Datum för banåkning södra Sverige?

Asfaltbarn

*Fartberoende*
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Honda CBR 1000 F -95
Någon som vet redan nu vilka banor och dagar man har möjlighet att köra med sin gathoj på bana förutom tre dagars på Gotland ring?
Dvs endagars och kvällskörningar och likn.
Har sökt men inte hittat nåt än...

Vad är södra Sverige?
Skåne? Allt söder om Härnösand?

Själv håller jag ett öga på www.bankorning.com , de banor som jag anser intressanta är Knutstorp, Anderstorp och Falkenberg. Sturup har jag ingen aning om vad det är för typ av bana :va

Jo banorna har jag koll på, men det går inte på nån utav deras hemsidor finna info när det går att anordnas bankörning för mc...
Men sturup verkar det inte mycket hopp om, dem har inriktat sig på företagsarrangemang även om jag vet att det gått att köra där privat vid få tillfällen också.
Ingen som vet nåt än?

kul att det är körning redan den 11 april på åsen

lika bra att boka upp så mycket man kan bra träning och få lära känna den nya hojen innan Tjeckien :tummenupp

www.lms.se kollar du på Roadracing, Trafikövning. Schemat för 2006 har inte kommit upp ännu men ett tips är att det är torsdagar nästa år ungefär varannan vecka.

jag lägger upp datum så fort jag får veta några..
verkar som att det börjar komma igång lite med planeringen på banorna runt om i sverige..
men som även andra säger: håll koll på bankorning.com :)

sandstream skrev:
Glöm inte snöskyffeln :hihi

Ska special tillverka plogblad som fungerar med hydralik och jobbar tillsammans med lutningen på hojen

själv klart ska jag ha gnist puckar med så gnistorna från krapet tinar bor snön och isen :hihi

Vad gäller utbildningar på stor bana sök på SMC:s olika hemsidor för resp. län så finner ni, asap, när, var och vad som utbildas.

Vad gäller Västra Götaland kommer vi med uppgifter om två utbildningsdagar på Falkenberg under mässan. Besök SMC:s monter och ta med er en tidning (Gulingen) och/eller fråga monterpersonalen.

Som brukligt är det begränsat antal platser för att vi skall kunna säkerställa en hög utbildningskvalité och ge personlig feedback till resp. deltagare. Dvs. först till kvarn..

Mvh och God Jul!
// Niklas

Tack för svaren, får fortsätta hålla utkik med andra ord, och kolla montrarna på mässan då såklart! :tummenupp

Avarage skrev:
Vad är sydskanesmse?

Mvh!
// Niklas
Vi är en klubb med 300 medlemmar som kör på bana, mest gatgrupper och mycket körtid, det brukar bli 3-4 körpass per grupp varannan söndag.

GSXR1100R skrev:
Vi är en klubb med 300 medlemmar som kör på bana, mest gatgrupper och mycket körtid, det brukar bli 3-4 körpass per grupp varannan söndag.

Var?

Mvh!
// Niklas

GSXR1100R skrev:
Skåne, Sturup Raceway

Låter ju bra det, där skulle jag vilja köra...
Sist jag var på sturup hörde jag hur hojarna plågades varv efter varv och då blev man ju rätt sugen!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti