Dagens Blocket! (mc-relaterat)

RGV250 är inte så rolig på gatan med sitt smala register men säkert jäkligt rolig på bana.

Så man ska nog fundera två gånger innan man köper en RGV250 ifall det verkligen är rätt hoj för vad man tänkt sig.

This could be you next summer 😉

Bra kört med tanke på plåtlådorna som emellanåt kom i vägen. Enligt YT-beskrivningen är motorn inte särskilt moddad och den verkar inte växlad för mer än ca 200 i mätarfart. Runt 50 graders lutningsvinkel här och där. Föraren har uppenbarligen varit runt Ringen förr.

Det enda trista med RGV:n är V-motorns "bräkande" ljud. Inte den mer skrikande varianten man får med en 180-gradersvev.

Japp på Bana ja Absolut. Annars näää...Man blir ju nostalgisk. När det begavs sig och när man trodde störst och starkast är bäst! :)

Nog för att den är lätt men jag hade förväntat mig att 1100:an skulle köra om 250:n som ett möte ut på rakan?

Vore fränt och ha men får man 45 för en sån? Ingen ville ha dom på 80-talet och det hänger nog kvar.
Nä nog för att det är den näst snyggaste japanska turbohojen från 80-talet (efter gpz750). Men Suzukin är utdömd i den här tråden flera gånger. Den var inte särskilt het ens när den kom.

Likheten med utombordsmotorer är att de alltid har motoreffekten på kåpan. Motorcyklar har cylindervolymen på kåpan oftast lite avrundat.
Suzukin är ingen 85-kubikare utan den har 85 hästar. Gpz750 turbo har 112. 🙂

Men på bana är den nog rolig
Det är den så länge man inte provar en riktig räser. Jag citerar mig själv från 18 år sedan: "Att hoppa på RGV-n och köra efter att ha kört räser var som att köra en trajachopper från 1963 där en cylinder är trasig och den andra har taskig kompression. Mjukt på alla sätt. Effektleverans, bromsar och väghållning är som en jävla tvättsvamp."
Plus att den välte i farten. Tråkigt!IMG_6502.jpeg

Vore fränt och ha men får man 45 för en sån? Ingen ville ha dom på 80-talet och det hänger nog kvar.

Lite därför finns det masochister som vill samla på flopparna nu i efterhand.

Mobile.de har en enda hoj uppe nu, illa omlackad och förefaller ganska buskig:

Screenshot_20241217-195500~2.png

Dyrare än Blocket-hojen. Jag håller nog den svenska som ett bättre köp.

Lite därför finns det masochister som vill samla på flopparna nu i efterhand.

Mobile.de har en enda hoj uppe nu, illa omlackad och förefaller ganska buskig:

View attachment 507839

Dyrare än Blocket-hojen. Jag håller nog den svenska som ett bättre köp.

Mobile brukar och andra sidan ligga betydligt högre i pris än Sverige på gamla hojar. Och i norra Sverige är det ont om kunder till samlarhojar så dom kan bli ordentligt billiga innan dom hittar ny ägare.

Fast ibland kan ju det faktum att marknaden är liten ge den rakt motsatta effekten att någon betalar orimligt mycket.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg