Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Den var ny 😂billigare för att den är klotad utan kåpor vette fan om den blir
Åldersrabatt ja men rabatt på försäkringen för en klotad gammal sporthoj njae

IMG_0519.jpeg

Något är konstigt med den här hojen. Förutom att den är oskönt ombyggd, har felaktigt angiven effekt och fel motorstorlek (955 cc, inte 1000). Det senare är en detalj såklart, men slarv med detaljer inger inte förtroende för säljaren.

Men den har fordonsår 2007 trots att modellen slutade produceras 2004. En "överskottshoj" från fabrik/importör som stått osåld i 3 år innan den reggades? Importhoj som fått fel årsmodell? Lite konstigt är det i vilket fall.

Sedan är priset upp i det blå för en 9000-milare. Men det är ju en bilhandlare som säljer och de har ju ofta sin egen hemmagjorda bild av hur marknaden värderar ett objekt ("går det så går det!"). Hälften av 34 900 kr kunde varit rätt pris för en 9000-milare, som till råga på allt är osnyggt ombyggd.

1774688525007.png

Hälften av 34 900 kr kunde varit rätt pris för en 9000-milare, som till råga på allt är osnyggt ombyggd.
Med tanke på hur dessa Sprint ST eller RS prisas numera med typiskt 5-6 tusen mil, och i gott skick så ska nog det där priset om ca 16 tusen innebära en välskött och felfri hoj med 9000 mil.
Egentligen är dessa hojar massor med hoj för pengarna.
chassi och fjädring är fortfarande i paritet med det nya som erbjuds, lite enkelt uttryckt, och där är insprutning.
Den saknar dock ABS bromsar.
Inte nytt, inte hajpat, men jädra funktionellt för det mesta. Sporttouring dessutom.
RS dessutom lite sportigare.
Men personligen hade jag hellre valt en 5-6 tusen mila dito i originalskick för 18-20 tusen. I mycket fint skick något mer.

Sprint RS är ingen dålig hoj alls, som sagt. Letade jag sportigt, typ, i klassen sub 30 lax så vore det mycket pang för pengen.

Körde en 40 mil med bara tank stopp en dag utan problem en gång. Kompetent för sin klass.

Sprint RS är ingen dålig hoj alls, som sagt. Letade jag sportigt, typ, i klassen sub 30 lax så vore det mycket pang för pengen.

Körde en 40 mil med bara tank stopp en dag utan problem en gång. Kompetent för sin klass.
Visst, men, kanske inte just den ? :hihi

Med tanke på hur dessa Sprint ST eller RS prisas numera med typiskt 5-6 tusen mil, och i gott skick så ska nog det där priset om ca 16 tusen innebära en välskött och felfri hoj med 9000 mil.
Egentligen är dessa hojar massor med hoj för pengarna.
chassi och fjädring är fortfarande i paritet med det nya som erbjuds, lite enkelt uttryckt, och där är insprutning.
Den saknar dock ABS bromsar.
Inte nytt, inte hajpat, men jädra funktionellt för det mesta. Sporttouring dessutom.
RS dessutom lite sportigare.
Men personligen hade jag hellre valt en 5-6 tusen mila dito i originalskick för 18-20 tusen. I mycket fint skick något mer.
Instämmer! Kul hojar med härlig motor. Lite gamla, 90-talskonstruktion ju, men med mekanisk charm och körglädje. Jag körde 5000 mil med min ST.
Den hade gått 7200 mil när jag sålde den för 20 000 kr. Fast detta var innan prisrejset runt pandemin när priser på hojar, hundar och annat rusade iväg.

Last edited:
Kanske vi feltolkar?
B kanske inte står för "Big" utan för andrasorteringen?
Det är helt enkelt en B-hoj.

Den som skrivit den svenska wikipediasidan för B-King hamnar i samma fålla som ägarna av GSR600/750 B-king :crash

Ja, jag stör mig på ordet "streetmotorcykel". Det är ett ord som hittats på av gamla gubbar i Mc-branschen som ville att inga ord skulle uppfattas som stötande eller skrämmande. "Vi kan inte ha ordet "Fighter". Vi måste hitta på ett bättre som passar alla och som inte sammankopplas med våld.....streetmotorcykel...." Som en AI översättning innan AI hade tränats på svenska ord. :zpy

Nakenhoj heter det och i vissa fall Street Fighter.

Väntar bara på att samma gubbar översätter franska Supermotard till den rätta översättningen "Super Motorcyklist".
"Här kommer han körandes på sin KTM 790 SuperMotorcyklist..."

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...