Dagens bild

Märkligt nog har inget lossnat från min hoj heller eller gått sönder, trots 3000 mil offroad (och 4000 onroad) samt säkert 5-10 nedläggningar/säsong... - självklart bara i demonstrationssyfte! ;)
Så ni slipper ligga sömnlösa ?
Bmw kvalitet, cry once eller hur va det.
1800 mil ska väl den skruven palla. Nåja.Fixat.
19ECA463-C8CB-4DE3-8AA7-600FFA14EE35.jpeg
 
Last edited:
Men nån måste ju veta vem som byggt dessa hojar, såna byggare är ju kul att få tag på och få tips, idéer och framförallt veta vad som inte funkar.

Lyckades ju få tag på Tiny i Australien som kompressormatat en Honda 250 cc rad fyra och har nyss hittat en kille som satt turbo på en Honda 250 twin.


Dagen bild få bli från Härnösands bilmuseeum, kul att besöka och det fanns lite hojar där.

View attachment 474676
Så är det, jag ska kolla lite med kamrater i Finland...
 
Släden nytvättad, vaxad och laddad för en åktur.
Intet ont anande tyckte jag det lät som en bra idé att köra ett lätt endurospår... Det var fasiken inte ett lätt spår! Stockar & stenar överallt! Växelföraren fick en helt ny troligtvis mer aerodynamisk form efter närkontakt med en sten eller stock... Quick fix i skogen med hjälp av en leatherman för att göra den växlingsbar.
Ändå förvånad över hur pass enkel släden var att köra i skogen, välbalanserad om än aningens för tung.
Trots sitt vikthandikapp mer lämplig än 390ADV i skogen, 390 tog i lite överallt och måste ha varv för att orka över stock å sten. Tenereen var helt klart lämpligast för övningen.
Men jag hade packväskorna på vilket borde ge pluspoäng ?

20220802_121421.jpgFB_IMG_1659688494607.jpgFB_IMG_1659688454207.jpg
 
Släden nytvättad, vaxad och laddad för en åktur.
Intet ont anande tyckte jag det lät som en bra idé att köra ett lätt endurospår... Det var fasiken inte ett lätt spår! Stockar & stenar överallt! Växelföraren fick en helt ny troligtvis mer aerodynamisk form efter närkontakt med en sten eller stock... Quick fix i skogen med hjälp av en leatherman för att göra den växlingsbar.
Ändå förvånad över hur pass enkel släden var att köra i skogen, välbalanserad om än aningens för tung.
Trots sitt vikthandikapp mer lämplig än 390ADV i skogen, 390 tog i lite överallt och måste ha varv för att orka över stock å sten. Tenereen var helt klart lämpligast för övningen.
Men jag hade packväskorna på vilket borde ge pluspoäng ?

View attachment 474725View attachment 474726View attachment 474727
Svårt habegär efter en Desert Sled!
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top