Dagens Blocket! (mc-relaterat)

View attachment 506566
Det är ju dessutom inte ”originalbananen”, för den käkade ju ett annat miffo upp för ett tag sedan.

Men kul att pengarna flödar, då känns det inte så avvikande att köpa en Z50 för 60kkr 👌
Mon(k)ey business. :)

View attachment 506566

Man får mycket finved för den slanten.

finved.jpg

Man får mycket finved för den slanten.

View attachment 506570

-”Var är finveden älskling?”
-?

Med en flammade brasa i ryggen

Vore intressant med ett offentlig register över köpare

Det är många år sedan nu, men när jag stod och staplade ved kom en kvinna förbi och frågade om hon fick köpa 10 vedklabbar, visst sa jag du kan få 10 vedklabbar.

Hon valde länge och sa ibland "den var fin" och tog en klabb.

Hon bodde i stan och hade en eldstad med eldningsförbud, men hon ville ändå ha en vedkorg brevid för att det skulle se bra ut, så hon valde "estetiskt"

Det här var ännu dummare, med målad finved

Det är många år sedan nu, men när jag stod och staplade ved kom en kvinna förbi och frågade om hon fick köpa 10 vedklabbar, visst sa jag du kan få 10 vedklabbar.

Hon valde länge och sa ibland "den var fin" och tog en klabb.

Hon bodde i stan och hade en eldstad med eldningsförbud, men hon ville ändå ha en vedkorg brevid för att det skulle se bra ut, så hon valde "estetiskt"

Det här var ännu dummare, med målad finved

Eller dekorationskottar på Bauhaus. När skogen är full av dem och man ändå vill ha de som fröat ur sig.

Undrar om det finns delar lätt tillgängliga? Kolv är ju något man kanske behöver byta på en tvåtaktsmotor. Jag vet att min WR125 exploderade. Lätt byta men det var ju 1987 typ...

Eller dekorationskottar på Bauhaus. När skogen är full av dem och man ändå vill ha de som fröat ur sig.
Jag sålde tallgrenar. I praktiken inte så värdefulla för mig då jag har flera hektar med tall. Men dom packade dom i plast ungefär som rosenbuketter och säljer dom på Väla för drygt hundra spänn tror jag. Folk är inte kloka.😄 God jul och tack till alla tokiga stadsbor!

Last edited:
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...