Fan vad töntig annons och ägare. En hoj som inte görs längre” eeeh så CBR600RR slutade tillverkas 2015? Konstigaste annonsen på länge. Får dåliga vibbar direckt.
Fan vad töntig annons och ägare. En hoj som inte görs längre” eeeh så CBR600RR slutade tillverkas 2015? Konstigaste annonsen på länge. Får dåliga vibbar direckt.
Fast det börjar knaka lite i fordonsmarknaden, exempelvis så har lite mer exotiska bilar i Amerikatt börjat tappa värde nu och det är väl bara en tidsfråga innan vi ser samma på den här kanten av atlanten.
XT500 på en tysk sajt känns inte helt som en amerikansk begagnad bil.
Och jag sa att en tidsfråga innan vi ser samma här. USA verkar ligga före oss med tokinflation. Kina är på gång att ramla ner i en ekonomisk ravin, och de två supermakterna kommer inte lämna världshandeln opåverkad.
XT500 på en tysk sajt känns inte helt som en amerikansk begagnad bil.
Och jag sa att en tidsfråga innan vi ser samma här. USA verkar ligga före oss med tokinflation. Kina är på gång att ramla ner i en ekonomisk ravin, och de två supermakterna kommer inte lämna världshandeln opåverkad.
Förutom att det brukar vara kopplat till en rejäl brist på resurser bland vanligt folk.
Men ja, lågkonjunktur är när det är bäst att bygga rikedom eftersom att allt möjligt är billigt.
Förutom att det brukar vara kopplat till en rejäl brist på resurser bland vanligt folk.
Men ja, lågkonjunktur är när det är bäst att bygga rikedom eftersom att allt möjligt är billigt.
När börsen rasar och inflationen gröper ut sparkapitalet så finns det bara ett garanterat sätt att säkra sina tillgångar: köp samlarhojar för pengarna! Alla vet ju att motorcyklar bara stiger i värde, eller hur? Så det är väl bäst att köpa på sig några fina objekt innan köpruschen börjar??
Veteranfordon har sällan rasat i värde vid lågkonjunktur men på 90-talet föll även sånt i värde och med tanke på hur mycket räntorna teoretiskt sett kan stiga innan det börjar pressa ner inflationen på nuvarande 8% så ska man nog inte ta ut några segrar i förskott.
Och andra sidan har vi ju rejält negativa realräntor som talar för att man bör vara fullinvesterad varje dag för att inte tappa köpkraft med inflation.
För de av oss som gillar att köra motorcykel är det inte direkt ett nöje att åka eller glida. Då blir en Rickman betydligt intressantare för oss som inte letar det billigaste.
Nu finns det massor av eftertraktade motorcyklar om man släpper Blocket och tar sig ut i Europa.
Visst ligger Tyskland och Polen mer än en Tammer bort men det går färjor till båda länderna.
Ett billigt flyg till Spanien och flera eftertraktade motorcyklar finns för €400 - €500 att glida hem med. Billig semester!
För de av oss som gillar att köra motorcykel är det inte direkt ett nöje att åka eller glida. Då blir en Rickman betydligt intressantare för oss som inte letar det billigaste.
Nu finns det massor av eftertraktade motorcyklar om man släpper Blocket och tar sig ut i Europa.
Visst ligger Tyskland och Polen mer än en Tammer bort men det går färjor till båda länderna.
Ett billigt flyg till Spanien och flera eftertraktade motorcyklar finns för €400 - €500 att glida hem med. Billig semester!
SR250 är en makalös hoj, men just touring är inte dess starka sida. Några timmar på Autobahn är nog dödsstöten för en 40 år gammal 250cc. Eller för en ännu äldre förare. Men tack för tipset ändå.
SR250 är en makalös hoj, men just touring är inte dess starka sida. Några timmar på Autobahn är nog dödsstöten för en 40 år gammal 250cc. Eller för en ännu äldre förare. Men tack för tipset ändå.
En 60-tals Triumph klarar Autobahn även med en äldre förare.
Ganska säker på att en Rickman klarar det också även med japansk motor.
Fast dessa är inte lika eftertraktade och makalösa hojar som en SR250...
En 60-tals Triumph klarar Autobahn även med en äldre förare.
Ganska säker på att en Rickman klarar det också även med japansk motor.
Fast dessa är inte lika eftertraktade och makalösa hojar som en SR250...
Traja från 60-talet är väl inte direkt kända för sin driftsäkerhet? Den lär nog kräva en del skruvande efter vägen innan man ens kommit till Autobahn. En SR250 bara går och går och går.
Traja från 60-talet är väl inte direkt kända för sin driftsäkerhet? Den lär nog kräva en del skruvande efter vägen innan man ens kommit till Autobahn. En SR250 bara går och går och går.