Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Hur kan man inte orka bara tvätta av den lite innan man lägger ut annons? Vill man inte locka folk att köpa? 🙄
Säljaren kanske vill ge skenet av ett dammigt garagefynd. Eller så är det bara så enkelt att den går sönder om man flyttar på den...

RD 500 slutar visst aldrig stiga i pris. Här ett fint ex för 295.000 som tyskreggad, eller 320.000 som inregistrerad i Sverige. Jag har inte sett några 80-tals standardhojar i samma prisklass. Ikoner som Jota, Katana och Gsxr 750/1100 ligger långt under. Vad är det som gör att just RD 500 har dragit iväg? Finns inga kvar längre? Spekulation? Internationell efterfrågan?

RD 500 slutar visst aldrig stiga i pris. Här ett fint ex för 295.000 som tyskreggad, eller 320.000 som inregistrerad i Sverige. Jag har inte sett några 80-tals standardhojar i samma prisklass. Ikoner som Jota, Katana och Gsxr 750/1100 ligger långt under. Vad är det som gör att just RD 500 har dragit iväg? Finns inga kvar längre? Spekulation? Internationell efterfrågan?

Den och RG500 var unika hojar som bara fanns en kort tid och såldes i relativt få ex, en hojtyp som aldrig kommer tillbaka. En tvåtakts 4:a är väldigt speciell, både att köra och att äga. Alla andra du nämner är ju ändå varianter på alla gamla och nya modeller som funnits och finns. Därmed inte sagt att någon får 300 papp för en RD, värdet blir ju aldrig högre än vad någon är villig att betala...

Men visst f-n skulle jag gärna ha en i garaget... :)

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage