Dagens Blocket! (mc-relaterat)

"En hoj som inte görs längre?" Menar han "en hoj som inte säljs ny i Sverige för tillfället?" månne?
Fan vad töntig annons och ägare. En hoj som inte görs längre” eeeh så CBR600RR slutade tillverkas 2015? Konstigaste annonsen på länge. Får dåliga vibbar direckt.
 
Fast det börjar knaka lite i fordonsmarknaden, exempelvis så har lite mer exotiska bilar i Amerikatt börjat tappa värde nu och det är väl bara en tidsfråga innan vi ser samma på den här kanten av atlanten.
Är det så? Än så länge tycker jag Mobile.de i allafall ser ut som vanligt med XT 500-priser på ca 40-100 lax.
 
Är det så? Än så länge tycker jag Mobile.de i allafall ser ut som vanligt med XT 500-priser på ca 40-100 lax.
XT500 på en tysk sajt känns inte helt som en amerikansk begagnad bil.
Och jag sa att en tidsfråga innan vi ser samma här. USA verkar ligga före oss med tokinflation. Kina är på gång att ramla ner i en ekonomisk ravin, och de två supermakterna kommer inte lämna världshandeln opåverkad.
 
XT500 på en tysk sajt känns inte helt som en amerikansk begagnad bil.
Och jag sa att en tidsfråga innan vi ser samma här. USA verkar ligga före oss med tokinflation. Kina är på gång att ramla ner i en ekonomisk ravin, och de två supermakterna kommer inte lämna världshandeln opåverkad.
Du menar att om världen (i princip) dras med i en lågkonjunktur, så sjunker begpriserna? Det låter ju lysande, bara att va redo att hugga direkt!
 
Du menar att om världen (i princip) dras med i en lågkonjunktur, så sjunker begpriserna? Det låter ju lysande, bara att va redo att hugga direkt!
Förutom att det brukar vara kopplat till en rejäl brist på resurser bland vanligt folk.
Men ja, lågkonjunktur är när det är bäst att bygga rikedom eftersom att allt möjligt är billigt.
 
Förutom att det brukar vara kopplat till en rejäl brist på resurser bland vanligt folk.
Men ja, lågkonjunktur är när det är bäst att bygga rikedom eftersom att allt möjligt är billigt.
När börsen rasar och inflationen gröper ut sparkapitalet så finns det bara ett garanterat sätt att säkra sina tillgångar: köp samlarhojar för pengarna! Alla vet ju att motorcyklar bara stiger i värde, eller hur? Så det är väl bäst att köpa på sig några fina objekt innan köpruschen börjar??
 
Veteranfordon har sällan rasat i värde vid lågkonjunktur men på 90-talet föll även sånt i värde och med tanke på hur mycket räntorna teoretiskt sett kan stiga innan det börjar pressa ner inflationen på nuvarande 8% så ska man nog inte ta ut några segrar i förskott.

Och andra sidan har vi ju rejält negativa realräntor som talar för att man bör vara fullinvesterad varje dag för att inte tappa köpkraft med inflation.
 
Själv har jag ännu inte fått nöjet att glida fram på en SR250. De försvinner från Blocket innan man ens hinner ringa på dem, så eftertraktade är de.
För de av oss som gillar att köra motorcykel är det inte direkt ett nöje att åka eller glida. Då blir en Rickman betydligt intressantare för oss som inte letar det billigaste.
Nu finns det massor av eftertraktade motorcyklar om man släpper Blocket och tar sig ut i Europa.
Visst ligger Tyskland och Polen mer än en Tammer bort men det går färjor till båda länderna. :fakta
Ett billigt flyg till Spanien och flera eftertraktade motorcyklar finns för €400 - €500 att glida hem med. Billig semester! :fakta
 
För de av oss som gillar att köra motorcykel är det inte direkt ett nöje att åka eller glida. Då blir en Rickman betydligt intressantare för oss som inte letar det billigaste.
Nu finns det massor av eftertraktade motorcyklar om man släpper Blocket och tar sig ut i Europa.
Visst ligger Tyskland och Polen mer än en Tammer bort men det går färjor till båda länderna. :fakta
Ett billigt flyg till Spanien och flera eftertraktade motorcyklar finns för €400 - €500 att glida hem med. Billig semester! :fakta
SR250 är en makalös hoj, men just touring är inte dess starka sida. Några timmar på Autobahn är nog dödsstöten för en 40 år gammal 250cc. Eller för en ännu äldre förare. Men tack för tipset ändå.
 
SR250 är en makalös hoj, men just touring är inte dess starka sida. Några timmar på Autobahn är nog dödsstöten för en 40 år gammal 250cc. Eller för en ännu äldre förare. Men tack för tipset ändå.
En 60-tals Triumph klarar Autobahn även med en äldre förare. :fakta
Ganska säker på att en Rickman klarar det också även med japansk motor.
Fast dessa är inte lika eftertraktade och makalösa hojar som en SR250... :rodnar
 
En 60-tals Triumph klarar Autobahn även med en äldre förare. :fakta
Ganska säker på att en Rickman klarar det också även med japansk motor.
Fast dessa är inte lika eftertraktade och makalösa hojar som en SR250... :rodnar
Traja från 60-talet är väl inte direkt kända för sin driftsäkerhet? Den lär nog kräva en del skruvande efter vägen innan man ens kommit till Autobahn. En SR250 bara går och går och går.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top