Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Skönt att du gillar seriösa inlägg! :tummenupp :tungan
Fritt ur ett partiellt fungerande minne:
När TRX lanserades -96 med 900SS som främsta konkurrent skröt man med den 270-gradiga förskjutningen. Denna skulle ge bättre vrid. Snarare var väl de 270 graderna ett trött försök att härma ducatis L-twin.
Har man kört båda vet man att de är olika väsen.
Bonusfråga:
Var du på årsracet och stod din SportHoj i "karusellen" i depån, dvs i princip längst bort till vänster, sett från när man lämnat bron?
 
Vore det bättre om han körde 1000 mil till efter att han konstaterat att han vill ha nåt annat? En provkörning hos handlaren är egentligen inte mycket att grunda ett köp på, men det är det man får.
Min poäng är att om man ska spendera den summan på en hoj kanske man borde vara säker på att det är den hojen man vill ha. Men alla har väl olika ekonomiska förutsättningar och det är klart att vissa kan köpa en hoj i den prisklassen för att testa på.

Dessutom var mitt inlägg ett svar på en annan post som handlade om en hoj som även den knappt var använd.
 
Fritt ur ett partiellt fungerande minne:
När TRX lanserades -96 med 900SS som främsta konkurrent skröt man med den 270-gradiga förskjutningen. Denna skulle ge bättre vrid. Snarare var väl de 270 graderna ett trött försök att härma ducatis L-twin.
Har man kört båda vet man att de är olika väsen.
Bonusfråga:
Var du på årsracet och stod din SportHoj i "karusellen" i depån, dvs i princip längst bort till vänster, sett från när man lämnat bron?
Ja.
 
Vore det bättre om han körde 1000 mil till efter att han konstaterat att han vill ha nåt annat? En provkörning hos handlaren är egentligen inte mycket att grunda ett köp på, men det är det man får.

Nej, det är bra att det finns såna stollar, det blir ju fler begagnade på marknaden då.

Jag känner en som bytte bil efter ett år för att den hade kommit i en ny färg, inte han bästa affär, men troligtvis inte hans sämsta heller, och han hade råd..
 
En Rickman Kawazaki för den vars nostalgi lutar åt det hållet:


Rickmankawa, en motorcykel med väghållning tillsammans med en effekt som Kawasaki inte kunde bygga en ram till. :fakta
Här måste bilder till för eftervärlden när den är såld. 4 000 mil och en ägare gör att det inte finns ett pris.
Man ska nog ta det lugnt i högerkurvor med den ljuddämparen. :gnissla
Med mer tid, pengar och utrymme vore det ett köp. En hoj att köra till svenska engelskträffar för att reta dem som inte känner till bröderna Rickman! :hihi

1661707341596.png

1661707683184.png

1661707981736.png
 
Vore det bättre om han körde 1000 mil till efter att han konstaterat att han vill ha nåt annat? En provkörning hos handlaren är egentligen inte mycket att grunda ett köp på, men det är det man får.
Svärfar har köpt 2 husbilar för minst 3ggr pengarna som rullat mindre än den där innan han då för andra gången (sista?) insåg att han inte reder ut husbilslivet nu när han börjar närma sig 90 (enveten som få, med stort ego och för mycket pengar)
 
  • Gilla
Reaktioner: TCE
Ja, hittar man ingen SR250 eller Yamaha Virago 250 så kan man ju alltid ställa en Rickmann Kawa längst in i garaget, men någon riktig eftertraktad samlarhoj blir den nog aldrig...
Det beror på att den är alldeles för dyr för att användas. En SR250 däremot funkar som både klassiker och att åka med, det är därför de är så eftertraktade.
 
Tänkte på denna som lite perspektiv till en Tammer o varför folk betalar och värderar saker olika. Skulle kunna vara mc relaterat då vissa har ljudanläggning.


Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Boulder Amplifiers 2110 Preamplifier https://www.blocket.se/annons/stockholm/boulder_amplifiers_2110_preamplifier/102687783
Den var bra! Klart man betalar en mille för världens bästa förförstärkare. "Sven-Ingvars" och "Rolandz" har aldrig låtit så bra!
 
Det beror på att den är alldeles för dyr för att användas. En SR250 däremot funkar som både klassiker och att åka med, det är därför de är så eftertraktade.
Och eftersom de är så eftertraktade för de egenskaperna så ökar priset. Då blir de för dyra för att användas och därmed mindre eftertraktade. Då minskar priset och de blir billiga att köra och därmed eftertraktade. Loop. Tammernomics 2022. Jag tradear SR250. Säljer för runt miljonen, köper för en Tammer.

Eller så är de bara billig skithojar som kostar precis lika mycket så alla andra körbara lik som få vill ha. Dussinhojar som väcker ha-begär hos få. Därför är priset konstant lågt.
 
Nyheter
Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

KTM är tillbaka!

Dags för ”Tracking” med fot...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Back
Top