Forts:
På plats, på ett riktigt bygge:
View attachment 520538
Andra sidan ser lika illa ut:
View attachment 520539
Ja, värre egentligen.
Jag kan fortsätta, men nöjer mig med infästningen av styrdämparen:
View attachment 520540
Det är jädrar i mig Hjärnapsnivå på den installationen!
Sorry att göra mig ovän med alla er som hissat denna byggherren.
Jobbet är ett hack. Det är moppemek som jag tror och hoppas att vi alla här inne inte själva skulle släppa ifrån oss, och än mindre visa oss på stan med / lägga ut på Blocket / sätta ett fantasipris på.
Det är skit.
Så enkelt är det.
Det är ett mycket roligare utgångsmaterial, men det blir bara Hjärnarp all over again - men i en snyggare förpackning.
...och våga inte ens tänka klyschan "original är för gubbjävlar"!
Det handlar inte om det. Jag är redan gubbjävel - och stolt över det.
Stolt att jag lyckats bli så gammal, så där kommer ni inte åt mig.
Det handlar inte heller om kärlek till originalutförande. Let's face it:
View attachment 520541
LM 4 är fan ingen skönhet! Det räcker med en eller två sparade inne på museum där den som vill och har nerver kan gå in kolla på hur den såg ut.
Egentligen har modellen bara ett värde:
som MOB-punkt för att veta var det gick fel i historien - var tyska hockeyfrillscustombyggare fick sin inspiration ifrån...
Nej, i det aktuella fallet det handlar om grav oskicklighet och den vanliga bristen på förståelse för den dynamiska motorcykeln.
Med sådan dragning av bromsledningar och gasvajrar bygger man in felkällor , framtida problem och fatala risker!
Förutom trög och ovillig gasrulle så har man bäddat för fransiga kardeler och brutala gashäng genom en vansinnig routing av gasvajrarna.
Det är ingen lek det här, att bygga på spekulation och för avsalu.
Att inte använda korrekta trottellock och vajerdragning på ett sådant här bygge kan bara bero på två saker:
1. Lathet
2. Okunskap
Vilket är egentligen värst, när man skall ta betalt för en custom hoj, byggd på spekulation?