Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Det där med ”oerhört mycket bekvämare än tält” kan däremot diskuteras. Men det är en annan diskussion.

Det är absoult oerhört mycket bekvämare än tält.
Speciellt när det är +6 grader och ösregn och man ska klä på sig.

Men skulle jag kajka land och rike runt med motorcyklar skulle jag försöka få samma funktionalitet i en skåpbil.
DVS plats för hoj(ar) när man kör och enkel övernattning.
Då har man fördelen av att få köra fortare än med släp/husvagn på transportsträckorna också.

Jag hade husvagn ett tag, men det var inte riktigt min grej att hamna bakom andra husvagnar och lunka i 70km/h hela dagen.

Att köpa en husvagn från 80-talet är nog att köpa problem. Jag har haft en sån ett tag och plasten inne var så uttorkad att den sprack sönder. Eller egentligen har jag kvar den men den är numera krockskadad och oanvändbar.

En sån här fixade jag till 2-3 år sen. Den här är roligt pyssel som man kan fixa körbar och besiktad på två helger och efter kört några gånger sälja med en lätt tioribba +

Vi fixade ju ihop en XT125 för något år sedan. Grejen är att det ändå kostar en del att få en hoj i OK skick. Däck, drivpaket, blinkers osv. Kanske någon kåpa på ebay osv. Packningar i gaffel och renovera bakdämpare.
Jag säger 7000 i delar och besiktning och så arbetet därtill. Sedan får man 14-16’ för den besiktad och klar. Ett vrak blir dyrare, då är elsystemet kass, kickaxeln saknar splines osv.

Vi fixade ju ihop en XT125 för något år sedan. Grejen är att det ändå kostar en del att få en hoj i OK skick. Däck, drivpaket, blinkers osv. Kanske någon kåpa på ebay osv. Packningar i gaffel och renovera bakdämpare.
Jag säger 7000 i delar och besiktning och så arbetet därtill. Sedan får man 14-16’ för den besiktad och klar. Ett vrak blir dyrare, då är elsystemet kass, kickaxeln saknar splines osv.
Vill man lägga 7 tusen kan man göra det. Vill man lägga 2-4 tusen så klarar man det också utan att tumma för mycket på rena slitdelar och nån liten skvätt färg. Man får säkert 18 tusen i denna nya galna tid

Jag gav 2.500:- för den jag hade så marginalerna var lite mer på min sida, men och andra sidan var de värde några tusen mindre då

En sån här fixade jag till 2-3 år sen. Den här är roligt pyssel som man kan fixa körbar och besiktad på två helger och efter kört några gånger sälja med en lätt tioribba +

En liten petitess är att bilden på verkstadsmanualen visar en 125 R medans hojen i annonsen är en 125 S - som också mycket riktigt anges i texten.

En sak som alltid ger mig eksem när jag betraktar en "S" är det nedre stötdämparfästet - som ju befinner sig aldrig så lite BAKOM hjulaxeln!!!
Eek! Eeek!! Eeeeeeeek!!!

Somliga har fobier gällande clowner, andra ormar eller spindlar.
Antar att det är något liknande jag känner. Har alltid undvikit att parkera brevid en sådan, så länge dom var vanliga i trafik. Ifall det smittar.

...så vilken tur att jag inte köper något just nu. Det där hade varit en konfliktsituation.

Hojen är fö "brandkårsröd".

Bifogat

• Screenshot_20230518-075501.png
    Screenshot_20230518-075501.png
    891 KB · Visningar: 22
  • Screenshot_20230518-074201.png
    Screenshot_20230518-074201.png
    1.7 MB · Visningar: 22
  • Screenshot_20230518-023855.png
    Screenshot_20230518-023855.png
    1.4 MB · Visningar: 20
Vad för ett konstigt djur har vi här då...?

Reggad som -93a men med svarta fälgar och Chesterfield-dekoren från introduktionsåret 1989?

Dessutom med annan frontmask och rektangulärt lyse...?

Importerad någonstans ifrån och med ett regnummer som antyder kronisk sjukdom.

Bifogat

• nedladdning (2).jpeg
    nedladdning (2).jpeg
    47.8 KB · Visningar: 36
  • Screenshot_20230518-082233.png
    Screenshot_20230518-082233.png
    1.4 MB · Visningar: 37
Vad för ett konstigt djur har vi här då...?

Reggad som -93a men med svarta fälgar och Chesterfield-dekoren från introduktionsåret 1989?

Dessutom med annan frontmask och rektangulärt lyse...?

Importerad någonstans ifrån och med ett regnummer som antyder kronisk sjukdom.
Såg den men reagerade också på framlyset.
Fanns den med det lyset på någon annan marknad?

Synd att det bara är en intressekoll ?

Ja, jag ser nu att han vill ha in bud.

Well:

"Ställdes av 1983 troligtvis med skuren cylinder. Min farfar bytte då den till sig. Jag tog över den 2004, införskaffade ny cylinder men mer har inte hänt. "

Har det inte hänt något vettigt på förti år så lär man väl kunna prata vett i honom?

Reta sådana som inte har råd?

Många människor arbetar dag och natt bara för att irritera andra med sina rikedomar och prylar.

Det är just det som är drivkraften. Inget annat.
En bekant är mer av typen "vill bara ha saker". Köper på sig grejer han gillar för att han gillar dem, inte för vad man kan ha dem till. Bräschar inte och är noga, enligt egen utsaga, tvångsmässigt petig med skötseln, (utom sånt han inte har kunnandet att veta vikten av). Syns såväl i garderob/klädkamnare som garage. Uppfattar inte något skryt eller annat illasinnat beteende. Tror det ger en tillfredsställelse att ha dem och veta att de är hans. Har väl yppats något om knapphet i uppväxten.
Var och en får väl göra som den vill.

Var t o m inne på att köpa mc, vilka han avskyr. Skälet? Kom en edition signerad hans storfavorit... Trofé, alltså. Av detta blev det dock intet.

Lägg till en svår separationsångest för det han ägt. Pedanteriet gör att hemmet blir inte belamrat.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back