Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Men nedsatt från 30 lökar till 12!
Och 80% klar…..
Med tanke på vad som är kvar att göra så är det inte lagt många timmar på den .
Tänker på den gedigna ”att göra listan”.
Borde ta mindre än en timme att ta den från ”avstannat” till ”färdigt” projekt….eller?

View attachment 484224View attachment 484224
Kanske lite mer pyssel om man börjar grävaE56E8F1C-D079-4097-B495-73BC808E3A9E.png

Vad gör den "unik"? Normalpris för denna borde väl vara 20-25000kr. En -83 som gått 2000 mil.

Den är unik för att den är hyfsat oförstörd, har låga mil och omfattande dokumentation kvar. Ja, och ett ballt regnummer.

Du har rätt i att den är för högt prissatt - men för någon som vill ha sin samling av Honda Offroadhojar komplett är den i det närmaste perfekt - inte många kvar av dessa ute längre.

För den som eventuellt inte fattar:

Polar 300 är den ultimata kombon av husvagn och lastsläp, legendarisk bland alkoholsmugglare och hojfolk.

Ja, jag sitter också på en flygplats och har tråkigt. Fick precis sms om försenat flyg.
Fick bättre plats gratis efter att ha varit surgubbe. Insåg att jag borde äta något, så en räkmacka senare är jag glad igen. På bättre plats.

Jo, en fin Polar 300 skulle nog få mig att lätta på lädret.

För den som eventuellt inte fattar:

Polar 300 är den ultimata kombon av husvagn och lastsläp, legendarisk bland alkoholsmugglare och hojfolk.

Ja, jag sitter också på en flygplats och har tråkigt. Fick precis sms om försenat flyg.
Fick bättre plats gratis efter att ha varit surgubbe. Insåg att jag borde äta något, så en räkmacka senare är jag glad igen. På bättre plats.

Jo, en fin Polar 300 skulle nog få mig att lätta på lädret.
Håller med, en ultimad färdkamrat när man inte behöver befinna sig i det "övre skiktet" på campingen.
Oerhört mycket bekvämare än tält, lätt att dra, och när man transporterar sig så har man tvåhjulingarna i vardagsrummet, precis som hemma! :)

Håller med, en ultimad färdkamrat när man inte behöver befinna sig i det "övre skiktet" på campingen.
Oerhört mycket bekvämare än tält, lätt att dra, och när man transporterar sig så har man tvåhjulingarna i vardagsrummet, precis som hemma! :)

Det där med ”oerhört mycket bekvämare än tält” kan däremot diskuteras. Men det är en annan diskussion.

Fanns en RD350-cup på 80'talet och de där var importerade för det ändamålet, "fabrikstrimmade".
Säker? RD350 cup minns jag från den tiden men att somliga ex skulle ha varit importerade för bara det ändamålet med annan spec har jag inte hört. För mig liknar det en 83 med klistermärkstrimmad eftermarknadskåpa och RD-dekaler från 1985 men jag kan för all del ha missat den importen....

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back