Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har de tagit bort sidostödet på höger sida?Har testat tipsensorn på Harry några gånger också ?View attachment 474703

Så är det, jag ska kolla lite med kamrater i Finland...Men nån måste ju veta vem som byggt dessa hojar, såna byggare är ju kul att få tag på och få tips, idéer och framförallt veta vad som inte funkar.
Lyckades ju få tag på Tiny i Australien som kompressormatat en Honda 250 cc rad fyra och har nyss hittat en kille som satt turbo på en Honda 250 twin.
Dagen bild få bli från Härnösands bilmuseeum, kul att besöka och det fanns lite hojar där.
View attachment 474676
Aj, måste va grymt tung att lyfta.Har testat tipsensorn på Harry några gånger också ?View attachment 474703
Lägger man den ner så kan den inte ramla.Har testat tipsensorn på Harry några gånger också ?View attachment 474703

Svårt habegär efter en Desert Sled!Släden nytvättad, vaxad och laddad för en åktur.
Intet ont anande tyckte jag det lät som en bra idé att köra ett lätt endurospår... Det var fasiken inte ett lätt spår! Stockar & stenar överallt! Växelföraren fick en helt ny troligtvis mer aerodynamisk form efter närkontakt med en sten eller stock... Quick fix i skogen med hjälp av en leatherman för att göra den växlingsbar.
Ändå förvånad över hur pass enkel släden var att köra i skogen, välbalanserad om än aningens för tung.
Trots sitt vikthandikapp mer lämplig än 390ADV i skogen, 390 tog i lite överallt och måste ha varv för att orka över stock å sten. Tenereen var helt klart lämpligast för övningen.
Men jag hade packväskorna på vilket borde ge pluspoäng ?
View attachment 474725View attachment 474726View attachment 474727
Lossnade nåt?![]()
Nix nej, Allt satt fast.Aj, måste va grymt tung att lyfta.
Wow! Grymt cool och extremt ovanlig hoj! Köpt i Sverige?Ikväll nöjde jag mig med 16 hästkrafter upp på berget.
Vi börjar bli bra kompisar nu, jag och TW, så kanske en tur mot Norge nästa helg om vädret är hyfsat
View attachment 474749
Låg-komp är vägen framåt.Ikväll nöjde jag mig med 16 hästkrafter upp på berget.
Vi börjar bli bra kompisar nu, jag och TW, så kanske en tur mot Norge nästa helg om vädret är hyfsat
View attachment 474749
Ooooh, snajjsiggt.Och DÄR dog Norgeturen, ca 40 mil norr om Trondheim. Skuret baklager med följdskit.
View attachment 474600
Surt med haveriOch DÄR dog Norgeturen, ca 40 mil norr om Trondheim. Skuret baklager med följdskit.
View attachment 474600

Jepp. Kom hem i går kväll. Blev ju bärgad till Trondheim 35 mil i onsdags. Lämnade hojen på verkstad på eftermiddagen (för förvaring). Ut till flygplatsen efter det, och flög till Oslo på kvällen. Sov på flygplatsen och tog morgonflyget till Arlanda i torsdags morse. Pendel hem. Hyrde släp och tog med sonen och körde runt 50 mil mot Trondheim, via Funäsdalen. Körde fram till midnatt. Sov i bilen till 5.30 i går, och körde sen resterande mil till verkstaden i Trondheim och lastade upp hojen och körde hem den. Lämnade trailern till macken 21.30 i kväll. Lite seg nuSurt med haveri
Skickat från min moto g(60)s via Tapatalk
Oj ett riktigt äventyr blev det alltså att hämta hem hojen. Bra jobbat förstår att du är trött nu efter den turenJepp. Kom hem i går kväll. Blev ju bärgad till Trondheim 35 mil i onsdags. Lämnade hojen på verkstad på eftermiddagen (för förvaring). Ut till flygplatsen efter det, och flög till Oslo på kvällen. Sov på flygplatsen och tog morgonflyget till Arlanda i torsdags morse. Pendel hem. Hyrde släp och tog med sonen och körde runt 50 mil mot Trondheim, via Funäsdalen. Körde fram till midnatt. Sov i bilen till 5.30 i går, och körde sen resterande mil till verkstaden i Trondheim och lastade upp hojen och körde hem den. Lämnade trailern till macken 21.30 i kväll. Lite seg nu...
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!