Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Den var ny 😂billigare för att den Ă€r klotad utan kĂ„por vette fan om den blir
Åldersrabatt ja men rabatt pĂ„ försĂ€kringen för en klotad gammal sporthoj njae

IMG_0519.jpeg

NÄgot Àr konstigt med den hÀr hojen. Förutom att den Àr oskönt ombyggd, har felaktigt angiven effekt och fel motorstorlek (955 cc, inte 1000). Det senare Àr en detalj sÄklart, men slarv med detaljer inger inte förtroende för sÀljaren.

Men den har fordonsÄr 2007 trots att modellen slutade produceras 2004. En "överskottshoj" frÄn fabrik/importör som stÄtt osÄld i 3 Är innan den reggades? Importhoj som fÄtt fel Ärsmodell? Lite konstigt Àr det i vilket fall.

Sedan Àr priset upp i det blÄ för en 9000-milare. Men det Àr ju en bilhandlare som sÀljer och de har ju ofta sin egen hemmagjorda bild av hur marknaden vÀrderar ett objekt ("gÄr det sÄ gÄr det!"). HÀlften av 34 900 kr kunde varit rÀtt pris för en 9000-milare, som till rÄga pÄ allt Àr osnyggt ombyggd.

1774688525007.png

HÀlften av 34 900 kr kunde varit rÀtt pris för en 9000-milare, som till rÄga pÄ allt Àr osnyggt ombyggd.
Med tanke pÄ hur dessa Sprint ST eller RS prisas numera med typiskt 5-6 tusen mil, och i gott skick sÄ ska nog det dÀr priset om ca 16 tusen innebÀra en vÀlskött och felfri hoj med 9000 mil.
Egentligen Àr dessa hojar massor med hoj för pengarna.
chassi och fjÀdring Àr fortfarande i paritet med det nya som erbjuds, lite enkelt uttryckt, och dÀr Àr insprutning.
Den saknar dock ABS bromsar.
Inte nytt, inte hajpat, men jÀdra funktionellt för det mesta. Sporttouring dessutom.
RS dessutom lite sportigare.
Men personligen hade jag hellre valt en 5-6 tusen mila dito i originalskick för 18-20 tusen. I mycket fint skick nÄgot mer.

Sprint RS Àr ingen dÄlig hoj alls, som sagt. Letade jag sportigt, typ, i klassen sub 30 lax sÄ vore det mycket pang för pengen.

Körde en 40 mil med bara tank stopp en dag utan problem en gÄng. Kompetent för sin klass.

Med tanke pÄ hur dessa Sprint ST eller RS prisas numera med typiskt 5-6 tusen mil, och i gott skick sÄ ska nog det dÀr priset om ca 16 tusen innebÀra en vÀlskött och felfri hoj med 9000 mil.
Egentligen Àr dessa hojar massor med hoj för pengarna.
chassi och fjÀdring Àr fortfarande i paritet med det nya som erbjuds, lite enkelt uttryckt, och dÀr Àr insprutning.
Den saknar dock ABS bromsar.
Inte nytt, inte hajpat, men jÀdra funktionellt för det mesta. Sporttouring dessutom.
RS dessutom lite sportigare.
Men personligen hade jag hellre valt en 5-6 tusen mila dito i originalskick för 18-20 tusen. I mycket fint skick nÄgot mer.
InstÀmmer! Kul hojar med hÀrlig motor. Lite gamla, 90-talskonstruktion ju, men med mekanisk charm och körglÀdje. Jag körde 5000 mil med min ST.
Den hade gÄtt 7200 mil nÀr jag sÄlde den för 20 000 kr. Fast detta var innan prisrejset runt pandemin nÀr priser pÄ hojar, hundar och annat rusade ivÀg.

Last edited:
Kanske vi feltolkar?
B kanske inte stÄr för "Big" utan för andrasorteringen?
Det Àr helt enkelt en B-hoj.

Den som skrivit den svenska wikipediasidan för B-King hamnar i samma fÄlla som Àgarna av GSR600/750 B-king :crash

Ja, jag stör mig pÄ ordet "streetmotorcykel". Det Àr ett ord som hittats pÄ av gamla gubbar i Mc-branschen som ville att inga ord skulle uppfattas som stötande eller skrÀmmande. "Vi kan inte ha ordet "Fighter". Vi mÄste hitta pÄ ett bÀttre som passar alla och som inte sammankopplas med vÄld.....streetmotorcykel...." Som en AI översÀttning innan AI hade trÀnats pÄ svenska ord. :zpy

Nakenhoj heter det och i vissa fall Street Fighter.

VÀntar bara pÄ att samma gubbar översÀtter franska Supermotard till den rÀtta översÀttningen "Super Motorcyklist".
"HÀr kommer han körandes pÄ sin KTM 790 SuperMotorcyklist..."

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu ÄterhÀmtar vi oss p...

Provkörning pÄgÄr, Ténéré 700 World Raid!

Just nu Àr vi mitt i provkö...

VÀrldslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu Àr Bike pÄ plats pÄ...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vĂ€gen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC Äkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersÀtter inte IDM...

Galfer skÀrper greppet om racing

Pressrelease frÄn Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage