Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Icket, inte det minsta.
Man brukar säga att en hobby oftast hoppar över en generation, är du jävligt motorcykelintresserad får du söner som cyklar elcykel och bakar surdegsbröd....
Hoppet står till barnbarnen.
Inte i mitt fall dock, eller så var inte jag speciellt motorintresserad![]()
Jag tycker inte riktigt att det spelar någon roll. Styvfarsan gick bort i somras och hans stora intresse var fiske. Jag som den äldsta i syskonskaran kände ju igen ett flugfiskespö i bambu som jag vet att han själv tillverkat.
Jag visade spöet åt brorsan som är biologisk son men inte heller fiskar och förklarade hur det var tillverkat och att jag tyckte han skulle spara det som ett minne, sätta upp på väggen eller nåt.
Brorsan nappade på förslaget och skulle ingen annan ha nappat hade jag väl några andra biologiska ättlingar som alternativ men i sista hand skulle jag nog själv ha tagit hand om spöet.
Poängen är att det är ett hantverk gubben lagt tid på, jag har svårt och se ett bättre minne efter en gammal förälder även om man inte intresserar sig för hobbyn som sådan.
Möjligen kanske jag ser ett större värde i sånt eftersom jag själv jobbar mycket med händerna och andra kanske inte förstår sånt, särskilt idag när det säljs så mycket nytt kinesskit billigare än handgjorda gedigna prylar.