notrightrider
Reklampaus
View attachment 476385
Nånting i den här stilen? Ser fram emot den upplevelsen. Jag köper den direkt, minst en halv Tammer kontant.
Perfekt!
Där har dom lyckats vända både bak- och framdäck fel.
Verkligen jätteunikt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
View attachment 476385
Nånting i den här stilen? Ser fram emot den upplevelsen. Jag köper den direkt, minst en halv Tammer kontant.
Det tror jag knappast.
Bygger man så pass seriöst så förutsätter jag att man har full koll på vilka regler som gäller för ombyggda fordon.
Och körställningens ergonomi har väl aldrig genererat ett nedslag hos bilprovningen, med tanke på hur många armhålor man ser hos alla coola "aphängare".
Så....kööööp!

Den är ej besiktningsbar, och har förändringar som kräver SFRO-spåret.
Men, dom vill vara med från början och inte få grejer i knät som är halvfärdiga.
Ja, sorry om jag var otydlig i att mitt inlägg kunde innhålla spår av riktad ironiEh... Nej!
Vi talar fortfarande om denna?
Dagens Blocket! (mc-relaterat)
Ah, kombinationen av dessa ord som höjer värdet.... "motorcykel som är avregistrerad" "nästan komplett dock isärplockad" "Har stått utomhus ett tag" "inga papper finns" https://www.blocket.se/annons/skane/kawasaki_zx_750_n/103657042 Vedtraven i bakgrunden på bild 2 betingar ett högre värde...www.sporthoj.com
Den är ej besiktningsbar, och har förändringar som kräver SFRO-spåret.
Men, dom vill vara med från början och inte få grejer i knät som är halvfärdiga.
För övrigt:
View attachment 476388
View attachment 476389
Lika som bär!
Ja, sorry om jag var otydlig i att mitt inlägg kunde innhålla spår av riktad ironi![]()
Vi kanske kan be Tammer att skriva en lathund?Ah!
Borde jag förstått.
Fasen, allt flyter ihop nuförtiden:
Vad är snyggt? Vad är åtråvärt?
Kan en kvartslitare verkligen kallas ”stånka”? Åt vilket håll snurrar hjulen? Kommer kinesiska 150cc choppers bli nästa samlarobjekt?
Snörstartkonvertering, är det nästa steg för att fejka autencitet på scramblers?
Var det ens bättre förr...?

Däcken är åt rätt håll, det är hojen som är felvänd...Perfekt!
Där har dom lyckats vända både bak- och framdäck fel.
Verkligen jätteunikt.
Ja, han, och enbart han sitter ju på facit.Vi kanske kan be Tammer att skriva en lathund?![]()
Vi kanske kan be Tammer att skriva en lathund?![]()
Ehhh...det var inte jag som skrev detta inlägg. Det finns faktiskt fler vettiga medlemmar på detta forum.Vi kanske kan be Tammer att skriva en lathund?![]()
Alltså, det enda jag har påpekat är att vissa hojar är och förblir attraktiva och något övervärderade, och säljs ganska snabbt. 125 och 250cc från tidigt 80-tal verkar vara attraktiva, antagligen för att många äldre "gentlemen" minns dessa med en tår i ögat och nu har råd att betala för att återuppleva ungdomsåren. Ingen kan väl undgå att märka att encylindriga småhojar kostar mer än gamla radfyror från samma period?Ja, han, och enbart han sitter ju på facit.
Det finns ingen annan på SH som håller med honom, men det spelar ingen roll, det går inte att prata med någon som har grav aspberger och tror att enbart dom vet hur allt fungerar.
Jag har försökt tidigare, inom ett område jag är påläst, och ju mer fel dom har desto värre biter dom sig fast i sin felaktiga världsbild ....
Kurs i vad som är rätt och fel..?Eller kanske någon kan skriva en kursbok åt Tammer.
Ni är fan inte kloka?View attachment 476385
Ni är fan inte kloka?

Ok jag utesluter dej då men alla andra som inte ser det du ser o jag ser.Ni...?
Det är bara yta och trams, inget man kan ta på allvar.
Skärskåda lätthålen i bromsarmen bak:
View attachment 476399
Förståeligt om det är en 5-åring som sladdat runt med en handhållen borrmaskin - eftersom han inte når upp till till pelarborren.
Värdigt en vuxen...?
Titta på fotbromsen som gör en djupdykning ner en god decimeter under fotpinnen!
View attachment 476400
Hur fan är det tänkt att det skall fungera?
Kom ihåg att hojen står på depåstöd bak.
Sanningen är den att det är inte tänkt att fungera, och därtill inte tänkt alls.
Det är förändringar för förändringarnas egen skull, och i praktiken - för användandet, bara försämringar.
Det blir en snygg yta, något att spegla mustaschen i.
Men använda det som det var tänkt går inte.
Titta på originalet!
View attachment 476401
Neat, nifty och undanlagt.
Finns ingen anledning att förändringsförsämra.
Man tar en rar liten hoj på 20 och någon hästkraft som både kan fungera på skogspromenader, pendling och asfaltsturer - med nedlägg till fotpinnen så länge rätt däck och förare sitter på.
Ja, och så förändrar man den så den ser ut som en grusräser - men inte klarar något mer än stå på sitt depåsstöd i en studio med den eviga canvas-tarpen som bakgrund.
Jag fattar det inte.
Jag kan till och med gå så långt som att säga att alla hojar som saknar framskärm bör destrueras….eller åtminstone ifrågasättas.Ok jag utesluter dej då men alla andra som inte ser det du ser o jag ser.
En grus räser med stora borrade ventilations hål in till bromsbackarna!!
Så när bakhjulet fyllt broms trumman med sten o annan skit så får man tok låsning på bakhjulet i en grus kurva. Per automatik ringer hojen larmnummer då o beställer plingeling taxi?
Broms pedalen är mystiskt lik en puch dakota broms pedal, ni som kört dakota vet att man fick sätta hälen på tåjärnet för att kunna bromsa.
Borra hål i en bromsarm, , why,, för den skall vika sig o tillföra 0 o intet i bromsverkan eller tillföra ännu högre nivå av tvärlåsning när allt grus i trumman kärvar ihop.
Ytterligare en hoj som per automatik bör kastas i mettal fragmenteringen.
Jag kan till och med gå så långt som att säga att alla hojar som saknar framskärm bör destrueras….eller åtminstone ifrågasättas.
Normalt sett så sitter ju en sådan halvkåpa mycket lägre.Inte bara en konstig kåpa...
View attachment 476445
...utan två!
View attachment 476446
"Vad är det på TVn ikväll, älskling?"
Den där halvkåpan har jag aldrig sett tidigare, faktiskt.
Man hade kommit ihåg det, så att säga...
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |