Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Förutom det vanliga med förgasarinställning, så....vad bygger man egentligen?
Är det Cafe, Bobber, eller?
Det positiva tycker jag ändå är mönstret på sadeln, som utstrålar ett äventyr i det vilda.
Och så kanske det sitter nytt pollenfilter också, vid jättesnabb affär :tummenupp


View attachment 497007


Jag skulle nog säga att "jo, det där var ju ljusblått"...


Tänk att inte ens orka rulla ut grejerna i friska luften för att ta några vettiga bilder.

Det ser ut som hojen rullat mindre än 100 mil sedan den besiktigades senast för 14 år sedan.

Stor chans att någon börjat bygga om och härja utan att ha kört hojen, utan att veta om det finns några fel - såga, kapa och dona utan att veta vad man vill åstadkomma med sitt jobb.

Biltema baklampa, Biltema kylbox brevid, salig röra omkring. Klass!
Inte.
 
Förutom det vanliga med förgasarinställning, så....vad bygger man egentligen?
Är det Cafe, Bobber, eller?
Det positiva tycker jag ändå är mönstret på sadeln, som utstrålar ett äventyr i det vilda.
Och så kanske det sitter nytt pollenfilter också, vid jättesnabb affär :tummenupp


View attachment 497007
Intressant skärmfäste i svingen!
Varför inte i ramröret bakom sidokåpan?
 
Undrar just varför denna inte blir såld... :dummer Jag menar, 49papp måste ju vara ett klipp med tanke på vad man får för pengarna!! Titta bara på alla odödliga, mästerfulla, stilrena och unika stylingdetaljer såsom exempelvis:

- Sidokåpor bortplockade och ersatta med penselmålade och medelst popnit fastmonterade plåtar (övergång mellan tank och plåtar ingår ej), unikt som bara fan (de handkletade penselstråken är ju åtminstone helt unika, elller iallafall skitsvåra att försöka replikera).
- Underdimensionerad caféinspirerad sadel av universalmodell som säkert kostade en eller ett par hundra kronor.
- Koniska luftfilter som säkert bara förstör bränsleblandningen litegrann.
- Vinkelkapad bakram, snittytan omålad så det kan bildas "patina"...
- Miniblinkers och ledstripsbelysning som säkerligen eller iallafall kanske tillför åtminstone en tia eller två till hojens totala värde.
- Nytt batteri som även är monterat (det ni!), dessutom är det snyggt gjort och under sadeln (till skillnad från alla andra cafehojar som har batteriet i förarens ryggsäck)...
- Grovmåttad bakre understänka av omålad klippt plåt som följer det som är kvar av bakramens linjer nästan, med lite slumpmässiga migsvetssträngar ditkletade för extra individuell unikitet...
- "CNC-fräst" aluplatta ovanpå övre gaffelkronan, fäst med spårskruv rakt i kronan (så att det åtminstone ur förarens perspektiv ser typ ut som om det sitter billetkronor på hojen)...
- Denali soundbomb-tuta!! (Troligen den mest värdefulla biten på hela hojen: https://www.mcvaruhuset.se/diverse/86120-denali-soundbomb-compact-dualtone.html)
- Puckhårda gamla däck som har bra mönster men som kanske egentligen eventuellt borde bytas, om man nu är en sån där petig jävel som vill ha grepp och annat pjosk på sin hoj (riktiga caferäserförare fraktar hojen med släp till korvmojjen där den får stå och blänka med sin nya fina röda lack tills korven är uppäten och ekipaget återlastas för hemfärd)... Nöjet att själv byta dessa, om man nu bryr sig (varför man nu skulle göra det), ingår i priset.

Alltså... :huvet :dummer :död

View attachment 496234View attachment 496235View attachment 496236View attachment 496237View attachment 496238
Nu ligger den ute på Blocket, prissänkt med hela 4 lakan! :banana Passa på och gör ett klipp!! :yoparty :rofl


Skärmbild 2024-04-08 005357.pngSkärmbild 2024-04-08 005404.png
"Delvis modifierad av föregående ägare, men jag fick mer eller mindre riva det mesta utom motorn för att bygga om det" = Föregående ägare var om möjligt en ännu större klåpare än jag själv, så jag tar inget ansvar för några av de fel och brister som jag egenhändigt åstadkommit under min systematiska våldtäkt och vanställning av detta arma fordon utan föredrar att skylla dem på föregående ägare...

Var tydligen viktigt att poängtera att aluplåten på gaffelkronan inte bara är CNC-körd utan även vattenskuren, det var säkert avsaknaden av det förtydligandet som gjorde att den inte blev såld tidigare... :dummer :död :3freak
 
Inspirerad från 93-94 yz, jag gillar inte riktigt den tidens färger och färgkombinationer även om dom lyckats mixa de två åren till nåt lite mer smakfullt.
Jag skulle nog byta till ett rött sadelöverdrag, och dekaler i 80-talsstuk med röda speed blocks.
Jag hör av ditt resonemang att du är drygt 10år äldre än mig 😃
 
Lite fel på årtalet kanske? Annons
När jag hade en gsxr 750 från 98, så hade den både insprutning och gaffeln vänd åt andra hållet.

View attachment 497057

Jag såg också den där. Det är väl en kraschad hoj som "lagats" med vad som funnit till hands billigt.
Jobbigt när man börjar behöva nya delar och inte vet vad man ska söka på för hoj.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top