Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Men frånsett allt annat - här lär väl Bilprovningen har lite synpunkter? Hållfasthet i ramen, körställning, infästning av fjädring mm mm.
Det tror jag knappast.
Bygger man så pass seriöst så förutsätter jag att man har full koll på vilka regler som gäller för ombyggda fordon.
Och körställningens ergonomi har väl aldrig genererat ett nedslag hos bilprovningen, med tanke på hur många armhålor man ser hos alla coola "aphängare".
Så....kööööp!
 
Det tror jag knappast.
Bygger man så pass seriöst så förutsätter jag att man har full koll på vilka regler som gäller för ombyggda fordon.
Och körställningens ergonomi har väl aldrig genererat ett nedslag hos bilprovningen, med tanke på hur många armhålor man ser hos alla coola "aphängare".
Så....kööööp!



Eh... Nej!

Vi talar fortfarande om denna?


Den är ej besiktningsbar, och har förändringar som kräver SFRO-spåret.
Men, dom vill vara med från början och inte få grejer i knät som är halvfärdiga.


För övrigt:



Viagra_1100.jpg

Screenshot_20220916-075958_Samsung Internet.jpg


Lika som bär!
 
Den är ej besiktningsbar, och har förändringar som kräver SFRO-spåret.
Men, dom vill vara med från början och inte få grejer i knät som är halvfärdiga.

Det är nog anledningen till att många påbörjade projekt kastas ut på blocket med lite småfix kvar....

Dom har gjort en massa stora förändringar som kräver SFRO besiktning.

En perifiert bekant byggde en chopper (CB 750) på 80-talet, han jobbade som industrilackare och tog ramen till jobbet och lackade med det tuffaste dom hade, när han sedan skulle försöka besikta krävde SFRO plåtrena svetsar.

Inte nog med att lacken var stenhård på ytan, den var så ny att den var seg under ytskiktet, det gick varken att slipa eller blästra bort skiten så till slut eldade han och körde roterande stålborste för att få bort lacken.

Han lärde sig att inte hoppa över steg i processen, och byggde en till hoj sen
 
Eh... Nej!

Vi talar fortfarande om denna?


Den är ej besiktningsbar, och har förändringar som kräver SFRO-spåret.
Men, dom vill vara med från början och inte få grejer i knät som är halvfärdiga.


För övrigt:



View attachment 476388

View attachment 476389


Lika som bär!
Ja, sorry om jag var otydlig i att mitt inlägg kunde innhålla spår av riktad ironi ;)
 
Ja, sorry om jag var otydlig i att mitt inlägg kunde innhålla spår av riktad ironi ;)

Ah!

Borde jag förstått.

Fasen, allt flyter ihop nuförtiden:

Vad är snyggt? Vad är åtråvärt?
Kan en kvartslitare verkligen kallas ”stånka”? Åt vilket håll snurrar hjulen? Kommer kinesiska 150cc choppers bli nästa samlarobjekt?
Snörstartkonvertering, är det nästa steg för att fejka autencitet på scramblers?

Var det ens bättre förr...?
 
Ah!

Borde jag förstått.

Fasen, allt flyter ihop nuförtiden:

Vad är snyggt? Vad är åtråvärt?
Kan en kvartslitare verkligen kallas ”stånka”? Åt vilket håll snurrar hjulen? Kommer kinesiska 150cc choppers bli nästa samlarobjekt?
Snörstartkonvertering, är det nästa steg för att fejka autencitet på scramblers?

Var det ens bättre förr...?
Vi kanske kan be Tammer att skriva en lathund? :7peta
 
Vi kanske kan be Tammer att skriva en lathund? :7peta
Ja, han, och enbart han sitter ju på facit.

Det finns ingen annan på SH som håller med honom, men det spelar ingen roll, det går inte att prata med någon som har grav aspberger och tror att enbart dom vet hur allt fungerar.

Jag har försökt tidigare, inom ett område jag är påläst, och ju mer fel dom har desto värre biter dom sig fast i sin felaktiga världsbild ....
 
Ja, han, och enbart han sitter ju på facit.

Det finns ingen annan på SH som håller med honom, men det spelar ingen roll, det går inte att prata med någon som har grav aspberger och tror att enbart dom vet hur allt fungerar.

Jag har försökt tidigare, inom ett område jag är påläst, och ju mer fel dom har desto värre biter dom sig fast i sin felaktiga världsbild ....
Alltså, det enda jag har påpekat är att vissa hojar är och förblir attraktiva och något övervärderade, och säljs ganska snabbt. 125 och 250cc från tidigt 80-tal verkar vara attraktiva, antagligen för att många äldre "gentlemen" minns dessa med en tår i ögat och nu har råd att betala för att återuppleva ungdomsåren. Ingen kan väl undgå att märka att encylindriga småhojar kostar mer än gamla radfyror från samma period?
 
Ni är fan inte kloka?


Ni...?


