Dagens Blocket! (mc-relaterat)

I Klippan...
Då bör man nog ha poliseskort och vilja se kvittot (och om ni då får se ett kvitto så gnid på det för att se om bläcket torkat efter utskriften).

Eller har jag förutfattade åsikter? 🤔😉

För de har SJ: s godscentralstation
Med en halvtimmes gångväg ifrån stan

En tisdagstävling då.
Kan ni gissa hur många bud han kommer att få på denna?
Min gissning är noll bud... 🙄

Klassiska beskrivningar som följande kommer ju onekligen höja värdet:

"Inte bara en motorcykel utan ett slags konstverk på hjul"
"Startar direkt (varje gång på en millisekund!)"
"Full motorrenovering: nya packningar, invändig rengöring, iridium-tändstift, ny olja och filter"
"Ny sparsam mängd helsyntetisk 10W-40 (dessa gamla motorcyklar mår inte väl av för mycket olja)"
"Säljes enbart till någon som kan lite om äldre motorcyklar eller någon som kan tänkas lära sig mer om hur de servas"
"Ny eldragning (förenklad och pålitlig)"

1756782389253.png

1756782537998.png
1756782551124.png

En tisdagstävling då.

"Full motorrenovering: nya packningar, invändig rengöring, iridium-tändstift, ny olja och filter"
"Ny sparsam mängd helsyntetisk 10W-40 (dessa gamla motorcyklar mår inte väl av för mycket olja)"
"Säljes enbart till någon som kan lite om äldre motorcyklar eller någon som kan tänkas lära sig mer om hur de servas"

View attachment 520406

View attachment 520407
View attachment 520408

Vad hände med eldragning runt styret ? Det står ju att det ska vara ny förenklad eldragning

Bifogat

• IMG_5715.png
    IMG_5715.png
    3.3 MB · Visningar: 19
En tisdagstävling då.

View attachment 520406

View attachment 520407
View attachment 520408
Stilfullt, var hittar snubben dessa värmetåliga snygga dekaler?
1756787368222.png

Läge att lägga ett bud på 400:- ink frakt ;)

En tisdagstävling då.

View attachment 520406

View attachment 520407
View attachment 520408
Och:
Ny sparsam mängd helsyntetisk 10W-40 (dessa gamla motorcyklar mår inte väl av för mycket olja).

Ehhhh….jaha??? :va

En tisdagstävling då.

View attachment 520406

View attachment 520407
View attachment 520408

Folk brukar gnälla på att jag bladar in for mycket utrikiska i mitt språk, men - ärligt, här passar amerikanskans "delusional" in bara så bra.

Killen verkar ju tro på det han skriver...?

Det finns hur mycket som helst att skratta sig harmynt över, men ganska snart fastnar skrattet i halsen.
Det komiska i "tragikomisk" trillar helt enkelt bort.

Full motorrenovering: nya packningar, invändig rengöring, iridium-tändstift, ny olja och filter.

Kvitton på borrning, nya kolvar, lager, kammar mm - finns det?
Skulle inte tro det, nej.

(ljudbild som påminner om en Harley).

Eh.... Hur?
Hur får man en japansk halvlitersfyra att låta som en HD? Misständning och osynkade förgasare...?

Men, det klart - jag kanske tänker fel?
1978-harley-davidson-amf.jpeg

Hela grejen - hojen, auktion, beskrivning, utropspris kan nog enklast sammanfattas så här:

im364320.jpg

Mitt bud?
Noll bud!

Folk brukar gnälla på att jag bladar in for mycket utrikiska i mitt språk, men - ärligt, här passar amerikanskans "delusional" in bara så bra.

Killen verkar ju tro på det han skriver...?

Det finns hur mycket som helst att skratta sig harmynt över, men ganska snart fastnar skrattet i halsen.
Det komiska i "tragikomisk" trillar helt enkelt bort.

Kvitton på borrning, nya kolvar, lager, kammar mm - finns det?
Skulle inte tro det, nej.

Eh.... Hur?
Hur får man en japansk halvlitersfyra att låta som en HD? Misständning och osynkade förgasare...?

Men, det klart - jag kanske tänker fel?
View attachment 520422

Hela grejen - hojen, auktion, beskrivning, utropspris kan nog enklast sammanfattas så här:

View attachment 520423

Mitt bud?
Noll bud!
Tänker lite så faktiskt.
Killen verkar ju tro på det han skriver.
Det för tankarna till den där teorin att man måste vara tillräckligt intelligent för att förstå att man är jäkligt korkad.
Så det faller på sin egen rimlighet.
Men det intressanta är ändå att det blir ett kvitto på att det ändå finns fog för teorin.

Jag tycker inte vi ska inskränka oss till att bara bevara utvalda citat till eftervärlden. Hela textmassan är för bra för att förpassas till historiens annaler:

Inte bara en motorcykel utan ett slags konstverk på hjul. Byggd med passion och över 90 timmars arbete.

Varenda detalj är antingen renoverad, uppgraderad eller skräddarsydd. Startar direkt (varje gång på en millisekund!) och levererar en känsla av 70-tals charm med modern prestanda istället för det initiala "symaskinsljudet".

Unika kännetecken:

- Handgjord tank (basecoat, spray- och handmålad med glitterflakes och 5 lager klarlack).

- Raka dubbelrör med db-killer (ljudbild som påminner om en Harley).

- Höjd tank och framgaffel, sänkta bakfjädrar för den rätta custom-siluetten.

- Full motorrenovering: nya packningar, invändig rengöring, iridium-tändstift, ny olja och filter.

- Ny eldragning (förenklad och pålitlig) med LED-belysning och modern säkringsbox.

- Nya bromsar fram, ny koppling och fixat glapp (körklart).

- Polerade metalldetaljer, engine paint, ommålad ram (estetiskt och rostskyddat), oljebehandlad kedja och övriga drev. Ny sparsam mängd helsyntetisk 10W-40 (dessa gamla motorcyklar mår inte väl av för mycket olja).

Detta är kortfattat ingen massproducerad café racer-kopia utan ett unikt custombygge där varje del valts för att skapa en unik helhet (känslan, vridmomentet och särskilt ljudet vid gaspådrag).

Perfekt för retro-entusiasten som vill ha något som känns fräscht samt något lite annorlunda.

Säljes enbart till någon som kan lite om äldre motorcyklar eller någon som kan tänkas lära sig mer om hur de servas (kan berätta om alla detaljer att hålla koll på för den som önskar det, service bok medföljer). Särskilt då du inte ska räkna med framtida service via en verkstad (inte per automatik i alla fall) för dessa äldre motorcyklar.

I förgasarna (tog ett bra tag att finna rätt läge för raka rör utan att gå över den tillåtna dB-nivån):

Main jets (x4) på just nu: 120.
Pilot jets (x4): 20.
Nål-höjd: 0.1mm

Vad som sker med den just nu: Startar den med jämna mellanrum och låter den värmas upp lite med de nya inställningarna samt väntar en ny mer anpassad bromsledning med bättre längd som kommer nu i veckan). Åker därefter och besiktigar hojen för sista gången (varpå den blir besiktningsbefriad). Hojen hade stått sedan 2009 dessförinnan och såg inte så välkomnande ut förrän den tog omhand. Kan skicka iväg ett klipp som visar hur den aktuellt låter och går för den som vore seriöst intresserad.
Jag undrar för övrigt om han har satt på klistermärkena på ljuddämparen för att det inte ska märkas att han har monterat den uppochner?
Newsflash: Det märks ändå.

”Fixat glapp”…? Vardå? Hurdå?

Jösses. Lagt 90 timmar (eller hur) på att förstöra en hoj så den går direkt i containern på ÅVC utan att ens passera gå.

Med vänlig hälsning,

En tisdagstävling då.

View attachment 520406

View attachment 520407
View attachment 520408
1756801376789.png

Jag gillar att han verkligen har optimerat allt, tex lagom långa skruvar, det gör mycket för helheten!

View attachment 520427

Jag gillar att han verkligen har optimerat allt, tex lagom långa skruvar, det gör mycket för helheten!
Skulle trots allt vara oerhört...ehhh...intressant att besöka honom, och låta honom tala ut om objektet.
Vet dock inte vilken mängd alkohol jag behöver innan, det ska ju vara sådär lagomt, så att man är lite avtrubbad, men ända kan reflektera...

Skulle trots allt vara oerhört...ehhh...intressant att besöka honom, och låta honom tala ut om objektet.
Vet dock inte vilken mängd alkohol jag behöver innan, det ska ju vara sådär lagomt, så att man är lite avtrubbad, men ända kan reflektera...

Det gäller att ligga på jämn nivå med intervjuobjektet.

Med vänlig hälsning,

Hipster
Wow....det kanske spillde över lite inspiration på hojen?

Ur annonstexten:
"Denna modell och medföljande diorama/terräng samt en kättarpräst med flammande kedjevapen (muterad kultledare) säljes endast till seriösa Warhammer-entusiaster."

Warhammer.jpg

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...