Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Nästan alla Katanor och "Katenor" på Blocket har ju gått korta sträckor. Kanske en signal på hur roliga de är att köra.
Inbillar mig att det är ganska mycket gubbar som köpt dem. (De få som sålts)
De som INTE hade en Katana tidigt 80-tal, men känner igen namnet....

Körkort-på-köpet brigaden, som kanske inte har fysiken att åka så mycket, när verkligheten kommer emot. :(
 
Det är väl en GSX1000 i halloweenoutfit?
Oavsett vad jag anser om utseendet är det en fungerande hoj, med rolighetspotential.

Billigt nog så hade jag kört. Ser ju inte den när man kör. Haft en god portion fula hojar och haft skoj med dem. Den jag har nu anser jag vara ful.
Har själv haft en och kan intyga att den gör inte bort sig när man är ute på en runda, man får väldigt mycket hoj för pengen.
Utseendet skiljer sig minimalt mot orginalet som är wow och den nya är blä, ställer mig lite frågande.
Men alla får tycka som de vill.
Bytte in den mot annan rolig och den såldes strax efter att jag lämnade in den.
 
Har själv haft en och kan intyga att den gör inte bort sig när man är ute på en runda, man får väldigt mycket hoj för pengen.
Utseendet skiljer sig minimalt mot orginalet som är wow och den nya är blä, ställer mig lite frågande.
Men alla får tycka som de vill.
Bytte in den mot annan rolig och den såldes strax efter att jag lämnade in den.

Skiljer minimalt?

Wow och blä kan väl inte gärna uttryckas tydligare… :va
 
Har själv haft en och kan intyga att den gör inte bort sig när man är ute på en runda, man får väldigt mycket hoj för pengen.
Utseendet skiljer sig minimalt mot orginalet som är wow och den nya är blä, ställer mig lite frågande.
Men alla får tycka som de vill.
Bytte in den mot annan rolig och den såldes strax efter att jag lämnade in den.
Nu har jag inte läst hela tråden men är det den här som liknar originalet?
 

Bifogat

  • 84294B08-95BF-4F3E-AD3C-9BF6B1FD8BD5.png
    84294B08-95BF-4F3E-AD3C-9BF6B1FD8BD5.png
    3.1 MB · Visningar: 110
Det är sällan jag skådat så mycket mossa på en modern hoj

View attachment 497142



Märklig historik på den hojen. Känns som en tjänstehoj till en av Kjelle Bergquists rollfigurer...

Tämligen oblyg ombyggnad av en helfordonsgodkänd maskin, det måste man säga.

Fogden däremot; han verkar vara lite vilsen bland för- och nackdelar i brskrivningen...

Inlindade grenrör, ombyggd bakdel, clip on styre

Iakttagna brister:
Servicehandlingar saknas
Smuts, slitage, rostangrepp samt defekter förekommer
En backspegel saknas
Vänsterbackspegelglas skadat
Trasiga blinkers fram
Oljeläckage
Kärvt styrlager


Men, mitt i mörkret av tappade sugar, personlig katastrof och glömd Guzzi så skiner en sak som ett ljus i mörkret: det rättvända framdäcket!
Killen har haft koll. En gång för länge sedan.
Hoppas han kan ta sig tillbaka dit igen.
 
Jag blev inte sugen på Guzzin, men nyfiken. "Ägd av en fastighetsmäklare i Djursholm" stämmer inte med mina fördomar om cykelns utseende.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top