig tyckte jag faktiskt inte att den var. Okej, varulvarna såg lite overkliga ut men bortsett från den "lilla" detaljen så var det en ok rulle. :)

Last edited:
Såg This is England igår.

Har inte så mycket att säga om den förutom att ALLA borde se den och den borde ingå i skolundervisningen omkring högstadiet.

(lite ironiskt nog var jag riktigt förbannad efter att ha sett filmen, ville slå sönder något eller någons skalle)

*EDIT*

[YOUTUBE-ID]0XOJ5R_6638[/YOUTUBE-ID]

A story about a troubled boy growing up in England, set in 1983. He comes across a few skinheads on his way home from school, after a fight. They become his new best friends even like family. Based on experiences of director Shane Meadows.

Won BAFTA Film Award. Another 7 wins & 14 nominations.

7.9/10 på IMDB.com

Last edited:
Såg This is England igår.

Har inte så mycket att säga om den förutom att ALLA borde se den och den borde ingå i skolundervisningen omkring högstadiet.

(lite ironiskt nog var jag riktigt förbannad efter att ha sett filmen, ville slå sönder något eller någons skalle)

Är det inte den med den lilla fula ungen och den utspelar sig på 80-talet? Tyckte den var ganska dålig har jag för mig, varför blev du arg?

För att jag stör mig på att det finns så korkade människor, så felaktigt tänkande, egoister - förstår mig inte på hur folk kan klaga och gnälla på vissa saker, vinkla om varför saker och ting är fel, bruka våld p.g.a låg IQ.
Hur en individ kan förstöra en trevlig samling människor, manipulera en liten grabb.

Hatade att sitta och se filmen och inte kunna göra något åt hur trångsynta och idiotiska vissa individer i filmen var, ville slå in skallen på han/dom - för att argumentera med sådana parasiter fungerar nog tyvärr inte (sen skulle jag aldrig slå någon i verkligheten, men hatet/känslan inombords kom fram).
Hatar att veta om att det som sker i filmen tyvärr inte är något unikt i sig utan det sker världen om, har alltid gjort och kommer troligen fortsätta att ske så i tusentals år till.

Filmen rör om och upprör en, iallafall mig.
Tror/tycker du borde se om den, ett mästerverk enligt mig, och med 7.9 i betyg på imdb, åtta vinster och 14 nomineringar så vågar jag nog påstå att jag inte är ensam om att tycka det.

Filmen rör om och upprör en, iallafall mig.
Tror/tycker du borde se om den, ett mästerverk enligt mig, och med 7.9 i betyg på imdb, åtta vinster och 14 nomineringar så vågar jag nog påstå att jag inte är ensam om att tycka det.

Jag kan ha varit i fel sinnesstämning så att säga när jag såg den, det jag kommer ihåg av den var att jag störde mig på att ungen var så muppig och att brudarna var så fula. Får väl se om den igen om ett år eller så helt enkelt.
Å andra sidan, det finns ju folk som tycker att dansar med vargar är grymt bra så jag kan ju ha rätt :D

The Road (2009)
The-Road-movie-03.jpg

Genre: Drama/Thriller
Trailerlänk: http://www.youtube.com/watch?v=c-wjqsD4Aew
IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0898367/
Mitt betyg: Författaren till No Country for Old Men har även skrivit The Road och nu har vi fått ännu en lyckad filmatisering.
Mina tankar hittar man på min blogg

Jag passar på att pimpa mina favoritfilmer från 2009.
Jag tappade intresset ganska fort faktiskt. Trodde det skulle vara en film för mig men jag tyckte den bara var sådär. 3/5

Jag kan ha varit i fel sinnesstämning så att säga när jag såg den, det jag kommer ihåg av den var att jag störde mig på att ungen var så muppig och att brudarna var så fula. Får väl se om den igen om ett år eller så helt enkelt.
Å andra sidan, det finns ju folk som tycker att dansar med vargar är grymt bra så jag kan ju ha rätt :D

Haha, jag var också i den sinnesstämningen första fem minuterna, men skärpte till mig :tungan ;)
(och ja, han, som resten av englands befolkning, är ju fulare än ett stryckjärn, men how cheesy it may sound så är han ju söt inombords hehe)

Jag tappade intresset ganska fort faktiskt. Trodde det skulle vara en film för mig men jag tyckte den bara var sådär. 3/5

Det är verkligen inte en film för alla. Den är seg, psykologisk och hemsk. De flesta kollar enbart på film för att bli underhållna på ett sätt som får en på bättre humör, inte sant?
Är man en sån person ska man hålla sig borta från The Road.

Det är verkligen inte en film för alla. Den är seg, psykologisk och hemsk. De flesta kollar enbart på film för att bli underhållna på ett sätt som får en på bättre humör, inte sant?
Är man en sån person ska man hålla sig borta från The Road.

Jag skulle absolut inte säga att jag behöver bli glad av en film. Ett exempel på en film jag tycker om grymt mycket är requiem for a dream och jag skulle väl inte kunna tänka mig att någon kan bli glad av att se den. Jag har egentligen ingenting emot sega filmer heller. Vad jag däremot blir mer och mer trött på ju äldre jag blir är filmer som ska vara konstiga som till exempel 2001 och mullholland drive. Ifall man måste se en film fler än en gång för att förstå den/gilla den så tycker jag den är dålig. Inte för att så är fallet med den här filmen. Tänkte bara uttrycka min åsikt om filmer.

Spoilers

Problemet jag hade var att dom gick lite på vägen, pratade om självmord, visade en sekvens med frun, träffade kannibaler, gick lite på vägen, pratade om självmord, visade en sekvens med frun, träffade kannibaler, gick lite på vägen, pratade om självmord, visade en sekvens med frun, träffade kannibaler, gick lite på vägen...

Dessutom gillade jag inte alls slutet. Inte för att pappan dog utan för att det kom en familj och hittade ungen.

Dessutom gillade jag inte alls slutet. Inte för att pappan dog utan för att det kom en familj och hittade ungen.

Boken är grymt bra men jag ogillade också slutet när ungfan blir räddad precis efter att papopan har dött. Det känns som att han hade ett annat slut först men att förläggaren vägrade trycka det och han haffsade ihop detta istället :(
Tråkigt, för annars hade den varit en av de bästa korta böckerna jag har läst, förutom språket då möjligen.

@Honkiie: Hehe, ja så kan man nog oxå se på den. Jag fick dock aldrig den känslan. Visst, en aning enformig kan tänkas men inget som störde mig.

SPOILER angående slutet:
Slutet kunde faktiskt varit lika grymt som resten av filmen, men att det inte blev så kändes ändå rätt skönt, då jag vet hur det känns att förlora en förälder. Den scenen var riktigt hemsk att kolla på för mig av någon anledning. Man har ju sett liknande scener förr men just denna gång föll tårarna, i biosalongen. Tror det var för att Viggo faktiskt såg hyfsat genuint död ut, och att jag gillade karaktärerna så enormt mycket.
Så ett positivt slut satt bra i slutänden
.

Såg Wolfman i förrgår.

Den var sjukt dålig. Ruttet gjort, dålig handling, omotiverade scener. De hade till och med dataanimerat en hjort i stället för att bara ha en riktig hjort. hur svårt kan det va?

Filmen får faktiskt 0 nyckelbensfrakturer av 5.

Har också sett wolfsman, sög stenhårt.

Sherlock holmes filmen sög stenhårt också även fast jag gillar skådisarna.

Däremot gillade jag D9, den var grym.

Last edited:
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph