Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Det låter nästan som om säljaren vill mena att lampan släcks bara man byter olja. Att den förmodligen behöver lämnas till auktoriserad verkstad för släckning av "påminnelsen" behöver man såklart inte tänka på.

View attachment 511024
Men det är ju bra att oljan ska bytas, men det följer med ett oljefilter.
Riktigt hyggligt
 
Japp, verkar enkelt...eller?
"Behöver en bestyckning av förgasaren. Behöver någon som orkar göra det sista "

Hoppas i alla fall att vederbörande inte har kört med det där "luftfiltret" :unsure:


Ni som kan det här med turbokonvertering, det ser ut som att det går en slang från kylare/termostathuset direkt till oljepåfyllnadslocket, ser jag rätt och varför gör man så?
 
Ni som kan det här med turbokonvertering, det ser ut som att det går en slang från kylare/termostathuset direkt till oljepåfyllnadslocket, ser jag rätt och varför gör man så?
Trycket från den blåsta topplockspackningen trycker kylvattnet direkt in i oljan, och kyler ner den. :tummenupp

Men nej, du ser nog fel där, är det inte oljereturen från turbon som går till locket?

Hur som haver, så är väl det bästa man kan säga om den slang/rördragningen att, det ser inte riktigt klart ut?
 
Nej, men på en av 6 bilder, tagna i vid minst tre olika tillfällen.
Men.....han servade den säkert bara, och passade på att fota. :va
Ja luftfilter förutsätter man ju att man kör med men det finns ju folk till allt å en tyrbohoj :hojraketmed fel bestyckning vill man nog inte ha på halsen om man inte har en fetish för kolvar med hål i :död
 
Japp, verkar enkelt...eller?
"Behöver en bestyckning av förgasaren. Behöver någon som orkar göra det sista "

Hoppas i alla fall att vederbörande inte har kört med det där "luftfiltret" :unsure:


View attachment 511032


Är det hål i original ramen där man dragit tryckslangen från turbon? Tycker det ser ut lite hemsnickrat, jag skulle kog vara lite tveksam till egengjorda hål i ramen.

Undra om det är nån returpump för oljan från turbon för annars lär man väl få problem men att olja trycks in i turbon.
 
Jäklar vad snyggt det det hade varit på mitt turbobygge om man dragit in slangen för laddtrycket in i "centalröret" på Honda ramen, eller rent av låtit ramen agera plenum. Tror dock att inte på att börja kapa I den redan verkar 80-tals ramen är nog nog dåligt i en modernare ram😉
 
Jäklar vad snyggt det det hade varit på mitt turbobygge om man dragit in slangen för laddtrycket in i "centalröret" på Honda ramen, eller rent av låtit ramen agera plenum. Tror dock att inte på att börja kapa I den redan verkar 80-tals ramen är nog nog dåligt i en modernare ram😉
Jag har en Honda som suger luften uppe mellan styrkrona och tank, ner genom det centrala ramröret och in i luftburken 😀
 
Jag har en Honda som suger luften uppe mellan styrkrona och tank, ner genom det centrala ramröret och in i luftburken 😀

Men det gör det inte på en 79:a CB250N 😉
 
Inte motorcykel.....ännu.
Men ska man odla en riktig talang, så ska man börja tidigt, det gäller även om man ska lära sig att såga sönder tvåhjulingar.
Så, det här är bara början för någon...

DT_Cafe.png
 
Inte motorcykel.....ännu.
Men ska man odla en riktig talang, så ska man börja tidigt, det gäller även om man ska lära sig att såga sönder tvåhjulingar.
Så, det här är bara början för någon...

View attachment 511094
"Häftigt ombyggd till coffieracer" - menar han coffinracer månntro? Ett sådant lik hör onekligen hemma i en kista.
 
"Häftigt ombyggd till coffieracer" - menar han coffinracer månntro? Ett sådant lik hör onekligen hemma i en kista.


Jag tänkte att omskrivningen mer var ett medvetet sätt att ducka eld när det visar sig att den inte alls är någon café racer, men när du säger det så.


Hmm... En original, orörd DT 50, vad kan den ha varit värd i moppekretsar, måntro?
 
Hmm... En original, orörd DT 50, vad kan den ha varit värd i moppekretsar, måntro?
En original, orörd är svårt att hitta. Jag tror att jag såg inlägg om en för runt 30.000. Om det var auktoriserade värderingsmän eller the usual DT-nördar på FB kan jag inte säga.

Nu är jag skeptisk och kritisk till vad uppfattningen om värdet på olika motorcyklar. T ex KS125 för 65.000+, CB750 150.000+ eller CBX för uppåt 300.000, RD500, RG500…
Orörda eller ”orörda” eller ”originalrenoverade”. I Sverige, Tyskland eller Pebble Beach.
Jag är ändå inte i målgruppen. Hyggligt bruksskick duger. Hojar ska köras med.

En ”skitfin” DT50MX kan kosta 15-20.000 som då ser ut att vara helt original, renoverad motor enligt uppgift. (Lite olika vad renoverad betyder.) Kanske ”viktkompenserad” med 60-70 cc cylinder mm.
Alltså en DT som jag skulle kalla skitfin. Alla delar och dekaler finns att köpa.

Min egen är inte i närheten men delvis nylackad och nya delar där det behövdes. Motorn är inte öppnad sedan vi köpte den 2004. Alltså inte renoverad alls.
Jag trodde att den kunde vara värd 15.000 men jag vet inte. Skitkul moppe.
RAL-färger hit och dit. Julas Signalröd på ramen och Biltemas fälgfärg på svingen.
It’s not just good - it’s good enough!


IMG_0631.jpeg

Hittade en bild på en DT som är svår att känna igen vid en snabb flukt. Men va fan den är ju rätt snyggt ombyggd även om jag inte är något fan av Rocketstyren XXL. Kul!

IMG_1443.jpeg
 
Tradera men iallafall.

Han skrev vad han tänkte i annonstexten.
En mysig hoj men den har ju att plocka med.


1000017860.png
1000017859.png
 
Back
Top