Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Icket, inte det minsta.

Man brukar säga att en hobby oftast hoppar över en generation, är du jävligt motorcykelintresserad får du söner som cyklar elcykel och bakar surdegsbröd....

Hoppet står till barnbarnen.

Inte i mitt fall dock, eller så var inte jag speciellt motorintresserad :banana

Jag tycker inte riktigt att det spelar någon roll. Styvfarsan gick bort i somras och hans stora intresse var fiske. Jag som den äldsta i syskonskaran kände ju igen ett flugfiskespö i bambu som jag vet att han själv tillverkat.
Jag visade spöet åt brorsan som är biologisk son men inte heller fiskar och förklarade hur det var tillverkat och att jag tyckte han skulle spara det som ett minne, sätta upp på väggen eller nåt.
Brorsan nappade på förslaget och skulle ingen annan ha nappat hade jag väl några andra biologiska ättlingar som alternativ men i sista hand skulle jag nog själv ha tagit hand om spöet.

Poängen är att det är ett hantverk gubben lagt tid på, jag har svårt och se ett bättre minne efter en gammal förälder även om man inte intresserar sig för hobbyn som sådan.

Möjligen kanske jag ser ett större värde i sånt eftersom jag själv jobbar mycket med händerna och andra kanske inte förstår sånt, särskilt idag när det säljs så mycket nytt kinesskit billigare än handgjorda gedigna prylar.

Poängen är att det är ett hantverk gubben lagt tid på, jag har svårt och se ett bättre minne efter en gammal förälder även om man inte intresserar sig för hobbyn som sådan.

Fast det är ju eoner skillnad på att hänga ett flugspö på väggen och att ta hand om ett veteranfordon.

Wow..Nu lugnar vi ned oss lite här... 1 kronas höjningar räcker gott. Om man har pengarna. :hihi
Jag sitter lugn i båten tills budgivningen börjar sakta av vid 150-160kr , sedan slår jag till med en storhöjning på 5 kronor och hoppas att resten hoppar av då :banana

Man har ju varit med förr och shockat ut nybörjare ur budgivningen.

Jag sitter lugn i båten tills budgivningen börjar sakta av vid 150-160kr , sedan slår jag till med en storhöjning på 5 kronor och hoppas att resten hoppar av då :banana

Man har ju varit med förr och shockat ut nybörjare ur budgivningen.

Ja, men nu har vi ett nytt ränteläge att ta i beaktande:
Man skall ha råd att ha kvar den också. :mattias

Men du är okej med det här?:

GL 1100 Big Air-edition

Ja, det är förstörelse av motorcyklar.
Men vad skall man göra? Linda avgasbandage på en boxer syns ju knappt och den generiska scramblertanken jag klickade hem verkar inte funka alls på denna hojen. Kosoinstrumentet går inte att läsa av långt där framme vid styrkronan och jag har gjort åt ett helt paket sågblad utan att komma igenom bakramen.
Dessutom hittar jag inga snygga däck i dessa dimensioner.

Bättre då att låta någon som kan köra ha ihjäl hojen på ett organiskt sätt, än att stycka den levande i ett garage - amputera fungerande delar och sätta dit sådant som inte gör det.

Edit:

Nej, jag bjuder inte på denna fulldresser i annonsen.
Det handlar om plats. Jag behöver ge upp två andra hojar för att få in en GW.
Och även om jag vill ha, så vill jag inte ge upp något annat.
Hamsterlogik.

1.Det handlar om plats. 2.Jag behöver ge upp två andra för att få in en GuW.
3.Och även om jag vill ha, så vill jag inte ge upp något annat.
1. Finns det hjärterum, etc och mm.
2. Komplicerat, bäddat för problem. Besvärlig typ, den där...
3. Makes sense.

Inlägget kan innehålla spår av fulcitation, som inget ansvar tages för.

Den vingen som går i classic racing är rätt frän. Han hade lyckats såga bort ramverk och banta den rejält. Såg den på årsracet.

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back