Dagens Blocket! (mc-relaterat)

I vilken värld är "pissmissil" positivt laddat?

Piss-hoj, piss-väder osv är ju negativt?

Inte heller fortsättningen på meningen är speciellt rolig:

"...om någon önskar en konsultation med döden."

Undrar om säljaren berörts av denna händelsen?

Typ shit got real med en jäddra hastighet. Laholmaren körde också 1000 RR.

Vem vet? Folk har konstiga sätt att hålla obehagligheter ifrån sig. Raljera över dom är ett sätt...

Hursomhelst: säljaren här i tråden är elitseedad till att bräka " A du vet, jag hade en sådan en gång, men jag var tvungen att sälja för jag hade..." om bara något år eller så.

Standardformulär 1A

Vem vet? Folk har konstiga sätt att hålla obehagligheter ifrån sig. Raljera över dom är ett sätt...

Hursomhelst: säljaren här i tråden är elitseedad till att bräka " A du vet, jag hade en sådan en gång, men jag var tvungen att sälja för jag hade..." om bara något år eller så.

Standardformulär 1A
Samma typ av hojåkare som har en nyckelring med texten "What do we say to the angel of death? Not today"

Standardformulär 1A
Nej nej, nyckelkomponenten där är väl ändå att inte faktiskt ha haft "en sådan".
? :va

1000039532.png
Intressant nog har han hojen ute på en annan auktion, med 5000 kr lägre utgångspris. Inga bud på den heller, konstigt nog.
Fast i den annonsen sätts byggtiden till över 80 timmar.
He's putting the hjärna in Hjärnarp.

Han får nog testa att ta bort en nolla på utropspriset så kanske blir något bud.

View attachment 520460
Intressant nog har han hojen ute på en annan auktion, med 5000 kr lägre utgångspris. Inga bud på den heller, konstigt nog.
Fast i den annonsen sätts byggtiden till över 80 timmar.
He's putting the hjärna in Hjärnarp.
Beskrivningen är sämre på den andra auktionen... Tappar han farten?

Till skillnad från de som säljer sina halvdana försök till caféracers baserade på klotade hojar, eller gamla ointressanta modeller som inte har någon marknad längre så är här ett bra exempel på motsatsen! :tummenupp
Sedan kan man undra vilket som är mest intressant, eftertraktad original LeMans eller trevligt ombyggd.
Ska vi gissa att elsystem och andra gamla komponenter gett upp och var svåra/omöjliga att få tag på?

Bifogat

• IMG_1427.png
    IMG_1427.png
    5.1 MB · Visningar: 17
Till skillnad från de som säljer sina halvdana försök till caféracers baserade på klotade hojar, eller gamla ointressanta modeller som inte har någon marknad längre så är här ett bra exempel på motsatsen! :tummenupp
Sedan kan man undra vilket som är mest intressant, eftertraktad original LeMans eller trevligt ombyggd.
Ska vi gissa att elsystem och andra gamla komponenter gett upp och var svåra/omöjliga att få tag på?

Det blir så knasigt: bygga café racer av en... ...café racer?

En LM är så sportig man bara kan begära.
Massera lite, tweaka lite, trimma lite - boom! Det finns inte mycket ballare hojar.

I detta fallet: vad gör den glosögda sökarlyktan och chopperfästöronen på den hojen?

Bygg bakåt!

Det finns inget sexigare instrumentskydd än LM1ans lilla bikinikåpa, med den djupt tillbakadragna H4an.
Gå inte över ån efter vatten!
Vattna inte ut generna!

DSC_0736-1.jpg

En sportig Guzzi skall vara lång och låååg! Hojen i annonsen ser ju helt fläng ut! Chopperstuk.. ?

markup_1000000427.png

Även om objektet är 10 år yngre än den äkta Le Mansen så går det att närma sig ikonen med glimten i ögat.

Det blir så knasigt: bygga café racer av en... ...café racer?

En LM är så sportig man bara kan begära.
Massera lite, tweaka lite, trimma lite - boom! Det finns inte mycket ballare hojar.

I detta fallet: vad gör den glosögda sökarlyktan och chopperfästöronen på den hojen?

Bygg bakåt!

Det finns inget sexigare instrumentskydd än LM1ans lilla bikinikåpa, med den djupt tillbakadragna H4an.
Gå inte över ån efter vatten!
Vattna inte ut generna!

View attachment 520476

En sportig Guzzi skall vara lång och låååg! Hojen i annonsen ser ju helt fläng ut! Chopperstuk.. ?

View attachment 520477

Även om objektet är 10 år yngre än den äkta Le Mansen så går det att närma sig ikonen med glimten i ögat.
”Hojen i annonsen ser ju helt fläng ut! Chopperstuk.. ?”

Nja, jag uppfattar det som vinklarna bilderna är tagna från, samt att hjulen blir utdragna i sidorna pga objektivet.
Man kan säga mycket om original eller inte original, men det är inget ankskit som presenteras.

Last edited:
Jag tycker inte vi ska inskränka oss till att bara bevara utvalda citat till eftervärlden. Hela textmassan är för bra för att förpassas till historiens annaler:

Jag undrar för övrigt om han har satt på klistermärkena på ljuddämparen för att det inte ska märkas att han har monterat den uppochner?
Newsflash: Det märks ändå.

Funderade på att skicka följande text till säljaren, med förslag på förbättring. Men det hade ju riskerat att någon köpt hojen så jag lät bli. (AI hjälpte till litegrann). Men sjukt kul när man ser bilden på hojen samtidigt…

Inte en motorcykel. Ett kosmiskt fenomen. En maskin så mäktig att Stephen Hawking hade skrivit ett extra kapitel om den i A Brief History of Time.

När du vrider på nyckeln sker inte bara en start. Det sker en dimensionsförskjutning. CERN har kontaktat mig för att fråga om jag kan tona ner accelerationen, för den riskerar att skapa svarta hål i garaget.

Detaljer (eller snarare mirakel):
• Tank: Handgjord, glitterflakes, fem lager klarlack. Den reflekterar ljus så hårt att NASA använt den för att kalibrera Hubble-teleskopet.
• Motor: Fullrenoverad. När jag satte i iridiumstiften såg Poseidon själv upp från havet och nickade gillande.
• Avgassystem: Raka rör med db-killer. Ljudet påminner inte om en Harley. Ljudet påminner om Ragnarök.
• Elsystem: Så enkelt och pålitligt att självaste Thor installerat samma på sin hammare.
• Chassi: Höjd tank, sänkta bakfjädrar. Siluetten är så perfekt att grekiska filosofer diskuterar den i sina gravar.

Det här är inte en café racer. Det här är motorcyklarnas Mona Lisa, motorvägarnas Eiffeltorn, hojsfärens Jesus på två hjul. Att köra den är som att surfa på en våg av vridmoment, sjunga duett med universums egen puls, och samtidigt skratta åt allt som kallas “standard”.

Köpvillkor:
Endast för den som vågar. För den som kan höra ljudet från gaspådraget och inte börja gråta av existentiell insikt. För den som förstår att detta inte är ett fordon, utan en portal.

Klipp kan skickas. Men jag varnar dig: När du väl hört det här ljudet kan du aldrig mer sitta på en annan hoj utan att känna att något saknas.

Med vänlig hälsning,

Den var lite smaskig faktiskt.
Eventuellt inte 80 lök smaskig, men ändå. Snygg hoj.

Edith: Ducce 848/1098 (-liknande?) mätarhuset var fan lite felplacerat på den hojen dock, det duger inte! :mattias

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026