Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Skulle väl motsvara 233 hp i en 250 cc. Jag misstänker att det skulle kunna bli en ganska spektakulär maskin. Hondas försök med en fyrtakts V-twin med dubbel turbo, dubbla intercoolers och insprutning landade väl nånstans på 150 hp men man räknade väl att få ut 170-180 hp. Kommer inte exakt ihåg då det är nåt tag sen jag läste om det försöket.

Jag undrar lite om hur brett effektbandet kan tänkas vara på en 250 cc turbo med den effekten? Kan nog tänka mig att en sån hoj kräver lite av föraren.

Turbo, vattenkylning, fler ventiler per cylinder och 14000 rpm så löser man effekten.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Skulle väl motsvara 233 hp i en 250 cc. Jag misstänker att det skulle kunna bli en ganska spektakulär maskin. Hondas försök med en fyrtakts V-twin med dubbel turbo, dubbla intercoolers och insprutning landade väl nånstans på 150 hp men man räknade väl att få ut 170-180 hp. Kommer inte exakt ihåg då det är nåt tag sen jag läste om det försöket.

Jag undrar lite om hur brett effektbandet kan tänkas vara på en 250 cc turbo med den effekten? Kan nog tänka mig att en sån hoj kräver lite av föraren.
Ja tittar man på motor enheten så var turbon väldigt stor i förhållande till motorn
Och en massa jäkligt lustiga lösningar för att minska turbolagget har för mig att Renault kallade sin lösning för DPV-ventil den stängde igen inloppet till turbon vilket gjorde att den varva upp något vansinnigt och när den öppnade så kom laddtrycket fortare🤣👍

När nostalgin slår hårt och man glömmer att det är gamla grejer som var gammalt redan när det begav sig.

Sextiofyra tusen! Antar de fyra är prutmånen... 😆

Screenshot_20251019-070938.Facebook.png

Bifogat

• Screenshot_20251019-070938.Facebook.png
    Screenshot_20251019-070938.Facebook.png
    2.9 MB · Visningar: 17
Han har nog inte riktigt koll den där liraren, medföljer förgasarmembran?? & vad i hela fridens namn är förgasarstrumpa?😂

Har den en CV-förgasare så sitter det ett membran i förgasaren till trotteln.. Det är nog det han tänker på.

Strumpan vete fan. kanske när man kan sätta runt skumfilter som på crossar

Ännu en som lägger ut hojen till fullpris plus moms under absolut lågsäsong:
1000041638.png

Edit: två till:
1000041639.png

Har den en CV-förgasare så sitter det ett membran i förgasaren till trotteln.. Det är nog det han tänker på.

Strumpan vete fan. kanske när man kan sätta runt skumfilter som på crossar
Originanalgasaren är en "vanlig" keihinförgasare, dvs ingen vacuum. Den funkar mer som en vippströmbrytare, dvs mest bara på/av, vilket i kombination med rejält vridmoment genererar en intressant körupplevelse.
Sen den där strumpan... Xr:en har ett platt skumfilter som sitter innanför vänster sidokåpa, så där strumpar man inte loss i första taget.
Med den mängden koll säljaren uppvisar så har han kanske strumpan på sina ädlare delar😅

Originanalgasaren är en "vanlig" keihinförgasare, dvs ingen vacuum. Den funkar mer som en vippströmbrytare, dvs mest bara på/av, vilket i kombination med rejält vridmoment genererar en intressant körupplevelse.
Sen den där strumpan... Xr:en har ett platt skumfilter som sitter innanför vänster sidokåpa, så där strumpar man inte loss i första taget.
Med den mängden koll säljaren uppvisar så har han kanske strumpan på sina ädlare delar😅
Jag tror att han menar ett skumgummifilter du sätter direkt på förgasartrattarna. De kallas förgasarstrumpa eller socka, vanligt i bilracing...

Måste vara extremt smal kundkrets till den där. Sen det galna priset gör det inte lättare att sälja.
Får hoppas att det är ett försäljningsuppdrag så dom inte har köpt in den

De glömde skriva att den är unik...för det tror jag att den är...

Nej jag tror inte det.
Jag vill minnas från någon äldre annons att det fanns 2 nästan identiska.

Jag vet inte varför så många skrattar, jag tycker den är skitrå. Inte för att jag skulle köpa en trike och särskilt inte ett hemmabygge för en halv mille.

Måste vara extremt smal kundkrets till den där. Sen det galna priset gör det inte lättare att sälja.
Får hoppas att det är ett försäljningsuppdrag så dom inte har köpt in den
Enligt Transporstyrelsen ägs den av en privatperson!

Nyheter
GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

KTM är tillbaka!

Dags för ”Tracking” med fot...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

Back