Det är bara yta och trams, inget man kan ta på allvar.

Skärskåda lätthålen i bromsarmen bak:

Screenshot_20220916-214809.png

Förståeligt om det är en 5-åring som sladdat runt med en handhållen borrmaskin - eftersom han inte når upp till till pelarborren.

Värdigt en vuxen...?


Titta på fotbromsen som gör en djupdykning ner en god decimeter under fotpinnen!

Screenshot_20220916-214856.png


Hur fan är det tänkt att det skall fungera?
Kom ihåg att hojen står på depåstöd bak.

Sanningen är den att det är inte tänkt att fungera, och därtill inte tänkt alls.

Det är förändringar för förändringarnas egen skull, och i praktiken - för användandet, bara försämringar.

Det blir en snygg yta, något att spegla mustaschen i.
Men använda det som det var tänkt går inte.

Titta på originalet!

Screenshot_20220916-220152.png


Neat, nifty och undanlagt.
Finns ingen anledning att förändringsförsämra.

Man tar en rar liten hoj på 20 och någon hästkraft som både kan fungera på skogspromenader, pendling och asfaltsturer - med nedlägg till fotpinnen så länge rätt däck och förare sitter på.

Ja, och så förändrar man den så den ser ut som en grusräser - men inte klarar något mer än stå på sitt depåsstöd i en studio med den eviga canvas-tarpen som bakgrund.

Jag fattar det inte.
 
Ni...?


Det är bara yta och trams, inget man kan ta på allvar.

Skärskåda lätthålen i bromsarmen bak:

View attachment 476399

Förståeligt om det är en 5-åring som sladdat runt med en handhållen borrmaskin - eftersom han inte når upp till till pelarborren.

Värdigt en vuxen...?


Titta på fotbromsen som gör en djupdykning ner en god decimeter under fotpinnen!

View attachment 476400


Hur fan är det tänkt att det skall fungera?
Kom ihåg att hojen står på depåstöd bak.

Sanningen är den att det är inte tänkt att fungera, och därtill inte tänkt alls.

Det är förändringar för förändringarnas egen skull, och i praktiken - för användandet, bara försämringar.

Det blir en snygg yta, något att spegla mustaschen i.
Men använda det som det var tänkt går inte.

Titta på originalet!

View attachment 476401


Neat, nifty och undanlagt.
Finns ingen anledning att förändringsförsämra.

Man tar en rar liten hoj på 20 och någon hästkraft som både kan fungera på skogspromenader, pendling och asfaltsturer - med nedlägg till fotpinnen så länge rätt däck och förare sitter på.

Ja, och så förändrar man den så den ser ut som en grusräser - men inte klarar något mer än stå på sitt depåsstöd i en studio med den eviga canvas-tarpen som bakgrund.

Jag fattar det inte.
Ok jag utesluter dej då men alla andra som inte ser det du ser o jag ser.

En grus räser med stora borrade ventilations hål in till bromsbackarna!!

Så när bakhjulet fyllt broms trumman med sten o annan skit så får man tok låsning på bakhjulet i en grus kurva. Per automatik ringer hojen larmnummer då o beställer plingeling taxi?

Broms pedalen är mystiskt lik en puch dakota broms pedal, ni som kört dakota vet att man fick sätta hälen på tåjärnet för att kunna bromsa.

Borra hål i en bromsarm, , why,, för den skall vika sig o tillföra 0 o intet i bromsverkan eller tillföra ännu högre nivå av tvärlåsning när allt grus i trumman kärvar ihop.

Ytterligare en hoj som per automatik bör kastas i mettal fragmenteringen.
 
Ok jag utesluter dej då men alla andra som inte ser det du ser o jag ser.

En grus räser med stora borrade ventilations hål in till bromsbackarna!!

Så när bakhjulet fyllt broms trumman med sten o annan skit så får man tok låsning på bakhjulet i en grus kurva. Per automatik ringer hojen larmnummer då o beställer plingeling taxi?

Broms pedalen är mystiskt lik en puch dakota broms pedal, ni som kört dakota vet att man fick sätta hälen på tåjärnet för att kunna bromsa.

Borra hål i en bromsarm, , why,, för den skall vika sig o tillföra 0 o intet i bromsverkan eller tillföra ännu högre nivå av tvärlåsning när allt grus i trumman kärvar ihop.

Ytterligare en hoj som per automatik bör kastas i mettal fragmenteringen.
Jag kan till och med gå så långt som att säga att alla hojar som saknar framskärm bör destrueras….eller åtminstone ifrågasättas.
 
Jag kan till och med gå så långt som att säga att alla hojar som saknar framskärm bör destrueras….eller åtminstone ifrågasättas.

Ifrågasättas går jag med på....

Jag hade en granne med en GS som lätt hade klarat sig utan skärmar, han körde inte ens om det hade regnat dagen innan för att det kunde vara pölar på asfalten.

Grusvägar körde han nog aldrig.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top