Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Har något noterat det sjuka med Blocket/Tradera/Marketplace m fl säljsajter? Så fort något sälja under "marknadspris" går det direkt. Jag har letat efter en AWD till landet i några veckor nu, och det dyker upp på t ex Blocket ibland. Om något säljs för ett par tusen under snittpriset är de sålt på mindre än två timmar. Vanligt folk hinner inte ens se annonsen innan den är borta. Är det handlare som ligger och fiskar, eller hur går det till..? Vanliga annonser kan ligga ute i veckor, men så fort säljs lite billigare är det sålt på två timmar.
Vem är målgruppen då?
Vem köper, om det inte är ”vanligt folk”?
Är det samlare i farten även där?
Hemska tanke!
 
Har något noterat det sjuka med Blocket/Tradera/Marketplace m fl säljsajter? Så fort något sälja under "marknadspris" går det direkt. Jag har letat efter en AWD till landet i några veckor nu, och det dyker upp på t ex Blocket ibland. Om något säljs för ett par tusen under snittpriset är de sålt på mindre än två timmar. Vanligt folk hinner inte ens se annonsen innan den är borta. Är det handlare som ligger och fiskar, eller hur går det till..? Vanliga annonser kan ligga ute i veckor, men så fort säljs lite billigare är det sålt på två timmar.
Nä..det har jag inte märkt..är det bara sr 250 som går direkt?..:)
 
Jag har säkert skrivit min uppfattning om priser i den här tråden tidigare. Säljer man inte på två timmar ligger man för högt. Ska man köpa något är det bara att vara beredd. Vill man betala lite mer än nödvändigt kan man kolla annonser nån gång i veckan.
 
Du har en poäng men vad kostar dom i Tyskland och England numera?

Redan rd350 kostar väl runt 100kkr i England och såna fanns det ju 13 på dussinet förut.


17.000€ och uppåt generellt på kontinenten ser det ut som, så med kronkursen som den är så matchade väl priset rätt bra.
 
Ja han var inte blyg-), å andra sidan - med ett regnummer så får man ju all info, som förmån till både onda och goda..
Jo, visst är det så egentligen. Få uppgifter som är dolda för allmänheten i Sverige om du inte råkar ha skyddad identitet. Men som du säger, oblygt ändå 🙂
 
Jo, visst är det så egentligen. Få uppgifter som är dolda för allmänheten i Sverige om du inte råkar ha skyddad identitet. Men som du säger, oblygt ändå 🙂
Just en Zephyr gör väl inte att risken för nattliga "hembesök" är så stor. Troligen större risk att någon stjäl flakmoppen :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top