hannuse
När resan är målet
Ja, just det, jag kör ju Yamaha, så ber om ursäkt för den tankegången.Nja, jag har ju kört KTM de senaste åren, så att...
Dessutom behåller jag sällan en hoj mer än några år och då känns det bra att kunna lämna över en stämplad bok till en eventuellt ängslig köpare.
Maskinskadeförsäkringen gäller i upp till 12 år eller 8000 mil hos Svedea, så länge servicen sköts och dokumenteras "enligt tillverkarens rekommendationer". Eventuells skulle det funka om man gör det själv, bara man ser till att dokumentera det ordentligt.
Ur Svedas perspektiv så är det helt ok att serva själv, men dokumentera det, och spara kvitton.
Men som sagt var, tänker man avyttra den inom garantitiden så kan det finnas en finess i att serva hos auktoriserad verkstad.......tycker jag.
När jag körde KTM (mörk period i livet rent generellt) så lämnade jag in den på 100-mila, och insåg att det var 4kkr i sopkorgen, så därefter servade jag själv.

med fel bestyckning vill man nog inte ha på halsen om man inte har en fetish för kolvar med hål i