Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Ändå har den en viss charm. Man kan väl säga att den är "kompromisslöst" om man vill vara positiv. Linjerna är åt helvete, men det är lika fel hela vägen.

Nej det finns absolut ingen charm där. Bara fruktansvärt ful enda anledningen att köpa något liknande är väll om motorn är frisk och man har en likadan cykel med rasad motor. Sen dumpa resten i närmsta sjö
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Nej det finns absolut ingen charm där. Bara fruktansvärt ful enda anledningen att köpa något liknande är väll om motorn är frisk och man har en likadan cykel med rasad motor. Sen dumpa resten i närmsta sjö
Gullig skulle jag säga. Så att man får faderskärlek och ta den stackaren under sina vingar ?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Ändå har den en viss charm. Man kan väl säga att den är "kompromisslöst" om man vill vara positiv. Linjerna är åt helvete, men det är lika fel hela vägen.


1663229700452.png

Men är det inte klassiska linjer som känns igen från en väldigt åtråvärd motorcykel? ;)

1663229818754.png

Med kapad bakram kommer alltså denna åtråvärda motorcykel öka ännu mer i pris! :tummenupp:hihi
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Virago 1100 motorn är ju faktiskt en ganska vacker skapelse så den förtjänar ju ett bättre skal så att säga :)
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
View attachment 476358

Men är det inte klassiska linjer som känns igen från en väldigt åtråvärd motorcykel? ;)

View attachment 476359

Med kapad bakram kommer alltså denna åtråvärda motorcykel öka ännu mer i pris! :tummenupp:hihi
Som med de flesta hojar gäller att original är bäst. Det enda som kan förbättra en SR250 är att byta ut sadeln mot en planare variant, och kanske ett lägre styre. Grymt läckert.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Har man tur så är det bara nåt med växelmekanismen som inte fungerar. Med tanke på hur felet beskrivs och att den bara gått 1700mil(?) så skulle jag vilja säga troligen.

Men jag skulle ändå inte betala mer än en halvtammer för en sån med fungerande motor.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Som med de flesta hojar gäller att original är bäst. Det enda som kan förbättra en SR250 är att byta ut sadeln mot en planare variant, och kanske ett lägre styre. Grymt läckert.
Kapad bakram alltså! :tummenupp
1663247620918.png1663247620918.png

1. Några Tammer bort.
2. Mot en annan uppsättning. Sånt gjorde jag på min moppe som fjårtis utan manual, så så jäkla svårt är det ju inte.
Redigerade ditt inlägg... :)
Har man tur så är det bara nåt med växelmekanismen som inte fungerar. Med tanke på hur felet beskrivs och att den bara gått 1700mil(?) så skulle jag vilja säga troligen.

Men jag skulle ändå inte betala mer än en halvtammer för en sån med fungerande motor.
Den kanske körts hårt på Autobahn? Det enda denna annars underhållsfria, åtråvärda motorcykel som bara går och går tydligen inte klarar enligt kunniga källor.
Jag har tyvärr ingen egen erfarenhet av denna åtråvärda motorcykel utan har bara fullgasat på Autobahn och även lagat växellåda på engelskt skit.. :rodnar
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Kapad bakram alltså! :tummenupp
View attachment 476365View attachment 476365


Redigerade ditt inlägg... :)

Den kanske körts hårt på Autobahn? Det enda denna annars underhållsfria, åtråvärda motorcykel som bara går och går tydligen inte klarar enligt kunniga källor.
Jag har tyvärr ingen egen erfarenhet av denna åtråvärda motorcykel utan har bara fullgasat på Autobahn och även lagat växellåda på engelskt skit.. :rodnar

Snarare såhär. Behövs inte mycket för att göra en så snygg hoj helt perfekt.
1663248532137.png
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Äntligen....nu fattar även jag varför Viragon är så attraktiv!
Den är ju enkel att bygga om till någonting......annorlunda....

View attachment 476350
Man skulle kunna Acke bygga en ISR där denna motor ersätter en Hedlund. En Hedlundare är tyvärr ännu svårare att hitta än en den mer attraktiva SR250.
Men om man betänker att elsystemet ännu inte är slaktat kan man med helkåpa skyla motorn och då få en motorcykel som både ser, och låter, bra.


1663255230711.png
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top