notrightrider
Reklampaus
Ja, fast "på gränsen till", inte "redan över gränsen till"
Sant.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, fast "på gränsen till", inte "redan över gränsen till"
Du har ju F1 bilarna i slutet av 80talet Brabham BMW megatron 1500cc ca 1400hk i kvaltrimJag skulle också vilja se en liten varvvillig motorykel hejdlöst överladdad till gränsen för självdestruktion för att se någonstans var gränsen i litereffekt går.
Du har ju F1 bilarna i slutet av 80talet Brabham BMW megatron 1500cc ca 1400hk i kvaltrim
Vet inte om det är slaget ännu iofs
Men ändå något att bita i![]()
Skulle väl motsvara 233 hp i en 250 cc. Jag misstänker att det skulle kunna bli en ganska spektakulär maskin. Hondas försök med en fyrtakts V-twin med dubbel turbo, dubbla intercoolers och insprutning landade väl nånstans på 150 hp men man räknade väl att få ut 170-180 hp. Kommer inte exakt ihåg då det är nåt tag sen jag läste om det försöket.
Jag undrar lite om hur brett effektbandet kan tänkas vara på en 250 cc turbo med den effekten? Kan nog tänka mig att en sån hoj kräver lite av föraren.

Ja tittar man på motor enheten så var turbon väldigt stor i förhållande till motornSkulle väl motsvara 233 hp i en 250 cc. Jag misstänker att det skulle kunna bli en ganska spektakulär maskin. Hondas försök med en fyrtakts V-twin med dubbel turbo, dubbla intercoolers och insprutning landade väl nånstans på 150 hp men man räknade väl att få ut 170-180 hp. Kommer inte exakt ihåg då det är nåt tag sen jag läste om det försöket.
Jag undrar lite om hur brett effektbandet kan tänkas vara på en 250 cc turbo med den effekten? Kan nog tänka mig att en sån hoj kräver lite av föraren.
Han har nog inte riktigt koll den där liraren, medföljer förgasarmembran?? & vad i hela fridens namn är förgasarstrumpa?När nostalgin slår hårt och man glömmer att det är gamla grejer som var gammalt redan när det begav sig.
Sextiofyra tusen! Antar de fyra är prutmånen...
View attachment 522267
Han har nog inte riktigt koll den där liraren, medföljer förgasarmembran?? & vad i hela fridens namn är förgasarstrumpa?![]()
Originanalgasaren är en "vanlig" keihinförgasare, dvs ingen vacuum. Den funkar mer som en vippströmbrytare, dvs mest bara på/av, vilket i kombination med rejält vridmoment genererar en intressant körupplevelse.Har den en CV-förgasare så sitter det ett membran i förgasaren till trotteln.. Det är nog det han tänker på.
Strumpan vete fan. kanske när man kan sätta runt skumfilter som på crossar
AIDS går väl att leva med nu med dagens bromsmediciner , Virago 535 är är nog betydligt svårare att leva och synas medAtt ha en Virago 535 måste vara som att ha en Saab eller AIDS, dvs svårt att bli av med.
Och hur har då utvecklingen gått över tid med båtmärket Bayliner ?AIDS går väl att leva med nu med dagens bromsmediciner , Virago 535 är är nog betydligt svårare att leva och synas med
AIDS går väl att leva med nu med dagens bromsmediciner , Virago 535 är är nog betydligt svårare att leva och synas med

Jag tror att han menar ett skumgummifilter du sätter direkt på förgasartrattarna. De kallas förgasarstrumpa eller socka, vanligt i bilracing...Originanalgasaren är en "vanlig" keihinförgasare, dvs ingen vacuum. Den funkar mer som en vippströmbrytare, dvs mest bara på/av, vilket i kombination med rejält vridmoment genererar en intressant körupplevelse.
Sen den där strumpan... Xr:en har ett platt skumfilter som sitter innanför vänster sidokåpa, så där strumpar man inte loss i första taget.
Med den mängden koll säljaren uppvisar så har han kanske strumpan på sina ädlare delar![]()

De glömde skriva att den är unik...för det tror jag att den är...Schysst rova!
![]()
Säljes: -- Trike V12 Bull´s Eye HPS Supercharger - 400hk - 2022 | BLOCKET
Chassi:Hydraulrör E235, EN10305-4+N 38x4 sömlösLänkarmar 30x4Styrhuvud 56 ° rakeSfäriska rullager med excentriska lagerskålarBromsar:Fram: Yamaha 1200 Bu...www.blocket.se
View attachment 522341
....tror..... du hoppas väl?De glömde skriva att den är unik...för det tror jag att den är...
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |