Jag tycker inte vi ska inskränka oss till att bara bevara utvalda citat till eftervärlden. Hela textmassan är för bra för att förpassas till historiens annaler:
Jag undrar för övrigt om han har satt på klistermärkena på ljuddämparen för att det inte ska märkas att han har monterat den uppochner?
Newsflash: Det märks ändå.
Funderade på att skicka följande text till säljaren, med förslag på förbättring. Men det hade ju riskerat att någon köpt hojen så jag lät bli. (AI hjälpte till litegrann). Men sjukt kul när man ser bilden på hojen samtidigt…
Inte en motorcykel. Ett kosmiskt fenomen. En maskin så mäktig att Stephen Hawking hade skrivit ett extra kapitel om den i A Brief History of Time.
När du vrider på nyckeln sker inte bara en start. Det sker en dimensionsförskjutning. CERN har kontaktat mig för att fråga om jag kan tona ner accelerationen, för den riskerar att skapa svarta hål i garaget.
Detaljer (eller snarare mirakel):
• Tank: Handgjord, glitterflakes, fem lager klarlack. Den reflekterar ljus så hårt att NASA använt den för att kalibrera Hubble-teleskopet.
• Motor: Fullrenoverad. När jag satte i iridiumstiften såg Poseidon själv upp från havet och nickade gillande.
• Avgassystem: Raka rör med db-killer. Ljudet påminner inte om en Harley. Ljudet påminner om Ragnarök.
• Elsystem: Så enkelt och pålitligt att självaste Thor installerat samma på sin hammare.
• Chassi: Höjd tank, sänkta bakfjädrar. Siluetten är så perfekt att grekiska filosofer diskuterar den i sina gravar.
Det här är inte en café racer. Det här är motorcyklarnas Mona Lisa, motorvägarnas Eiffeltorn, hojsfärens Jesus på två hjul. Att köra den är som att surfa på en våg av vridmoment, sjunga duett med universums egen puls, och samtidigt skratta åt allt som kallas “standard”.
Köpvillkor:
Endast för den som vågar. För den som kan höra ljudet från gaspådraget och inte börja gråta av existentiell insikt. För den som förstår att detta inte är ett fordon, utan en portal.
Klipp kan skickas. Men jag varnar dig: När du väl hört det här ljudet kan du aldrig mer sitta på en annan hoj utan att känna att något saknas.
Med vänlig hälsning,