Dagens bild

Märkligt nog har inget lossnat från min hoj heller eller gått sönder, trots 3000 mil offroad (och 4000 onroad) samt säkert 5-10 nedläggningar/säsong... - självklart bara i demonstrationssyfte! ;)
Så ni slipper ligga sömnlösa ?
Bmw kvalitet, cry once eller hur va det.
1800 mil ska väl den skruven palla. Nåja.Fixat.
19ECA463-C8CB-4DE3-8AA7-600FFA14EE35.jpeg
 
Last edited:
Men nån måste ju veta vem som byggt dessa hojar, såna byggare är ju kul att få tag på och få tips, idéer och framförallt veta vad som inte funkar.

Lyckades ju få tag på Tiny i Australien som kompressormatat en Honda 250 cc rad fyra och har nyss hittat en kille som satt turbo på en Honda 250 twin.


Dagen bild få bli från Härnösands bilmuseeum, kul att besöka och det fanns lite hojar där.

View attachment 474676
Så är det, jag ska kolla lite med kamrater i Finland...
 
Släden nytvättad, vaxad och laddad för en åktur.
Intet ont anande tyckte jag det lät som en bra idé att köra ett lätt endurospår... Det var fasiken inte ett lätt spår! Stockar & stenar överallt! Växelföraren fick en helt ny troligtvis mer aerodynamisk form efter närkontakt med en sten eller stock... Quick fix i skogen med hjälp av en leatherman för att göra den växlingsbar.
Ändå förvånad över hur pass enkel släden var att köra i skogen, välbalanserad om än aningens för tung.
Trots sitt vikthandikapp mer lämplig än 390ADV i skogen, 390 tog i lite överallt och måste ha varv för att orka över stock å sten. Tenereen var helt klart lämpligast för övningen.
Men jag hade packväskorna på vilket borde ge pluspoäng ?

20220802_121421.jpgFB_IMG_1659688494607.jpgFB_IMG_1659688454207.jpg
 
Släden nytvättad, vaxad och laddad för en åktur.
Intet ont anande tyckte jag det lät som en bra idé att köra ett lätt endurospår... Det var fasiken inte ett lätt spår! Stockar & stenar överallt! Växelföraren fick en helt ny troligtvis mer aerodynamisk form efter närkontakt med en sten eller stock... Quick fix i skogen med hjälp av en leatherman för att göra den växlingsbar.
Ändå förvånad över hur pass enkel släden var att köra i skogen, välbalanserad om än aningens för tung.
Trots sitt vikthandikapp mer lämplig än 390ADV i skogen, 390 tog i lite överallt och måste ha varv för att orka över stock å sten. Tenereen var helt klart lämpligast för övningen.
Men jag hade packväskorna på vilket borde ge pluspoäng ?

View attachment 474725View attachment 474726View attachment 474727
Svårt habegär efter en Desert Sled!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top