Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Oavsett yrke så är mina fördomar att man är nog inte totalt ointresserad av motorcyklar ifall man valt att köpa en Guzzi. Därav tex det rättvända framdäcket.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
1. Stulen och sedan omlackad med sprayburk?....Märklig historik på den hojen. Känns som en tjänstehoj till en av Kjelle Bergquists rollfigurer...
Tämligen oblyg ombyggnad av en helfordonsgodkänd maskin, det måste man säga.....
Privatimport av nuv. ägare 2013. Avställd till 2018, sedan påställd men inga besiktningar. Körförbud sedan 2016. Varför då påställd - någon som fullständigt tappat allt??1. Stulen och sedan omlackad med sprayburk?
2. Därefter "lättkraschad" och lämnad utomhus (skitig, trasiga detaljer - polisjakt?)
3. Sedermera beslagtagen av Kronofogden.
1. Har jag sett förut. Grannen blev av med en orange KTM som upphittades någon vecka senare, spraymålad svart. Svart överallt.
2. Har jag sett exempel på, när fogden sålt hoj med skrapade sidokåpor samt rester av lera och gräs här och var.
3. Har jag bara läst om...Ingen egen erfarenhet.
De som hamnar hos fogden har antingen råkat ut för svåra kval i livet, eller har svåra problem med att hålla ordning på livet. Båda kan ju ganska lätt ge resultatet att den där hojen som man blir glad av blir lidande men man gör ett sista försök att krama lite lycka ur den men har bara inte ork att ta tag i allt.Privatimport av nuv. ägare 2013. Avställd till 2018, sedan påställd men inga besiktningar. Körförbud sedan 2016. Varför då påställd - någon som fullständigt tappat allt??
Jag har några fordon påställda och obesiktade. Rätt som det är kommer jag åka och besikta dem. Kanske...Privatimport av nuv. ägare 2013. Avställd till 2018, sedan påställd men inga besiktningar. Körförbud sedan 2016. Varför då påställd - någon som fullständigt tappat allt??
"Tappat allt" tror jag ligger nära sanningen. Det är heller inte omöjligt att TFF är en av fodringsägarna - med ett krav som närmar sig en full kvantasiljon, förutom allt annat.Privatimport av nuv. ägare 2013. Avställd till 2018, sedan påställd men inga besiktningar. Körförbud sedan 2016. Varför då påställd - någon som fullständigt tappat allt??
Kostar skatt o försäkring gör det....Jag har några fordon påställda och obesiktade. Rätt som det är kommer jag åka och besikta dem. Kanske...
Har man Svedea så spelar det ingen roll, samma pris oavsett påställd eller avställd.Kostar skatt o försäkring gör det....


Ja nu skall du bara hitta en MC-besiktningsstation inom 40 mils avstånd då...Har man Svedea så spelar det ingen roll, samma pris oavsett påställd eller avställd.
Och skatten....nära noll kronor på en hoj.
Därför har jag också ett knippe påställda men obesiktigade farkoster, en vacker dag så kanske man kastar sig iväg till besiktningen....
Och ska man hålla alla besiktigade så måste man ju anställa någon som gör det.
Det landar ju en samling vykort var och varannan vecka....
View attachment 497156
Hondan kostar 6-700:-/år och tanken är att jag ska sätta fart på den.Kostar skatt o försäkring gör det....
+1 på den billig försäkring -helförsäkring motsvarar en halv pizza i månaden -kick å strulande knä men i vår kanskeJag har några fordon påställda och obesiktade. Rätt som det är kommer jag åka och besikta dem. Kanske...
"Tappat allt" tror jag ligger nära sanningen. Det är heller inte omöjligt att TFF är en av fodringsägarna - med ett krav som närmar sig en full kvantasiljon, förutom allt annat.
Om man fejksäljer sin RD500 med några års mellanrum under tio år, så har man bra chans att driva upp priset, nån köpare ser priset öka på sin drömhoj och slår till. OBS bara en tanke, inget påhopp på säljarenDen försvann fort
View attachment 497178
Sur deal
Om man fejksäljer sin RD500 med några års mellanrum under tio år, så har man bra chans att driva upp priset, nån köpare ser priset öka på sin drömhoj och slår till. OBS bara en tanke, inget påhopp på säljaren
Jag vill minnas att det var någon av panelmedlemmarna* i programmet Knesset som gick på ZTV på 90-talet som berättade att han gjort något liknande när han skulle sälja en gitarr.Om man fejksäljer sin RD500 med några års mellanrum under tio år, så har man bra chans att driva upp priset, nån köpare ser priset öka på sin drömhoj och slår till. OBS bara en tanke, inget påhopp på säljaren
Ja jo det skulle ju inte funka riktigt om inte priserna i övriga europa steg motsvarande, men en liten lokal hausse skulle man kanske få till ändå. ” jaha nu kostar de tvåhundra papp hemma i svedala, attans tur jag sålde HD’n”Du har en poäng men vad kostar dom i Tyskland och England numera?
Redan rd350 kostar väl runt 100kkr i England och såna fanns det ju 13 på dussinet förut.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |