Dagens Blocket! (mc-relaterat)

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Privatimport av nuv. ägare 2013. Avställd till 2018, sedan påställd men inga besiktningar. Körförbud sedan 2016. Varför då påställd - någon som fullständigt tappat allt??
Jag har några fordon påställda och obesiktade. Rätt som det är kommer jag åka och besikta dem. Kanske...
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Privatimport av nuv. ägare 2013. Avställd till 2018, sedan påställd men inga besiktningar. Körförbud sedan 2016. Varför då påställd - någon som fullständigt tappat allt??
"Tappat allt" tror jag ligger nära sanningen. Det är heller inte omöjligt att TFF är en av fodringsägarna - med ett krav som närmar sig en full kvantasiljon, förutom allt annat.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Kostar skatt o försäkring gör det....
Har man Svedea så spelar det ingen roll, samma pris oavsett påställd eller avställd.
Och skatten....nära noll kronor på en hoj.
Därför har jag också ett knippe påställda men obesiktigade farkoster, en vacker dag så kanske man kastar sig iväg till besiktningen....
Och ska man hålla alla besiktigade så måste man ju anställa någon som gör det.
Det landar ju en samling vykort var och varannan vecka.... :va

Opus.jpg
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Har man Svedea så spelar det ingen roll, samma pris oavsett påställd eller avställd.
Och skatten....nära noll kronor på en hoj.
Därför har jag också ett knippe påställda men obesiktigade farkoster, en vacker dag så kanske man kastar sig iväg till besiktningen....
Och ska man hålla alla besiktigade så måste man ju anställa någon som gör det.
Det landar ju en samling vykort var och varannan vecka.... :va

View attachment 497156
Ja nu skall du bara hitta en MC-besiktningsstation inom 40 mils avstånd då...
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
"Tappat allt" tror jag ligger nära sanningen. Det är heller inte omöjligt att TFF är en av fodringsägarna - med ett krav som närmar sig en full kvantasiljon, förutom allt annat.


Det var lite värre än så...


 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

Hur fan kan folk bara med att lägga upp gammalt stöldgods till försäljning?

Har dom ingen skam i kroppen?

Nej. Inte i Grästorp.

 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Om man fejksäljer sin RD500 med några års mellanrum under tio år, så har man bra chans att driva upp priset, nån köpare ser priset öka på sin drömhoj och slår till. OBS bara en tanke, inget påhopp på säljaren

Du har en poäng men vad kostar dom i Tyskland och England numera?

Redan rd350 kostar väl runt 100kkr i England och såna fanns det ju 13 på dussinet förut.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Om man fejksäljer sin RD500 med några års mellanrum under tio år, så har man bra chans att driva upp priset, nån köpare ser priset öka på sin drömhoj och slår till. OBS bara en tanke, inget påhopp på säljaren
Jag vill minnas att det var någon av panelmedlemmarna* i programmet Knesset som gick på ZTV på 90-talet som berättade att han gjort något liknande när han skulle sälja en gitarr.

På den tiden annonserade man i Gula Tidningen och han hade satt ut tre annonser på samma typ och märke av gitarr. Två utav dem var fejk och på dessa satte han ett betydligt högre pris, och på den "äkta" annonsen satte han ett pris som var ungefär hälften av de andra, men ändå alldeles för högt.

Gitarren blev såld inom några timmar till någon stackare som trodde att han gjorde ett kap eftersom de andra annonserna indikerade att den borde vara värd minst det dubbla.




(*Jag tror att panelmedlemmen kan ha varit Wille Crafoord.)
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Du har en poäng men vad kostar dom i Tyskland och England numera?

Redan rd350 kostar väl runt 100kkr i England och såna fanns det ju 13 på dussinet förut.
Ja jo det skulle ju inte funka riktigt om inte priserna i övriga europa steg motsvarande, men en liten lokal hausse skulle man kanske få till ändå. ” jaha nu kostar de tvåhundra papp hemma i svedala, attans tur jag sålde HD’n”
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Har något noterat det sjuka med Blocket/Tradera/Marketplace m fl säljsajter? Så fort något sälja under "marknadspris" går det direkt. Jag har letat efter en AWD till landet i några veckor nu, och det dyker upp på t ex Blocket ibland. Om något säljs för ett par tusen under snittpriset är de sålt på mindre än två timmar. Vanligt folk hinner inte ens se annonsen innan den är borta. Är det handlare som ligger och fiskar, eller hur går det till..? Vanliga annonser kan ligga ute i veckor, men så fort säljs lite billigare är det sålt på två timmar.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Har något noterat det sjuka med Blocket/Tradera/Marketplace m fl säljsajter? Så fort något sälja under "marknadspris" går det direkt. Jag har letat efter en AWD till landet i några veckor nu, och det dyker upp på t ex Blocket ibland. Om något säljs för ett par tusen under snittpriset är de sålt på mindre än två timmar. Vanligt folk hinner inte ens se annonsen innan den är borta. Är det handlare som ligger och fiskar, eller hur går det till..? Vanliga annonser kan ligga ute i veckor, men så fort säljs lite billigare är det sålt på två timmar.
Vem är målgruppen då?
Vem köper, om det inte är ”vanligt folk”?
Är det samlare i farten även där?
Hemska tanke!
 

Nikehaj

Sporthojsnörd
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
R1200GS , MT09 , och en jävla massa mc under 40+år :)
Har något noterat det sjuka med Blocket/Tradera/Marketplace m fl säljsajter? Så fort något sälja under "marknadspris" går det direkt. Jag har letat efter en AWD till landet i några veckor nu, och det dyker upp på t ex Blocket ibland. Om något säljs för ett par tusen under snittpriset är de sålt på mindre än två timmar. Vanligt folk hinner inte ens se annonsen innan den är borta. Är det handlare som ligger och fiskar, eller hur går det till..? Vanliga annonser kan ligga ute i veckor, men så fort säljs lite billigare är det sålt på två timmar.
Nä..det har jag inte märkt..är det bara sr 250 som går direkt?..:)
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag har säkert skrivit min uppfattning om priser i den här tråden tidigare. Säljer man inte på två timmar ligger man för högt. Ska man köpa något är det bara att vara beredd. Vill man betala lite mer än nödvändigt kan man kolla annonser nån gång i veckan.
 
Nyheter
Klart med H-D Euro Festival 2025

Vill uppleva nästa vår i Fr...

Ducati DesertX Discovery

Ducati har presenterat Dese...

Ducati Panigale V2 Superquadro Final Edition

Ducati har presenterat Pani...

CFMoto har presenterat 657 SR-R

Kinesiska tillverkaren CFMo...

2025 års MX-modeller från Yamaha

För säsongen 2025 har Yamah...

Bike söker en motorjournalist

Vi söker dig som är genuint...

Bike Babes Sweden nu 7 000 medlemmar

Fotograf: Lotta Kronåker ...

BMW R 1300 GS Adventure

BMW Motorrad har presentera...

ExploreBike: Workshop hos Öhlins

Kent Öhlin började 1976 att...

Vinnarhojen utlämnad!

Under Älvsjö-mässan i janua...

Top