Japp, verkar enkelt...eller?
"Behöver en bestyckning av förgasaren. Behöver någon som orkar göra det sista "
Hoppas i alla fall att vederbörande inte har kört med det där "luftfiltret"
View attachment 511032
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
View attachment 511032
Men det är ju bra att oljan ska bytas, men det följer med ett oljefilter.Det låter nästan som om säljaren vill mena att lampan släcks bara man byter olja. Att den förmodligen behöver lämnas till auktoriserad verkstad för släckning av "påminnelsen" behöver man såklart inte tänka på.
View attachment 511024
Nej, men på en av 6 bilder, tagna i vid minst tre olika tillfällen.sitter luftfilter på på dom andra bilderna
![]()

Trycket från den blåsta topplockspackningen trycker kylvattnet direkt in i oljan, och kyler ner den.Ni som kan det här med turbokonvertering, det ser ut som att det går en slang från kylare/termostathuset direkt till oljepåfyllnadslocket, ser jag rätt och varför gör man så?
Ja luftfilter förutsätter man ju att man kör med men det finns ju folk till allt å en tyrbohojNej, men på en av 6 bilder, tagna i vid minst tre olika tillfällen.
Men.....han servade den säkert bara, och passade på att fota.![]()
med fel bestyckning vill man nog inte ha på halsen om man inte har en fetish för kolvar med hål i 
Hoppas i alla fall att vederbörande inte har kört med det där "luftfiltret"![]()
View attachment 511032
Jag har en Honda som suger luften uppe mellan styrkrona och tank, ner genom det centrala ramröret och in i luftburkenJäklar vad snyggt det det hade varit på mitt turbobygge om man dragit in slangen för laddtrycket in i "centalröret" på Honda ramen, eller rent av låtit ramen agera plenum. Tror dock att inte på att börja kapa I den redan verkar 80-tals ramen är nog nog dåligt i en modernare ram![]()
Jag har en Honda som suger luften uppe mellan styrkrona och tank, ner genom det centrala ramröret och in i luftburken![]()
Det är luft där i alla fallMen det gör det inte på en 79:a CB250N![]()

"Häftigt ombyggd till coffieracer" - menar han coffinracer månntro? Ett sådant lik hör onekligen hemma i en kista.Inte motorcykel.....ännu.
Men ska man odla en riktig talang, så ska man börja tidigt, det gäller även om man ska lära sig att såga sönder tvåhjulingar.
Så, det här är bara början för någon...
View attachment 511094
"Häftigt ombyggd till coffieracer" - menar han coffinracer månntro? Ett sådant lik hör onekligen hemma i en kista.
En original, orörd är svårt att hitta. Jag tror att jag såg inlägg om en för runt 30.000. Om det var auktoriserade värderingsmän eller the usual DT-nördar på FB kan jag inte säga.Hmm... En original, orörd DT 50, vad kan den ha varit värd i moppekretsar, måntro?

Känns ju faktiskt som en ärlig annons i alla fall.Tradera men iallafall.
Han skrev vad han tänkte i annonstexten.
En mysig hoj men den har ju att plocka med.
![]()
Suzuki GSX 750
Utropspris: 5000 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2025-03-05 19:54:27. Köp & sälj begagnade & oanvända Motorcyklar på Tradera.www.tradera.com
View attachment 511254
View attachment 511255
Hans tilltalande mellow stil gör att jag vill köpa den fast jag glömde vad det var för hoj när jag lästeTradera men iallafall.
Han skrev vad han tänkte i annonstexten.
En mysig hoj men den har ju att plocka med.
![]()
Suzuki GSX 750
Utropspris: 5000 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2025-03-05 19:54:27. Köp & sälj begagnade & oanvända Motorcyklar på Tradera.www.tradera.com
View attachment 511254
View attachment 511255
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|