Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Kanske några decennier för tidigt att försöka casha in den här "investeringen".

...tanken var att det skulle bli en samlar objekt!


Säljes MXGP Yamaha 450 Hojen är som ny Körd 4 gånger sedan 2019 November. Då tanken var att det skulle bli en samlar objekt! Det är en hoj som är nästintill fabrikshoj!!! Sitter allt som går att få tag i från GYTR Nytt: - GYTR Vevparti - GYTR Kolv - GYTR Cylinder & Topp - Rekluse Koppling - GYTR - Kopplingakåpa - GYTR tändkåpa -GYTR koppling& Broms handtag - GYTR Bromsslangar och fästen - Pro Circuit Länkage - Boyesen Vattenpump - MXGP Twin Air Kylare extra stora - Yoshimura Avgassystem - K-Tech MXGP Special byggd Fjädring - Kolfibertank - Ombyggd Twin air Luftburk - X-Trig Tripple Clamps - Hojen är Bänkad Massa extra tillbehör Finns massa mer att skriva ! Hojen är som NY !
 
Rickmankawa, en motorcykel med väghållning tillsammans med en effekt som Kawasaki inte kunde bygga en ram till. :fakta
Här måste bilder till för eftervärlden när den är såld. 4 000 mil och en ägare gör att det inte finns ett pris.
Man ska nog ta det lugnt i högerkurvor med den ljuddämparen. :gnissla
Med mer tid, pengar och utrymme vore det ett köp. En hoj att köra till svenska engelskträffar för att reta dem som inte känner till bröderna Rickman! :hihi
Var det inte en RickmanKawa som Visa Kultalathi "testade" i tidningen Bikes försök att göra videofilmer nångång i forntiden? Han körde dyrgripen på en grusväg och bromsade runt den i sladd när han skulle vända. Kamerakillarna höll på att få hjärtstopp men tanke på vad hojen kostade och fråga Vesa efteråt vad i h-vete han höll på med????

Han förklarade då att han var så liten och hojen var för hög så det var bättre att bromssladda runt än att tappa den när han inte nådde marken... :)
 
Var det inte en RickmanKawa som Visa Kultalathi "testade" i tidningen Bikes försök att göra videofilmer nångång i forntiden? Han körde dyrgripen på en grusväg och bromsade runt den i sladd när han skulle vända. Kamerakillarna höll på att få hjärtstopp men tanke på vad hojen kostade och fråga Vesa efteråt vad i h-vete han höll på med????

Han förklarade då att han var så liten och hojen var för hög så det var bättre att bromssladda runt än att tappa den när han inte nådde marken... :)
Har också hört den och det stämmer säkert.
Fick äran att tillsammans med kollegor serva Vesa:s Kawa 1300 när jag jobbade på Flöter.
Han är ju en hjälte man minns.
 
Han har köpt hela katalogen och tror det blir en "nästintill fabrikshoj" av detta och därmed ett "samlar objekt" om han bara inte kör med den...?


Synd att han höll på fel lag när han beställde dekalerna...

View attachment 475701

En 1990 250 som klarar reglementet för EVO-klassen med så där mycket prylar skulle vara ganska eftertraktad idag men det är tveksamt ifall man ens skulle få tillbaka de nominella värdet för prylarna 32 år senare.
Följaktligen kan man nog gissa att den där hojen kommer vara en dålig investering under en lång framtid.

Sen skulle jag nog köpt andra prylar ifall jag ville lägga 100kkr på extrautrustning.

Sen funderade jag på om det kan vara så att han kommit över en hoj som faktiskt använts av Ryssland under mxdn. Men det borde han ju nämna i så fall.
 
Han har köpt hela katalogen och tror det blir en "nästintill fabrikshoj" av detta och därmed ett "samlar objekt" om han bara inte kör med den...?


Synd att han höll på fel lag när han beställde dekalerna...
Kan man verkligen "bygga en samlarhoj"? För att betecknas som samlarhoj måste den ha ett rykte, en kultstatus som förvärvas över tid och genom prestationer.
 
Sen funderade jag på om det kan vara så att han kommit över en hoj som faktiskt använts av Ryssland under mxdn. Men det borde han ju nämna i så fall.
Min gissning är att det är Vseva Brylyakovs extrahoj från just MXON. Han körde för JWR som är ett svenskt MXGP Team. Dekalerna vittnar om detta också.

Edit: Men att det skulle bli en samlarhoj pga detta har jag svårt att tro. Kanske om de va Gajsers hoj
 
Last edited:
Ja, hittar man ingen SR250 eller Yamaha Virago 250 så kan man ju alltid ställa en Rickmann Kawa längst in i garaget, men någon riktig eftertraktad samlarhoj blir den nog aldrig...
Ja, så attraktiv som en SR250 blir den aldrig men för mig är Rickman positiva minnen. :kär

Det har jag aldrig upplevt med en SR250...:rodnar
 
Tja säljarna kanske närmar sig 60 och vill
spå på pensionen?
Visst, men om jag haft en så skulle nog hålla på den några år till (tio?) för det där där riktiga schwunget i värdeökningen.
 
Visst, men om jag haft en så skulle nog hålla på den några år till (tio?) för det där där riktiga schwunget i värdeökningen.
Fast det börjar knaka lite i fordonsmarknaden, exempelvis så har lite mer exotiska bilar i Amerikatt börjat tappa värde nu och det är väl bara en tidsfråga innan vi ser samma på den här kanten av atlanten.
 
Ja, så attraktiv som en SR250 blir den aldrig men för mig är Rickman positiva minnen. :kär

Det har jag aldrig upplevt med en SR250...:rodnar
Själv har jag ännu inte fått nöjet att glida fram på en SR250. De försvinner från Blocket innan man ens hinner ringa på dem, så eftertraktade är de.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top